מדדים ומחקרים

קבוצת גולף חוגגת: צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח הגולמי

אייל גרינברג, מנכ"ל החברה ומנהל העסקים הראשי שלה, מסר: "אנו מסיימים רבעון עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הגולמי, למרות חורף קצר מהרגיל אשר פגע במכירות העונתיות ובעיקר הודות לצמיחה של כמעט 30% במכירות מגזר אופנת הבית"
מערכת ice | 
חנות GOLF (צילום שי אפשטיין)
קבוצת גולף מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2023. מכירות הקבוצה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-233.6 מיליון שקל, לעומת כ-207.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12.6%. העלייה במכירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל, נבעה בעיקר ממכירות חלשות בחודשים ינואר-פברואר 2022 במהלכם התפשט נגיף האומיקרון.
הפדיון בחנויות הזהות של שני מגזרי הפעילות של החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-166.5 מיליון שקל, לעומת כ-136.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-22.2%. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בשני המגזרים ברבעון הראשון עמד על 1,198 שקל, לעומת 981 שקל ברבעון המקביל.
מכירות במגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-106 מיליון שקל, לעומת כ-109 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2.8%. הירידה במכירות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל נובעת בעיקר מהפסקת מכירות של פעילות עדיקה בארה"ב. מרבית הירידה קוזזה מהעלייה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום הפעילות.
הפדיון בחנויות הזהות במגזר ההלבשה ברבעון הראשון הסתכם בכ-77.1 מיליון שקל, לעומת כ-65.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ-17.6%. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות במגזר ההלבשה ברבעון הראשון עמד על כ-1,393 שקל, לעומת כ-1,185 שקל ברבעון המקביל.
מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון הראשון הסתכמו בכ-127.6 מיליון שקל, לעומת כ-98.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-29.8%. העלייה ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל, נובעת בעיקר ממכירות חלשות בחודשים ינואר-פברואר 2022, במהלכן התפשט נגיף האומיקרון.
הפדיון בחנויות הזהות במגזר אופנת הבית ברבעון הראשון הסתכם בכ-89.4 מיליון שקל, לעומת כ-70.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-26.5%. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות במזגר אופנת הבית ברבעון הראשון עמד על כ-1,069 שקל, לעומת כ-845 שקל ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-132 מיליון שקל, לעומת כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15.8%. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ברבעון הראשון עמד על 56.5% ,לעומת 55% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל, נובעת בעיקר משיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי של פעילות עדיקה, הנובע כחלק מהמיזוג והשינוי הארגוני.
שיעור הוצאות מכירה ושיווק מהמכירות ברבעון הראשון עמד על-54.3%, לעומת 56.9% ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הראשון הסתכמו ב-10.7 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-17.7%. הירידה בהוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל, נובעת בעיקר מצמצום עלויות הנהלה וכלליות שיוחסו בשנת 2022 לפעילות עדיקה. שיעור הוצאות הנהלה וכלליות מהמכירות ברבעון הראשון עמד על 4.6%, לעומת 6.3% ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-11.6 מיליון שקל, לעומת כ-18.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהפסד ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקבי, נובע בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית ומהלכי התייעלות בעדיקה.
בפברואר 2023 קיבל דירקטוריון החברה הצעה לא מחייבת לרכישת מלוא הון מניות החברה ע"י חברת דלתא ישראל מותגים בעסקת מזומן, לפי שווי חברה של 425 מיליון שקל, בכפוף להתקשרות בהסכמים מחייבים. בימים אלו נמשך המו"מ בין החברה לבין חברת דלתא ישראל מותגים.
אייל גרינברג, מנכ"ל החברה ומנהל העסקים הראשי שלה, מסר: "אנו מסיימים רבעון עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הגולמי, למרות חורף קצר מהרגיל אשר פגע במכירות העונתיות ובעיקר הודות לצמיחה של כמעט 30% במכירות מגזר אופנת הבית. השלמנו את מיזוג עדיקה לתוך מגזר אופנת ההלבשה שלנו תוך המשך יישום תוכנית ההתייעלות שלה. בימים אלו נמשך עדיין המשא ומתן עם דלתא מותגים, ואולם, חשוב לי להדגיש כי ככל שלא יושלם, קבוצת גולף תמשיך את פעילותה העצמאית הנמרצת בשוק הישראלי, תוך העמקת שיתוף הפעולה של קבוצת סטימצקי בראשותי עם כלל תעשיות, בעלת השליטה בחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה