מדדים ומחקרים

הרכבת הקלה, המשבר בצה"ל או הדרת נשים? זה הנושא החם השבוע

מכל הנושאים הרבים שמדינת ישראל חלוקה לגביהם בתקופה הזאת - סערת הדרת נשים במרחב הציבורי, הוא זה שתפס את מירב תשומת לב, על פי הניתוח של רשתות חברתיות
מערכת ice |  2
אוטובוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
שבוע עמוס עבר מדינת ישראל, בין היתר עם המשבר הקשה בין הדרג המדיני לצה"ל, השקת הרכבת הקלה בגוש דן, ההפגנות בחופשה של ראש הממשלה נתניהו עם רעייתו וסערת הדרת נשים בתחבורה הציבורית. לפי סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות, השיח נשים במרחב הציבורי גרף השבוע 27,178 שיחות, 82,401 תגובות, 259,135 לייקים והוא הנושא הכי חם השבוע ברשת.
בתחילת השבוע, דווח על חבורת נערות שנסעו בקו אוטובוס, שמפעילה חברת נתיבי אקספרס, אשר נדרשו על ידי הנהג לעבור לחלק האחורי ולהתכסות. הנערות מסרו בתגובה כי הן עלו לאוטובוס עם עוד שני חברים שלהן ולאחר מכן הנהג אמר להן שהן לא יכולים לשבת יחדיו. בנוסף סיפרו הנערות כי התנהגותו של הנהג יצרה בהן תחושת השפלה גדולה.
עיתונאית כאן 11 קרן נויבך, כתבה על המקרה בפייסבוק: "הסיפור הוא ממשלה שלמה וקואליציה שלמה שנותנת לנהגים האלו תחושה שהם יכולים. שזה בסדר ואפילו רצוי להתנהג ככה לנשים במרחב הציבורי. יש כאן קבוצה שרוצה לשלוט בנשים, בתנועה שלהן, בלבוש שלהן, בחיים שלהן. ומולה יש כאן פוליטיקאים ששותקים. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שומע? כל זה, הפגיעה המתמשכת בנשים, העלבונות, ההטרדות – כל זה? במשמרת שלך ועל אחריותך".
כחלק מהמלחמה כנגד תופעת ההדרה, מספר נשים מהארגון "אחים לנשק" עלו לאוטובוס שבאופן מסורתי נוסעים בו רק חרדים והחלו בשירת "הבוא שלום עליכם!" במהלך הנסיעה. הארגון התנצל על האירוע, שגרר גל של ביקורת מצד אחד וגם של תמיכה מצד שני.
חנוך דאום פרסם בפייסבוק: "הואיל והחמאתי פה לאחים לנשק בעבר, אני חש צורך לומר שהסרטון שבו נראים פעילי הארגון מציקים לחרדים באוטובוס - מאוד ציער אותי. הדרך להתמודד עם התנכלות לנשים באוטובוס איננה להתנכל לחרדים. איזו תקופה מבאסת ועצובה".
מואיז הקטן צייץ: "מת להבין מה הייתה מטרת העל של השירת נשים באוטובוס של החרדים... מה בדיוק ניסיתן להשיג בזה חוץ מאנטי וגועל?".
  
עמותת "ישראל חופשית" יצאה בקמפיין שנועד העלות את המודעות של זכויות הנשים במחרב הציבורי בכלל ובתחבורה הציבורית בפרט, בהשתתפותן של אלונה סער ועלמה זק:
 

המחלוקת סביב הנושא בארצנו הקטנה אף הגיעה לשער של הניו יורק טיימס:
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לו מה כואב לכם אני דתיה הכול כואב לכם מה קרה לכם א (ל"ת)
    שושי 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נתונים זה הכל בחיים
    שמעון אלב7 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה היה הרבה יותר משבוע שעבר אז ברור מה יותר מעניין
    סגור