מדדים ומחקרים

משרד הבריאות מפרסם את תוצאות סקר חוויית המטופל לשנת 2022

משרד הבריאות מפרסם את תוצאות סקר חוויית המטופל במרכזים לבריאות הנפש לשנת 2022. שר הבריאות משה ארבל: "שיפור חוויית המטופל הינו נושא בעל חשיבות עליונה במערכת הבריאות בכלל ובמוסדות לבריאות הנפש ובתי החולים הפסיכיאטרים בפרט

מערכת ice | 
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
משרד הבריאות מפרסם את תוצאות סקר חווית המטופל במרכזים לבריאות נפש, שנערך כחלק מהתכנית הלאומית לבחינת חווית המטופל במערכת הבריאות, אותה מוביל המשרד בשנים האחרונות. הסקר נערך בין החודשים נובמבר 2021 ועד יוני 2022.
במסגרת הסקר רואיינו 1,052 מטופלים ומטופלות בני 18 ומעלה, שהיו מאושפזים לפחות 12 ימים במחלקות פתוחות וסגורות ועומדים לקראת השחרור, ונשאלו 40 שאלות בתחומים שונים. במהלך הסקר לא נכחו אנשי צוות של בתי החולים.
לפי הסקר, הציון המסכם של חוויית המטופל ברמה הלאומית עומד על 78%. נתוני הסקר מראים כי 72% מהמטופלים שבעי רצון מהטיפול (לעומת 69% בסקר הקודם) ו-82% מרגישים כי הם מטופלים בידיים טובות. 90% מהמטופלים מרוצים מהיחס המכבד שקיבלו, 88% מדווחים כי הרגישו מוגנים ובטוחים במהלך האשפוז, 81% מהמטופלים מדווחים על קבלת מענה ללא מאמץ, 74% שבעי רצון מתנאי האשפוז ו-84% סבורים כי יכלו לפנות למטפל העיקרי שלהם בכל שאלה.
בנוסף, 70% מהמטופלים מדווחים שדנו איתם על תהליך ההכנה לשחרור, 69% מרוצים ממגוון הפעילויות המוצעות ומדד העצמת המטופלים עומד על 74%.
שר הבריאות, משה ארבל: "שיפור חוויית המטופל הינו נושא בעל חשיבות עליונה במערכת הבריאות בכלל ובמוסדות לבריאות הנפש ובתי החולים הפסיכיאטרים בפרט. זאת, מתוך הבנה כי מענה רפואי ראוי הולך יד ביד עם תמיכה רגשית ויחס אנושי מכבד כלפי החולים ובני משפחתם. צוות מטפל עם תודעת שירות גבוהה מעניק חוויה חיובית למטופל במפגש עם המערכת ומביא לטיפול איכותי וטוב יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה