מדדים ומחקרים

מטריד: עלייה של פי 4 בכמות רוכבי אופניים חשמליים שנהרגו

18 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים, לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 –פי ארבעה ויותר. עד כמה שנת 2023 היא קטלנית במיוחד לרוכבי האופניים החשמליים. לשם השוואה, בכל שנת 2022 נהרגו 12 רוכבי אופניים חשמליים
מערכת ice | 
אופניים חשמליים (צילום עמותת אור ירוק)
19,516 דוחות רשמו במשטרת ישראל לרוכבי האופניים חשמליים בשנת 2022 (54 דוחות בממוצע בכל יום), כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. בהשוואה לשנת 2021 מדובר בירידה חדה של כ-20% במספר הדוחות שרשמו השוטרים, כאשר בשנת 2021 נרשמו 24,494 דוחות.
שנת 2022 מהווה את השנה השלישית ברציפות שמספר הדוחות שרושמים במשטרה לרוכבי האופניים החשמליים נמצא במגמת ירידה. הנתונים מתפרסמים לאור הזינוק הגדול במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים מתחילת שנת 2023. 18 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים, לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 –פי ארבעה ויותר. עד כמה שנת 2023 היא קטלנית במיוחד לרוכבי האופניים החשמליים. לשם השוואה, בכל שנת 2022 נהרגו 12 רוכבי אופניים חשמליים.
2,831 דוחות נרשמו בשנת 2022 לרוכבים על אופניים חשמליים בתל אביב-יפו העיר המובילה במספר הדוחות. בשנת 2019 נרשמו בעיר על ידי השוטרים 9,253 דוחות, שנה לאחר מכן נרשמה ירידה במספר הדוחות -8,477 ושנה לאחר מכן, בשנת 2021 צניחה חדה בדוחות בתל אביב בשיעור של יותר מ-50%. גם בשנת 2022 מגמת הירידה בדוחות המשטרה נמשכה ביתר שאת בהשוואה לשנת 2021, בשיעור של כ-30%.
1,514 דוחות נרשמו בשנת 2022 בבני ברק שניצבת במקום השני. ירושלים ירדה מהמקום השני למקום השלישי עם 1,351 דוחות. 1,164 דוחות נרשמו ברמת גן והיא נמצאת במקום הרביעי וחולון סוגרת את החמישה הפותחת עם 847 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2022.
66% מהדוחות שנרשמו בשנת 2022 לרוכבי האופניים החשמליים היו בגין רכיבה ללא קסדה, הסיבה המרכזית. זו השנה השנייה ברציפות שבה נרשמת ירידה במספר הדוחות לרוכבים ללא קסדה. הנתון הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות.
21% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה על המדרכה. בסוג עבירה זו נרשמת ירידה במספר הדוחות שנה רביעית ברציפות הנתון הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות). 5% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה על אופניים חשמליים כשטרם מלאו לרוכב 16 (גיל הרכיבה המינימאלי). 5% מדוחות נרשמו בגין רכיבה על אופניים חשמליים במעבר חציה. 2% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה שלא בשביל האופניים ו-1% מהדוחות נרשמו בגין רכיבה שלא על גבי המושב.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מרכזי הערים הפכו למקום שמפחיד להסתובב בו. רוכבי אופניים חשמליים רבים מצפצפים על החוק, רוכבים על המדרכה, עוברים באור אדום, ומסכנים את עצמם כאשר הם רוכבים ללא קסדה. אל מול המציאות הזו מדינת ישראל לא הוסיפה שוטר אחד כדי להילחם בתאונות שבהם מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. הירידה הרצופה בכמות הדוחות שהמשטרה רושמת לרוכבים היא תוצאה ישירה של מחסור חמור במספר השוטרים ובמספר הניידות.
כשרוכבים לא רואים כמעט שוטרים הם מרשים לעצמם לסכן את כולנו וגם את עצמם. היעדר נוכחות משטרתית בכבישים וברחובות מייצרת תחושה של הפקרות אשר עלולה גם לעלות בחיי אדם. הדרך להחזיר את הביטחון להולכי הרגל וגם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות עם כלים חשמליים היא באמצעות חיזוק הנוכחות המשטרתית בכבישים ויצירת אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה