ויראלי

שון כבשון טס לירח: יצטרף לטיסת ארטמיס 1

סוכנות החלל האירופית הודיעה כי בובה של הדמות "שון כבשון" תצטרף למשימה הבלתי מאוישת שתמריא בהמשך השנה. צוותי חלל לוקחים איתם צעצועים לטיסות עוד מאז הקוסמונאוט הראשון הרוסי יורי גגרין. שון כבשון כנראה ישמש כמדד האפס-g של המשימה
מערכת ice | 
שון כבשון האסטרונאוט
לארטמיס 1 יצטרף חבר צוות מיוחד בטיסתה לירח. אתמול (שלישי) הודיעה סוכנות החלל האירופית (ESA) כי הכבש שון, הדמות המונפשת הידועה בעברית בתור "שון כבשון", תצטרף למשימה הבלתי מאוישת שתמריא ככל הנראה בהמשך השנה. הדמות האהובה תהפוך מבחינה טכנית לאסטרונאוט הראשון של ESA שישתתף בתוכנית ארטמיס.
"זוהי תקופה מרגשת עבור שון ועבורנו ב-ESA", אמר מנהל ESA לחקר אנושי ורובוטי דיוויד פרקר. "אנחנו מאוד שמחים על כך שהוא נבחר למשימה ואנחנו מבינים שלמרות שזה עשוי להיות צעד קטן עבור בן אדם, זו קפיצת מדרגה ענקית עבור כבש", הוא אמר בקריצה לביטוי המפורסם של ניל ארמסטרונג בזמן הנחיתה הראשונה על הירח.
לאחר ניסוי תדלוק מוצלח של רקטת ה-SLS מהדור הבא שלה, נאס"א אמרה שארטמיס 1 עשויה להיות משוגרת כבר החודש. המשימה תשלח את חללית אוריון של הסוכנות - כמו גם את שון והמפקד מוניקין קמפוס - לטיול מעבר לירח. אם הכל ילך לפי התוכנית, הקפסולה אמורה לחזור לכדור הארץ לאחר שהייה של 39 עד 42 ימים בחלל. "החללית תבצע טיסה של הירח, תוך שימוש בכבידה הירחי כדי לצבור מהירות ולהניע את עצמה 70,000 ק"מ מעבר לירח, כמעט חצי מיליון ק"מ מכדור הארץ - רחוק יותר מכל אדם או כבשה שעברו אי פעם", ה-ESA אמר.
מאז שהקוסמונאוט הרוסי יורי גגרין לקח איתו בובה קטנה לטיסת החלל האנושית הראשונה אי פעם, זו הפכה למסורת של צוותי חלל להביא צעצוע קטיפה למשימות. אפילו כמה טיסות בלתי מאוישות לקחו חלק באימון. במאי, למשל, קפסולת Starliner של בואינג הביאה את ג'בדיה קרמן מתוכנית החלל קרבל לתחנת החלל הבינלאומית. 
שון כבשון כנראה ישמש כמדד האפס-g של המשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה