ויראלי

ח"כ יוסף עטאונה: "כדי לא להצטייר כאילו מדיחים רק ח״כים ערבים, אז התחילו בכסיף"

ח"כ יוסף עטאונה מרשימת חד"ש תע"ל אומר בריאיון ל-ice: "הכעס שלנו דווקא כלפי אלה שחרשו את המדינה בכל מוצאי שבת, בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית וצעקו 'דמוקרטיה' ו'זכויות' ועכשיו חתמו והצביעו על הדחת חבר כנסת שמייצג מיעוט במדינה בגלל שהם לא מסכימים עם הדעות שלו"
דוד זולדן |  2
ח"כ יוסף עטאונה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ההחלטה של קבינט המלחמה המצומצם נגד עליית ערבים להר הבית הקפיצה את נציגי חד"ש-תע"ל שטענה כי אין חופש פולחן למוסלמים. ניסיון ההדחה של כסיף טלטל השבוע  את המפלגה וניסיונות המחאה נגד המלחמה של נציגיה שלא נעימות לאוזן הישראלית מאז השביעי באוקטובר לא מוסיפות לאווירת החשדנות בין נציגי המגזר למדינה שנאבקת בשתי חזיתות.
ח"כ יוסף עטאונה מרשימת חד"ש תע"ל אומר בריאיון ל-ice: "לח"כים בכנסת יש בעיה לשמוע את האמת המרה על רצח בלתי מעורבים בעזה או דעה שונה מהמיינסטרים של: לשטח, לשרוף, לגרש, להטיל פצצת אטום ולחסל את כולם. והעונשים האלה הם המקסימום שחברי הכנסת יכולים לעשות במסגרת הכלים שיש להם, אם זה היה תלוי בהם, לא היה יושב בכנסת אפילו ח"כ ערבי אחד". על האלימות הגואה במגזר: "בן גביר הפשיסטי מגבה רוצחים, מאז שנכנס לתפקידו, מקרי הרצח בחברה הערבית רק בעליה". 
האם הרג ג'ומעה דנפירי בן ה-18 מהיישוב וואדי אלנעם על ידי חברי כיתת הכוננות הוא הוצאה להורג מבחינתך ומה פעולות המחאה שאתם מתכננים?
"אכן הוצאה להורג. איזה סיבה הייתה לרוצח לירות שלושה פעמים בעורף של צעיר ערבי אזוק? תוכננה הפגנה, אבל דחינו לאחר התייעצות עם המשפחה עד לקבלת התייחסות רשמית של המשטרה למה שקרה. כמו כן שלחתי מכתב גם ליועמ״שית של הממשלה וגם לפרקליט המדינה בבקשה לחקור את האירוע לעומק ולמצות את מלוא חומרת הדין עם האחראים".
לאחר שהמשטרה חזרה בה מכתב האישום שהגישה נגד שני הנערים שהיו עם ג׳ומעה אלדנפירי שנורה למוות על ידי חבר כיתת כוננות, מה הציפיות שלך מהמשטרה ומהשר בן גביר?
"יש רק ציפייה אחת מהשר הפשיסטי והכושל והיא להתפטר. לצערנו, זה לא יקרה. מאז שבן גביר נכנס לתפקיד כשר לביטחון פנים, מקרי הרצח בחברה הערבית רק בעלייה. הוא מגבה רוצחים. קודם כל צריך לערוך חקירת אמת לכל האירוע המזעזע שהתרחש ביישוב רתמים. יש לעמיד לדין את הרוצחים והעניש אותם בחומרה. אי אפשר לקבל מצב בו אזרח מחליט להוציא להורג אזרח אחר, כי אחרת זה עלול להפוך למגמה. לכן המשטרה צריכה לפעול בכל כוחה על מנת שמקרה כזה לא יחזור על עצמו וחלילה לא יהפוך למגמה".
האם אתה מצפה שהמשטרה תגיש כתב אישום או שתפתח בחקירה נגד כיתת הכוננות ביישוב רתמים או שאתה מראש לא סומך על חקירה שעלולה להיות מטויחת?
"אנחנו מצפים ומקווים אך לא אופטימיים. היסטורית, המשטרה ניסתה לטייח מקרים כאלה, ועכשיו כאשר השר הממונה על המשטרה הוא אדם שהורשע בעבר בתמיכה בטרור וצעק בעבר 'כהנא צדק' – אין הרבה מקום לתקווה ואופטימיות. נקווה שהפעם המשטרה תעשה את עבודתה כמו שמצופה ממנה".
 
האם החלטת ועדת האתיקה להרחיק את תומא סלימאן לתקופה של חודשיים וגם לשלול ממנה את שכרה למשך שבועיים מעידה על יחס אחר ועל הרעת תנאים כלפי חברי הכנסת הערבים שיהיו מוגבלים יותר במסגרת חופש הביטוי?
"למישהו יש ספק בזה? טלי גוטליב ואחרים קראו לכל ח"כ ערבי שעלה לנאום "מחבל" ו"תומך טרור", ונענשה בהשעיה ליומיים, חברי הכנסת הערבים קיבלו עונשים מופרכים על הרבה פחות מזה. לח"כים בכנסת יש בעיה לשמוע את האמת המרה על רצח בלתי מעורבים בעזה או דעה שונה מהמיינסטרים של: לשטח, לשרוף, לגרש, להטיל פצצת אטום ולחסל את כולם. והעונשים האלה הם המקסימום שחברי הכנסת יכולים לעשות במסגרת הכלים שיש להם, אם זה היה תלוי בהם, לא היה יושב בכנסת אפילו ח"כ ערבי אחד.  הרי חברי כנסת מהימין מכנים חברי כנסת ערבים ״טרוריסטים״, ובן גביר כתב בטוויטר כי ״עודה הבא״. האם יש מישהו שלא רואה את המגמה? או לא מבין מה הם הצעדים הבאים? ניסיון הדחת עופר כסיף, היה ההתחלה, כדי לא להצטייר כאילו הם מדיחים רק ח״כים ערבים, אז התחילו ביהודי בחד״ש-תע״ל".
כיצד זה עלול להשפיע על המפלגה אם כסיף יודח?
"בעניין הדחת חברי ח״כ עופר כסיף, אנחנו לאו דווקא כועסים על הממשלה וקואליציית ה-64, לא ציפינו מהם למשהו אחר, הם תמיד ניסו לרדוף את נבחרי הציבור של החברה הערבית. הכעס שלנו דווקא כלפי אלה שחרשו את המדינה בכל מוצאי שבת, בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית וצעקו ״דמוקרטיה״ ו״זכויות״ ועכשיו חתמו והצביעו על הדחת חבר כנסת שמייצג מיעוט במדינה בגלל שהם לא מסכימים עם הדעות שלו".
באופוזיציה סוברים שהממשלה חותרת לפעולה צבאית במקום הסדרה. האם מצב של מלחמה מתמשכת משרתת את האינטרס של נתניהו שחושש לחזור למציאות הקודמת של המחאות ועוד יותר מבחירות - דבר שיגביר את הלחץ הצבאי על עזה ויגדיל את מספר האבדות לצד הפלסטיני?
"אין ספק שהמשך המלחמה משרת רק את נתניהו והמשיחים ההזויים בממשלתו. כולנו רואים את המפלה של נתניהו בסקרים, וסיום המלחמה יביא אתו בחירות ולכן נתניהו ינסה להאריך את הלחימה כמה שיותר. המלחמה הזאת היא רעה לכולם, בכל יום שעובר המצב בעזה נהיה יותר ויותר גרוע, כל העולם קורא לסיים את המלחמה ולשבת על שולחן המשא ומתן, השבת החטופים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של ההנהגה, וראינו שרק דרך עסקה אפשר להחזיר אותם. הסיבה היחידה שהם עדיין לא חזרו היא בגלל שנתניהו חושב בעיקר על ההישרדות הפוליטית שלו".
האם מאז המלחמה תגובת המשטרה תקיפה יותר כלפי האזרחים הערביים? 
"נתניהו, לוין ורוטמן מעבירים את חוקי ההפיכה המשטרית באמצעות תקנות כאלה או אחרות. מי שחושב שההפיכה המשטרית הוקפאה בגלל המלחמה פשוט טועה. ההפיכה כבר כאן. המשטרה שוללת את זכות המחאה של האזרחים הערבים בגלל 'שאין כוחות משטרתיים לאבטח' ובמקביל שולחים פלוגה להרס בתים בנגב. מצד שני, בן גביר וסמוטריץ׳, ככל שמתארכת המלחמה, מדברים יותר ויותר על הפנטזיות המשיחיות שלהם של התיישבות בעזה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    1. אתם באמת מחבלים. 2. אתם לא אמורים בכלל להיות בכנסת
    א.ב 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלנו. אתם סוסים טרויאינם בממשלת ישראל ומקומכם בחמאס או ברשות הפלסטינית לא מצליח להבין מה אתם עושים בממשלת ישראל ???
    סגור
  • 1.
    הערבים הם אורחים בארצינו- לא מגיעות להם זכויות שוות ובט
    אבאב 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הערבים הם אורחים בארצינו- לא מגיעות להם זכויות שוות ובטח לא העדפה מתקנת. לדעתי יש לשלול להם גם את זכות הבחירה. אין להם זכות להיות בכנסת ישראל! גם יש לבטל הערבית כשפה שניה, ולבטל ערבית במערכת החינוך
    סגור