מדדים ומחקרים

בנק ישראל צדק בהורדת הריבית? בעלי המשכנתאות נושמים לרווחה

מנהלת מרחב דרום באלדר משכנתאות ובהתאחדות יועצי המשכנתאות מסבירה: "התקווה היא שהורדת הריבית תמשך לאורך שנת 2024 ותקל על הציבור את החזרי המשכנתאות וההלוואות. רצוי שהורדת הריבית תגיע עם פתרונות נוספים עבור הזוגות אשר זוהי רכישה של  דירה ראשונה עבורם"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
עינב סבינצר, מנהלת מרחב דרום באלדר משכנתאות ובהתאחדות יועצי המשכנתאות, התייחסה להחלטה של הורדת ריבית בנק ישראל בשיעור של 0.25% לרמה של 4.5% בסך הכל, אחרי חודשים רבים של עליות.
סבינצר הסבירה: ״בנק ישראל החליט להיות קשוב לציבור ולהוריד את הריבית במשק ב-0.25% כבר בהצהרת הריבית הראשונה של שנת 2024. כזכור, בחודש אפריל 2022 החל בנק ישראל בהעלאה הדרגתית של הריבית  אשר הגיעה לשיאה במאי 2023. בעקבות זה החזרי המשכנתאות עלו בצורה משמעותית כמו גם הריביות על המינוס והריביות על ההלוואות הבנקאיות".

עוד הוסיפה: "הדבר הקשה מאוד על ציבור נוטלי המשכנתאות ומשפחות רבות לא עמדו בנטל ההחזרים החודשיים שעלו בצורה משמעותית. מלחמת "חרבות ברזל" יצרה קושי נוסף עבור הציבור כיוון שרבים הוצאו לחל"ת ומילואים. ההאטה במשק גרמה לירידה בפעילות העסקית בכל רחבי הארץ. כעת בעקבות התחזקות השקל והתמתנות האינפלציה בישראל ובארצות הברית, התחזקה התשתית שאפשרה לבנק ישראל להתחיל בתהליך של הורדת הריבית".
לסיום טענה: "התקווה היא שהורדת הריבית תמשך לאורך שנת 2024 ותקל על הציבור את החזרי המשכנתאות וההלוואות. רצוי שהורדת הריבית תגיע עם פתרונות נוספים עבור הזוגות אשר זוהי רכישה של  דירה ראשונה עבורם. הנ"ל יסייע גם  לקבלנים ולמוכרי הדירות שנתקלים בקשיים בעקבות המצב בישראל״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להורדות ריבית, האינפלציה תמשיך לעלות כממ מה ל בועת ה
    בר 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית נמוכה סכנה
    סגור
  • 1.
    שהנגיד יוריד עוד, אנחנו נחנקים!
    שם 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מסוגלים להמשיך לשלם את גובה המשכנתה בגלל הריבית הגבוהה. בבקשה תוריד עוד ??
    סגור