ויראלי

בית הספר היסודי מותקף בעקבות הלוגו שדומה לסמל נאצי

ביקורת רבה על בית הספר היסודי איסט סייד במדינת ג'ורג'יה בארה"ב בגלל הלוגו החדש שהציג, שחלק מההורים מתעקשים דומה לסמל נאצי. הליגה נגד השמצה: "זה רק מבהיר את הצורך הדחוף בחינוך מקיף לשואה בכל הרמות"
מערכת ice |  1
סמל ביהס שדומה לסמל נאצי
בית ספר יסודי בג'ורג'יה נמצא תחת אש בגלל הלוגו החדש שלו, שבעיני רבים דומה לסמל נאצי - מה שגרם לפקידי המחוז להפסיק את השקתו. הלוגו החדש של איסט סייד יסודי במרייטה נחשף ביום שני, המתאר את הקמע הנשר של בית הספר יחד עם ראשי התיבות שלו בגופן כחול. בית הספר היסודי הזה ממוקם גם מול בית כנסת.
בהודעה להורים נאמר כי הוא נבחר "לייצג את הנשר הממריא למצוינות", כמו גם לכבד את ההיסטוריה של בית הספר, כך דווח ב-Atlanta Journal-Constitution. אבל הורים ומשקיפים אחרים, כולל כמה מהוועד היהודי האמריקאי הליגה נגד השמצה, ציינו במהירות את הדמיון ה"בוהה והלא נוח" שלו לנשר הנאצי. "זה רק מבהיר את הצורך הדחוף בחינוך מקיף לשואה בכל הרמות", צייצה ביום שלישי קבוצת ההסברה היהודית.

הלוגו של המפלגה הנאצית מול הלוגו החדש של בית הספר (משמאל) | צילום: American Jewish Committee
הנשר הנאצי, הידוע גם בשם עיט המלחמה הנאצי, מופיע בין סמלי השנאה על ידי הליגה נגד השמצה. הוא פותח על ידי המפלגה הנאצית של גרמניה בשנות העשרים של המאה הקודמת, בהתבסס באופן רופף על סמלים גרמניים מסורתיים. הסמל הנאצי המקורי הציג בתחילה נשר האוחז בצלב קרס, אך וריאציות אחרות מתארות בריחי SS או צלב קלטי, לפי ה-ADL.
"יש לציין כי נשרים הם סמל נפוץ בקרב מדינות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, ולא כל תמונה של נשר היא נגזרת של הנשר הנאצי", נכתב באתר של ADL.
השקת הלוגו החדש נעצרה מאז ופקידים "בודקים מיד את השינויים הדרושים", אישרה ביום חמישי דוברת המחוז ל-The Post.
העיצוב התבסס למעשה על סמל של צבא ארה"ב, אמרו בכירים במחוז. "אנו מבינים ומסכימים מאוד שדמיון לסמלים נאציים אינו מקובל", נמשכה ההצהרה. "למרות שהעיצוב הזה התבסס על כנפי הנשרים של הקולונל של צבא ארה"ב".
מייק אלבקרקי, אב לשני תלמידים שעומדים ללמוד בבית הספר היסודי באיסט סייד כשהשיעורים יתחדשו, אמר שהוא לא רוצה שהם יראו את תמיכתם על ידי ענידת הסמל. "אני לא רוצה לראות את הילדים שלי לובשים את זה על החולצה שלהם", אמר ל-Journal-Constitution. "באמת שזו פיקוח גדול של המחוז וכל מי שמעורב בתהליך שבדק את זה, כדי לא להביע את העובדה שזה נראה כמו איקונוגרפיה נאצית. או אולי, מי יודע, מישהו כן קרא לזה וזה לא נשמע".
הרבה אמנדה פלקס אמרה ל-WSB-TV שהיא המומה כשראתה את הלוגו: "חשבתי, 'זה נראה לא נעים, זה גורם לי להרגיש לא בנוח', וחזרתי לזה כמה פעמים והרגשתי יותר ויותר אי נוחות וחולה בכל פעם", אמר פלקס.
נשר המלחמה הנאצי שימש לאחרונה אוהדים ניאו-נאצים, אמרה פלקס, והוסיפה כי היא יצרה קשר עם בית הספר וקיבלה התנצלות. "אני מאוד פגועה בהרבה רמות", היא המשיכה. "הילדים שלי הם נינים של מישהו שברח מהמשטר הנאצי בגרמניה ושרד את השואה".
סטייסי אפרת, יהודייה, אמרה שהיא זועמת באופן דומה: "אני רוצה לראות את הלוגו לא רק מבוטל, אני רוצה התנצלות ישירה לקהילה שלנו", אמרה אפרת ל-WSB-TV. "לא רק הקהילה היהודית, אלא הקהילה כולה. אנחנו צריכים להכיר בכך שהם דומים ובית הספר צריך להתנצל מיד ולהסיר את זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין שכל אין דאגות. בעצם יש אם מדובר בחינוך. חרפה (ל"ת)
    אלמוני 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור