מדדים ומחקרים

קבוצת מר ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר: הרווח הנקי עלה בכ-222%

קבוצת מר, העוסקת באספקת פתרונות בתחומי הביטחון, המודיעין והתקשורת, מדווחת על תוצאות חזקות מאוד ברבעון הראשון של שנת 2023: עלייה של כ-45% בהכנסות, הרווח הנקי צמח בכ-222% לכ-1.3 מיליון שקל
מערכת ice | 
רועי הס (צילום יחצ, shutterstock)
קבוצת מר, העוסקת באספקת פתרונות בתחומי הביטחון, המודיעין והתקשורת, מדווחת הבוקר (ראשון) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2023: החברה ממשיכה את מגמת הצמיחה בפעילות, העלייה בהכנסות, הרווחיות, בתזרים המזומנים ובאיתות הפיננסית, בין היתר על רקע כניסה לפרויקטים בהיקפים גדולים בארץ ובחו״ל.
דגשים פיננסיים לרבעון הראשון של 2023: הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-152 מיליון שקל בהשוואה לכ-105.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד – עליה של כ-45%. 
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בסך של כ- 22 מיליון שקל בהשוואה לכ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עליה של כ-30%. שיעור הרווח הגולמי הסתכם בכ- 14.4% לעומת 16% ברבעון המקביל אשתקד - הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל המכירות בין תקופות הדוח  
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בכ-6.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עליה של כ-85%. המרווח התפעולי לרבעון עמד על כ-4.3% לעומת כ-3.4% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל לעומת כ-400 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד – עליה של כ-222%.
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-13.7 מיליון שקל, עליה של 41% בהשוואה לסך של 9.7 מיליון שקל ברבעון אשתקד. צבר ההזמנות של החברה הנובע מהזכיות המשמעותיות של החברה, בין היתר בשנה קודמת, עמד הסתכם בכ-553 מיליון שקל. 
נקודות מרכזיות:
התוצאות הכספיות תורמות לאיתנות הפיננסית של הקבוצה עלייה בהיקף הפעילות של החברה - הכנסות של  מגזר מר גלובל ברבעון הראשון של 2023 עמדו על כ-89.5 מיליון שקל, עלייה של כ-87% בהשוואה לסך של כ-47.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מעליה בפרויקטים בתחום ביטחון המולדת והמודיעין באפריקה ומפרויקטים בתחום תשתיות התקשורת והרדיו בדרום אמריקה. ההכנסות של  מגזר מר ישראל ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו לסך של כ-62.5 מיליון שקל, עלייה של כ-8% בהשוואה לכ-57.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות המגזר נובעת בעיקר מגידול בתחום תשתיות התקשורת ופריסת סיבים אופטיים ובתחום תשתיות התקשורת והרדיו הפאסיבית. 
צמיחה בפעילות הבינלאומית של הקבוצה - פעילות מר גלובל תורמת שיעור גדל והולך בפעילות – והיוותה 59% מהכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של 2023, בהשוואה ל-45% ברבעון המקביל אשתקד. פעילות מר ישראל היוותה 41% מהכנסות הקבוצה ברבעון האשון של 2023, בהשוואה ל-55% ברבעון המקביל אשתקד.
לאחר תקופת הדוח החברה דווח כי חברת הבת טקמר חתמה על הסכם בהיקף של כ-5.6 מיליון דולר עם חברת תעשייה ביטחונית בארץ. במסגרת ההסכם תספק החברה קרונות למערכות שליטה, קשר ובקרה, נייחות ויבילות וכן שירותים הכוללים בין היתר רכש, תכנון והנדסה. תקופת אספקת המערכות המשוערת הינה כשנתיים ולאחריה תתווסף תקופת אחריות של כשנה וחצי. הקרונות מיועדים לפרויקטים ביטחוניים מתקדמים בחו"ל. 
רועי הס, מנכ"ל קבוצת מר: "האסטרטגיה הממוקדת שלנו וזכיות בפרויקטים גדולים ורווחיים, בשווקי היעד בהם לקבוצה יש ניסיון, נוכחות, מומחיות, לקוחות קיימים ופעילות רבת שנים מוכיחה את עצמה. אנו ממשיכים לצמוח תוך שהפעילות המקומית ובעיקר הבינלאומית מספקת רוח גבית לתוצאות הכספיות".
הס הוסיף: "המיקוד העסקי מניב פרי ותורם לעליה בהכנסות, לשיפור ברווחיות, לתזרים חזק ולאיתנות הפיננסית של החברה. אנו מעריכים כי מגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים על רקע מימוש צבר ההזמנות המשמעותי של הקבוצה והתמודדות בפרויקטים משמעותיים נוספים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה