מדדים ומחקרים

האם רד בול יעזור לנו לחיות לנצח? המחקר החדש נחשף

מחקר מאוניברסיטת קולומביה גילה כי טאורין - חומר תזונתי שנמצא בבשר, דגים, מוצרי חלב וכמה משקאות אנרגיה רד בול - נראה כמאט את תהליך ההזדקנות ומאריך תוחלת חיים בריאה
מערכת ice | 
אחות בבית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
מחקר מאוניברסיטת קולומביה גילה כי טאורין - חומר תזונתי שנמצא בבשר, דגים, מוצרי חלב וכמה משקאות אנרגיה רד בול - נראה כמאט את תהליך ההזדקנות ומאריך תוחלת חיים בריאה.
"מחקר זה מצביע על כך שטאורין יכול להיות סם חיים בתוכנו שעוזר לנו לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר", אמר פרופ' ויג'אי ידב, עוזר פרופסור לגנטיקה ופיתוח באוניברסיטת קולומביה.

ידב וצוות חוקרים ערכו ניסויים עם בעלי חיים ואנשים כדי לקבוע מה תפקיד הטאורין - שגם הוא מיוצר בגוף - בבריאות ובאריכות ימים.
החוקרים מצאו כי רמות הטאורין בבני 60 היו כשליש מאלה שנמצאו בילדים בני 5.
מחקרים על עכברים וקופים אישרו שרמות הטאורין ירדו משמעותית עם הזמן גם בבעלי חיים. "אז התחלנו לשאול אם מחסור בטאורין הוא המניע לתהליך ההזדקנות, והקמנו ניסוי גדול עם עכברים", אמר ידב.
הם גילו שתזונה עם תוספי טאורין הגדילה את תוחלת החיים הממוצעת ב-12% בעכברים נקבות וב-10% בזכרים - שווה בערך לשבע או שמונה שנות אדם.
ניסויים נוספים גילו כי טאורין "הגדיל את ההוצאה האנרגטית, הגדיל את מסת העצם, שיפר את סיבולת השרירים והכוח, הפחית התנהגויות דמויות דיכאון וחרדה, הפחית את העמידות לאינסולין וקידם מערכת חיסונית צעירה יותר".
"לא רק שגילינו שבעלי החיים חיים יותר, גילינו גם שהם חיים חיים בריאים יותר", אמר ידב.
וכאשר לקופי רזוס בגיל העמידה ניתנו תוספי טאורין יומיומיים במשך שישה חודשים, הקופים נמנעו מעלייה במשקל, הפחיתו את רמת הגלוקוז בדם בצום, הגבירו את צפיפות העצם ושיפרו את בריאות המערכת החיסונית שלהם.
אבל ידב ומומחים אחרים מזהירים שמוקדם מדי להעמיס על תוספי טאורין בציפייה שתחיה עד גיל 150.
"זה לא נראה כמו סיפור מוכן לפריים טיים, וזה עלול להזיק אם אנשים יתחילו לצרוך יותר מזונות מהחי כדי להגביר את צריכת הטאורין", וולטר ווילט, פרופסור לאפידמיולוגיה ותזונה באוניברסיטת הרווארד.
"כמה מחקרים נוספים בבני אדם המשתמשים בתוספי טאורין יהיו מעניינים, אבל אנחנו רחוקים מלהציע את השימוש בהם", הוסיף וילט, שלא היה מעורב במחקר.
ידב מסכים: "רק ניסוי קליני אקראי באנשים יקבע אם לטאורין באמת יש יתרונות בריאותיים".
אף על פי כן, לטאורין יש כמה יתרונות על פני תרכובות אחרות שנבדקות על יתרונות אריכות החיים הפוטנציאליים שלהן.
"טאורין מיוצר באופן טבעי בגופנו, ניתן להשיגו באופן טבעי בתזונה, אין לו השפעות רעילות ידועות (למרות שהוא משמש לעתים רחוקות בריכוזים המשמשים במחקר זה), וניתן להגביר אותו על ידי פעילות גופנית", ציין ידב.
"שפע הטאורין יורד עם הגיל, ולכן החזרת הטאורין לרמה צעירה בגיל מבוגר עשויה להיות אסטרטגיית אנטי-אייג'ינג מבטיחה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה