ויראלי

משה נוסבאום בווידוי מצמרר: "המוות קרוב משחשבתי, זה יגיע"

כתב חדשות 12 מספר על ההתמודדות עם ה-ALS: "אולי התרופות בולמות אותה. אין לי ספק שגם לאופטימיות שלי יש השפעה טובה עלי. המוות? אני לא חושב על היום הזה. הוא יגיע, כנראה מוקדם יותר משחשבתי. להגיד לך שאני חרד מזה? שזה מעציב אותי? לא. אני חי ופעיל מאוד"
מערכת ice |  13
משה נוסבאום (צילום מסך קשת 12)
לפני כמעט שנתיים, עיתונאי חדשות קשת 12 הוותיק משה נוסבאום, בישר במכתב לעובדי חברת החדשות על מצבו הרפואי, זאת על רקע השמועות הרבות שעלו, כפי שניתן היה לצפות לאור השינוי באופן הדיבור שלו שעם הזמן הפך לאיטי במיוחד. כעת, בראיון ענק שנתן לישראל הוא מספר גם על החשש ממוות מתקרב.
"בהתחלה הרופאים לא ידעו מה יש לי", פתח נוסבאום. "ההערכה היתה שעברתי אירוע מוחי. הלכתי לרופאים שונים, עד שאחד מהם זרק לחלל האוויר את המונח 'ALS'. עם זה המשכנו להעמיק בבדיקות, עד שישבנו מול הרופא והיתה אבחנה סופית. מודע היטב לכל, גם לעניין תוחלת החיים. השאלה היא מהו קצב המחלה שלי. אולי התרופות בולמות אותה. אין לי ספק שגם לאופטימיות שלי יש השפעה טובה עלי. המוות? אני לא חושב על היום הזה. הוא יגיע, כנראה מוקדם יותר משחשבתי. להגיד לך שאני חרד מזה? שזה מעציב אותי? לא. אני חי ופעיל מאוד".
על האפשרות שיהיה נכה סיפר: "כן. זה יכול לקרות גם בעוד חודש, ואני מתכונן לזה. אני מתייחס לכך כמשהו צפוי. לראיה - מעבר הדירה שלנו להרצליה, לקומה ראשונה בבניין חדש של ארבע קומות. הדבר הראשון שעשינו היה להרחיב ולהנגיש את כל הכניסות לחדרים ולשירותים, כך שבבוא העת אפשר יהיה להתנייד שם בכיסא גלגלים. גם מזה אני לא חרד, כי אני יודע שזה יגיע, ואני מאמין שאדע להתמודד עם זה כפי שאני מתמודד עד כה".
כזכור, במכתב המדובר ששלח לחבריו למערכת בו בישר כי הוא חלה ב-ALS, נוסבאום פתח וכתב: ״אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט. אפילו אותי שאלו. לפיכך מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בחום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים״.

נוסבאום כתב: ״על פי הערכה זאת, אני בשלבים ראשונים של ALS - מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא. כן, זה לא נעים, משפחתי ואני מודעים להשלכות ונערכים בהתאם. לא, אין צורך למהר להיפרד, לנחם או להספיד אותי. אני עדיין חי ובועט - אולי קצת יותר לאט... נכון לעכשיו, בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך (ממילא מספר השוטרים הולך ופוחת ולכן גם מספר הדיווחים יורד בהתאמה)״.
.
נוסבאום הוסיף כי: ״כדי לא ל׳תקוע׳ את המהדורות, אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום ובעת הצורך - ולא יעזור לסודרי ולהלפגוט (עורכי המהדורה, ר.ב) כלום - אשב באולפן ואוציא להם את הנשמה... כך גם בתוכניות אחה"צ, ההחלטה על המשך העבודה התקבלה בעצה אחת עם אבי וייס (מנכ״ל חברת החדשות, ר.ב)״.
.
כמו כן נוסבאום נשא מילות תודה למנכ״ל החברה, שאיפשר לו להמשיך ולשבת באולפנים על אף מצבו הלא ברור: ״העובדה שהתאפשר לי להמשיך לשדר בחודשים האחרונים למרות הדיבור האיטי והחריג באה מתוך החלטה אמיצה במיוחד ערכית יוצאת דופן וראויה לכל שבח. על כך אני מסיר את הכובע (ובמושגים שלי מחבר גבות) לסיום, אין לי שום בקשה מיוחדת. בינתיים הכל ממשיך כמעט כרגיל. בסה"כ חשבתי שמן הראוי לשתף אתכם״.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    משה, יהיה בסדר ואל תדאג. (ל"ת)
    משה רבנו 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אם נוסבאום איטי מה נגיד על עמית שמדבר כמו באוטוסטרדה??? (ל"ת)
    שופר דבר לאט שנבין 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    משה נוסבאום
    יהודית 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחלת בריאות וניסים
    סגור
  • 8.
    מחזקת את ידיך משה יקר
    רותיה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לך על המאמצים להמשיך ולשדר במהדורת החדשות
    סגור
  • 7.
    מחלה ארורה ואין לה מושיע… נקווה לנס (ל"ת)
    שרי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    הערכה
    יעל 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    5 3
    משה ליבי איתך. המשך עד כמה שתוכל בעבודתך. הכרתי אותך אישית במקרה מסוים שפניתי אליך. פתרת בעיה תוך יום אחד בלבד. אדם צנוע הגון וישר.
    סגור
  • 5.
    הערכה (ל"ת)
    יעל 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    נוסבאום
    מרים 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רפואה שלמה אין כמוך.
    סגור
  • 3.
    נוסבאום
    אלין 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חייבת לומר את האמת למרות שצר לי על מחלתו של נוסבאום, אמרת שתוציא לעורכים את הנשמה בגלל האיטיות שלך והאמת הגיע שלב שכל פעם שדיברת עברתי ערוץ, טוב שהתחשבת בצופי הטלויזיה ועזבת, באמת צר לי עליך ועל הסבל שאתה עובראבל זה באמת השליך כבר על הצופים, תרגיש טוב
    סגור
  • חסרת סבלנות וסובלנות
    אמפתית 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ערכי מוסר ומידות יש לך מה ללמוד
    סגור
  • אלין
    אילן 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תגובתך מיותרת ומרושעת.
    סגור
  • 2.
    סתם סולן ארור (ל"ת)
    רק ביבי 08/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    אתה ראוי לכל השבחים
    רותי 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הלוואי וכל התחזיות יתבדו ואתה תהיה המנצח! מאחלת עוד הרבה מהדורות עם משה ניסנבאום.
    סגור