ויראלי

דיא סבע בשירות תעמולת החמאס? העולם הערבי בהלם וזו הסיבה

השלט נגד השחקן הישראלי בשירות התעמולה הערבית מעורר סערה בעולם הערבי וערוצי הטלוויזיה במדינות ערב שידרו שוב ושוב את התמונות מהמשחק בחיפה ובו השלט: "ילד ישראלי שווה יותר מילד עזתי". באחד מהם קראו לסבע לעזוב את הקבוצה כמחאה
דוד זולדן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
ספורט ופוליטיקה: השלט נגד סבע בשירות התעמולה הערבית מעורר סערה: "ישראל מדינת אפרטהייד מעורר סערה בעולם הערבי וערוצי הטלוויזיה במדינות ערב שידרו שוב ושוב את התמונות מהמשחק בחיפה ובו השלט: "ילד ישראלי שווה יותר מילד עזתי". באחד מהם קראו לסבע לעזוב את הקבוצה כמחאה. האם תדעך הסערה או יחריף המשבר?
סבע עזב את מכבי חיפה בעונה שעברה בין השאר נוכח פוסט שהעלתה אשתו בתחילת המלחמה, בו נכתב בין השאר: "גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".
בעולם הערבי משדרים שוב ושוב את התמונות ממשחק חצי גמר גביע הטוטו של מכבי חיפה נגד מכבי נתניה, במהלכו ספג סבע שריקות בוז מאוהדי קבוצתו וענה להם עם צמד שסידר לירוקים ניצחון 1:2 ומקום בטוח בגמר במפגש הגורלי מול מכבי תל אביב.
שלט אחד ששיגר עקיצה לשחקן ושהונף ביציעים בחיפה נשא מסר עקיף אך נוטף ארס לסבע: "ילד ישראלי שווה יותר מילד עזתי". כזכור, סבע הפך למוקצה על ידי חלק מאוהדי מכבי חיפה בעקבות פוסט שפרסמה אשתו ברשתות החברתיות, בו הביעה הזדהות עם ההרוגים בעזה.
השלט הפך לכלי תעמולה בידי הערוצים הערביים. בערוץ "אל ערבי" שמקורו בקטאר, פרסמו אייטם נפרד על סבע במהדורת החדשות, וציינו כי "הגזענות הישראלית כבר נכתבת שחור על גבי לבן, בשלטי ענק במגרשי כדורגל. הישראלים כבר לא אפילו לא מנסים להסתיר את הגזענות שטבועה בהם. הייתם צריכים עוד הוכחה שישראל מדינת אפרטהייד?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה