ויראלי

צבי יחזקאלי חזה הכל? במודיעין היו צריכים רק להקשיב

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי אמר בשידור בערוץ 13 לפני שנה: "נסראללה כבר עומד על הגבול. הפיצול מבחינתם במדינה אומר שישראל חלשה, בואו להילחם"

מערכת ice |  1
צבי יחזקאלי (צילום יונתן זינדל פלאש90)
בעמוד הטוויטר "חדשות מלפני שנה" פרסמו אמש (שלישי), קטע של הפרשן צבי יחזקאלי אשר חוזה את זוועות ה-7 באוקטובר, עוד בתקופת ההפגנות כשהמדינה הייתה מפוצלת למחנות. המגיש אודי סגל פותח את השידור: "המחאה אדירה בישראל זוכה לסיקור נרחב באופן ברור וצפוי גם אצל שכנינו במזרח התיכון, אצלם לא מפספסים אף פרט בדרמה הפוליטית והמשפטית שלנו, ויש להם מסקנות משלהם על מה שקורה כאן".
יחזקאלי ממשיך את סגל ומזהיר: "קודם כל זה נראה המון, הם מסקרים וזה לדעתי האירוע הכי מסוקר, מלבד הסכסוך הישראלי-פלסטיני אודי, אבל באמת עם מסקנות שאני חושב שהם לא מסקנות נכונות, אבל סיקור מכל כיוון. גם בלוגרים, גם ברשת, זה מאוד מתחלק".
 
עוד הוסיף יחזקאלי: "מדינות המפרץ אלו שיש להם שלום עם ישראל לוקחות כאן צעד, אומרות הכל בסדר, ישראל תעבור את זה. חיזבאללה, איראן, חמאס ונסראללה וחבריו אומרים 'חברים ישראל עומדת להתמוטט, הנחש הציוני של המגן דוד אוכל את עצמו, שימו לב זה רגע היסטורי, ישראל מתמוטטת'".
על שיח הבלוגרים טען הפרשן לענייני ערבים: "הם מפענחים ואומרים הגיע הרגע שישראל מתחילה מלחמת אזרחים, זה דומה כמו בלבנון, ככה לבנון נגמרה, ככה תגמר ישראל".
"כל אדם רואה את המציאות בעיניים שלו", אמר יחזקאלי והמשיך: "הם לא מבינים שישראל היא לא אתנית אלא יהודים זה דבק אחד. יהודים יכולים לריב ביניהם אבל לא להגיע למה שקרה במלחמת האזרחים בביירות".
 
את האזהרה נותן יחזקאלי בסוף הריאיון עם סגל: "הם אומרים יש סרבנות בצבא, כך מתחיל מרד בתוך מדינות ערב, ישראל חלשה. מאז ההפגנות אנשי חיזבאללה עומדים חמושים עם כי כלי נשק לחפש איזו פרובוקציה, אולי חטיפה. חיזבאללה התחיל לפרוס את עצמו על הגבול. מה חיזבאללה אומר? ישראל חלשה. מבחינתם פיצול זה אומר בוא תילחם, ישראל חלשה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נבואה ?
    אני 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישקה בן דוד כתב ב 2016 את נבואת השביעי באוקטובר בספר "הכריש". למזלנוף הנבואה לא התגשמה בכל עוצמתה כמתואר, אבל התסריט מדויק. תנסו, אם הספר עדיין ניתן להשגה.
    סגור