ויראלי

אחד המחבלים ממינכן בראיון לסרט גרמני: אני לא מתחרט

בסוף השבוע רשת שידור טלוויזיה גרמנית שידרה סרט דוקומנטרי על האסון הנורא במינכן לפני 50 שנה. מתברר כי אחד המחבלים האחראיים באסון התבקש להשתתף בריאיון, עליו קיבל תשלום ובמסגרתו קידם את דעותיו האנטישמיות והחשוכות 
מערכת ice | 
המחבל מוחמד סאפדי (צילום ARD)
שבועות ספורים לאחר שצוינו 50 שנים מאז האסון הנוראי באולימפיאדת מינכן, רשת הטלוויזיה הגרמנית ARD העלתה בסוף השבוע סרט דוקומנטרי שערכה בנושא הטבח שאירע ובמסגרתו ראיינה את אחד מחברי 'ספטמבר השחור' - המחבלים שביצעו את הטבח בישראלים ובשוטר גרמני.
כיום מתברר כי לא רק שהמחבל המזדקן, מוחמד ספאדי שמו, התבקש להשתתף בדוקומנטרי, אלא הוא גם קיבל עליו תשלום של 2,000 דולר. יתרה מכך, במסגרת הריאיון שקיים מתברר כי הוא כלל לא התחרט על מעשיו. בפועל הוא התפאר בדברים שעשה ואף ציין כי הוא לא מתחרט והיה עושה זאת שוב ואף היה ממשיך להרוג יהודים גם היום בגילו. 
הדבר ללא ספק ובצדק רב עורר לא מעט מחאה בקרב הקהילה היהודית בגרמניה וברחבי מספר מדינות נוספות. היום מגיעה אלינו התגובה הרשמית של ועידת רבני אירופה. 
ראש מטה נשיא ועידת רבני אירופה ומנכ"ל הועידה, גדי גרוניך הגיב לריאיון מגרמניה ואמר: "על אף שלא חסר שערוריות בשידור הציבורי בגרמניה, הם הצליחו הפעם להתעלות וללכת צעד אחד רחוק יותר. זה דבר אחד לתת במה למתנקש הספורטאים האולימפיים, שאחראי למותם של 9 ספורטאים ושוטר גרמני, אך דבר נורא עוד יותר זה לאפשר לו להאכיל את הצופים בתפיסת עולמו הגסה והאנטישמית שקוראת גם לשנאת ישראל. מדובר בסטירת לחי בפניהם של הקורבנות ולבני משפחותיהם, שנפגעו בפיגוע הנורא. הדבר נעשה בחוסר טאקט ובחוסר טעם".
על כך המשיך והוסיף: "גוף השידור הציבורי צריך לשאול את עצמו שוב באיזה צד הוא נמצא ואיזה נרטיבים רעילים, הבאים מהמזרח התיכון, הוא בוחר לאמץ ברשלנות וללא מחשבה. נרטיבים אלו מתדלקים, שלא צורך, את האנטישמיות ואת שנאת ישראל בגרמניה. את השידור הציבורי יהיה ניתן לשקם רק באמצעות רפורמה מרחיקת לכת שתכלול קריטריונים ברורים לדיווח אובייקטיבי ושיטות עבודה שקופות על מנת להבטיח דיווח אמין בעתיד".
טרם פורסמה תגובה מטעם ערוץ השידור ARD הגרמני, על כך שביקש מספאדי להשתתף בדוקומנטרי, על כך ששילם לו ועל הדברים ששיתף במסגרת הצילומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה