מדדים ומחקרים

מחיר הדלק גורם לבעיה? הנזקים האמיתיים במיליארדי שקלים נחשפים

הכנסות המדינה ממיסים מתחילת השנה נפגעו במיליארדי שקלים לאור ההנחה במס הבלו, גם בחודש אוקטובר צפוי הפסד של מאות מיליוני שקלים בסך הכל, בדומה לחודש ספטמבר כשהסבסוד על ליטר דלק עומד על 0.99 אגורות
מערכת ice |  1
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
ההנחה על מס הבלו גם בעדכון הדלק הנוכחי, שמחירו נותר כשהיה, יעלה לקופת המדינה שוב כ-120 מיליון שקל בחודש אוקטובר. נתוני המכון לאנרגיה וסביבה מראים כי הירידה בערכו של השקל והתחזקות הדולר במקביל, הביאה להתייקרות של 32 אגורות לליטר בספטמבר האחרון, לעומת 26 אגורות לליטר באוגוסט, אך הסבסוד כעת עומד על שקל שלם מצד משרד האוצר כבר חודש שני ברציפות והמחיר שוב לא טיפס ונותר על 6.94 שקל לליטר.
יש לציין כי סך כל, הכנסות המדינה ממיסים מתחילת השנה נפגעו במיליארדי שקלים לאור ההנחה במס הבלו. רק בחודש בספטמבר, ההנחה גורמת לאובדן הכנסה למדינה בגובה 267 מיליון שקל, גם בחודש אוקטובר צפוי הפסד דומה של כסף. אם השקל לא היה נחלש כל כך ב-2023, אזי האובדן היה מסתכם רק בכ-150 מיליון שקל בלבד. 

כזכור, אמש (חמישי),  מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות הודיע כי בחצות הלילה שבין חמישי לשישי עם כניסת ה-01.10.2023, עודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.94 שקל לליטר, ללא עלייה מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), בדומה לעדכון הקודם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוי אוי אוי קצת פחות חזירות ממשלתית..
    מה יש? 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הקטנת הכנסות (שמטרתה כנראה טיפול באינפלציה) היא לא הפסד היא השקעה, די לבכינות
    סגור