ויראלי

גיא זוארץ במסר מצמרר: "בוכה עליכם אהוביי, מה יעלה בגורלי?"

המגיש שיתף: "כחמישים אלף מיהודי סלוניקי הושמדו עי הנאצים. הרומנסה האחרונה שאותה שרו ואיתה עברו את הימים הקשים הייתה ״ארבולז״. וציטט: ״העצים בוכים לגשם, ההרים בוכים לרוח וגם אני בוכה עליכם אהוביי אני חוזר ושואל מה יעלה בגורלי, אני אמות על אדמה זרה"
מערכת ice | 
גיא זוארץ (צילום פייסבוק/ גיא זוארץ)
רק לפני חודשיים גיא זוארץ המריא עם אמא שלו לטיול שורשים בסלוניקי, אחת הערים המרהיבות שיש ליוון להציע. אבל כעת ביום השואה הטיול מקבל עוד משמעות מצמררת עם הדברים שיצא לשניים לחוות במהלך המסע.
מגיש הישרדות ברשת 13 שיתף: "סבתא שלי פרלה נולדה שם והצליחה להימלט יחד עם הוריה לפני שהנאצים הגיעו אבל המשפחה המורחבת נכחדה באשוויץ. אחרי שנים רבות שבהן נמנעה אימי מהנסיעה הזו זה קרה".
 
עוד הוא כתב: "הלכנו שם יד ביד ברחובות סלוניקי פוסעים במסלול היהודי של העיר שהוא בכל מקום .הבתים, החמאם, אנדרטת השואה בתי הכנסת (שניים נותרו מתוך 51 באותם ימים ) . היא הייתה הקהילה המגובשת והגדולה ביותר מכל קהילות יוון למעלה ממחצית מתושבי העיר היו יהודים קראו לה ״ירושלים של הבלקן״ הנוכחות היהודית הייתה כל כך חזקה שבשבתות אפילו הנמל היה מושבת".
עוד המשיך: "יהודי סלוניקי נלקחו למחנות ההשמדה תחת קושי רב של שפה שאיש לא הבין ותנאי מזג אוויר קשים במזרח אירופה אליו לא היו מורגלים. כחמישים אלף מיהודי סלוניקי הושמדו עי הנאצים. הרומנסה האחרונה שאותה שרו ואיתה עברו את הימים הקשים הייתה ״ארבולז״. וציטט: ״העצים בוכים לגשם, ההרים בוכים לרוח וגם אני בוכה עליכם אהוביי אני חוזר ושואל מה יעלה בגורלי, אני אמות על אדמה זרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה