מדדים ומחקרים

הרצי הלוי יתערב? נחשפים מספרי המשתמטים מצה"ל

מנתונים שהציג המכון לדמוקרטיה עולה כי 40% מההורים הנשאלים יימנעו מלשלוח את ילדיהם לשירות חובה באם חוק הגיוס יעבור 
דוד זולדן |  1
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
אימהות בחזית הגיעו אתמול לוועדת חוץ ובטחון בכנסת והשתתפו בוועדת חוץ ובטחון בחלקו השני של הדיון על מודל צבא העם. בוועדה הוצגו נתונים מדאיגים לגבי מוטיבציית הגיוס בקרב המתגייסים במידה וחוק הגיוס יעבור.
מנתונים שהציג המכון לדמוקרטיה נראה כי 40% מהנשאלים יימנעו מלשלוח את ילדיהם לשירות חובה באם חוק ״תורתו השתמטותו״ יעבור. 
פגיעה במוטיבציה לשרת הינה יצירת הסדק ברוח הלחימה ובסולידריות והיא תפגע בראש ובראשונה ביכולת של צה"ל להתמודד עם האתגרים בפניהם הוא ניצב, בין השאר האיומים ההולכים ומתגברים מבחוץ למול המחסור ההולך וגדל בכח אדם איכותי. נראה כי לראשונה מתחילה להתגבש ההבנה כי החוק במתכונתו הנוכחי לא יוכל לעבור וצריך לגבש מתווה והסכמות.
"הבאנו לשולחן את קולן של האימהות בחזית, האימהות לחיילים ומלשבים, והסברנו שהמוטיבציה לגיוס ובעיקר לשירות משמעותי מתחילה ומתוחזקת בבית. הבהרנו שלא נסכים יותר למצב שבו ילדנו שווים פחות, לא נסכים לאפליה בין דם דם״. נכתב בין השאר.
עוד נכתב בלהט כי: "צר לנו לגלות שבזמן שאנו נלחמות על צבא העם ומדינת ישראל בחרו ראשי המפלגות החרדיות להיעדר מהדיון ולקיים דיון מקביל בוועדת הכספים בו חילקו לעצמם עוד ועוד קצבאות. אנו מצפות שהוועדה ביחד עם הגורמים המקצועיים יגיעו להמלצות בקרוב.  אנו נראה  בחומרה כל ניסיון לקבע הוראת שעה כדי להסיר את הנושא מסדר היום ולהנציח אותו באמצעות טקטיקות ישנות".
לסיום נכתב בהתרסה כי: "אנחנו לא נסכים ששוב יגררו אותנו עם הפטור הגורף לאברכים שיוארך שוב ושוב!  מה שהיה לא יהיה. בשם האם נעשה ונצליח"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קולעת בול כמו כמעט תמיד (ל"ת)
    טלי מדהימה 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור