מדדים ומחקרים

רמי לוי, ויקטורי או שופרסל: זו הרשת היקרה בישראל

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הרביעי הינו  39% שהם 277 שקל, ממוצע סל המוצרים הבריא עמד ברבעון הראשון, לשנת 2023 על 823 שקל, מדובר בעליה של 12 שקל (שהם כ- 1.5%) ביחס לרבעון הקודם
מערכת ice |  2
רשת המזון היקרה ביותר (צילום shutterstock)
איפה הכי משתלם לקנות בריא? נתוני "סל המוצרים הבריא" לרבעון 1, 2023 נחשפים: ממוצע סל המוצרים הבריא עמד ברבעון הראשון, לשנת 2023 על 823 שקל, מדובר בעליה של 12 שקל (שהם כ- 1.5%) ביחס לרבעון הקודם.
הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הרביעי הינו  39% שהם 277 שקל. ממוצע סל המוצרים הבריא שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד ברבעון הראשון של 2023 על 823 שקל, עליה של 12 שקל ביחס לרבעון הקודם.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון זה היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 982 שקל. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר   ברבעון הרביעי הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 705 שקל. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון הרביעי עמד על  39% שהם 277 שקל.

בבדיקה של רשתות הנבחרות ("דיסקאונט") המחיר הממוצע של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון הראשון של 2023 על 754 שקל. (ירידה של שקל ביחס לרבעון הקודם) פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 92 שקל. רמי לוי הזול ביותר עם 705 שקל, יוחננוף אחריו עם 725 שקל, אחר כך שופרסל דיל, ויקטורי, יינות ביתן ושוק מהדרין.
שינוי במחיר הסל רשתות זהות – רבעון נוכחי לעומת רבעון קודם
כ- 68% מהרשתות שנכללו בסל הבריא הן ברבעון הרביעי לשנת 2022 והן ברבעון הראשון לשנת 2023, הציגו עלייה במחירים בעלות הממוצעת של הסל ביחס לרבעון הרביעי של שנת 2022. הרשת "פוליצר" הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר של כ- 4.9% (37 שקל). לעומתה, הרשת "סופר אלונית" הציגה את ירידת המחירים הגדולה ביותר, של כ- 1.8% (17 שקל ).
שינוי במחיר הסל רשתות זהות – רבעון 1 , 2022 לעומת רבעון 1 , 2023
מחיר הסל הבריא מציג עלייה של 34 שקל  (המהווה כ- 4.4%) ביחס לרבעון הראשון לשנת 2022 עבור רשתות זהות שנכללו בבדיקה בשני הרבעונים, כאשר כלל הרשתות שנכללו בשני הסלים (רבעון 1, 2022 ורבעון 1, 2023) הציגו עליית מחירים. ביחס לרבעון הראשון לשנת 2022, " רשת "טיב טעם בסיטי" הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 8.6% (כ-76 שקל).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככל שהמערכת גדולה מידי והרבה מנהלים בשכר גבוה...
    קשקש 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דעתי שופרסל שוכרת שטחים עצומים ומיותרים וללא סיבה והרווח למטר הוא נמוך מהרווח של רמי לוי .בקשר לויקטורי הוא לא בליגה שלהם לכן המחירים ברשת הזאת הם יקרים (תאמינו לי אני מכיר את המחירים של כולם )
    סגור
  • נפאדס 4 על 13שופר בל הכי יקר לא בכמה שקים אלא פי 3 או 4 (ל"ת)
    מרים בשט 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור