מדדים ומחקרים

רופא שיניים חושף: 4 טעויות נפוצות שהורסות לכם את השיניים

ד"ר גרי קוראטולה, רופא שיניים מומחה, חושף את ארבע הטעויות הנפוצות ביותר שאתם עושים אצל רופאי השיניים, שממליצים לכם על טיפולים שלא כל כך תורמים לכם לבריאות
מערכת ice |  8
רופא שיניים (צילום freepik)
ד"ר גרי קוראטולה, רופא שיניים שנחשב למומחה במיוחד, בעל מרפאת שיניים במנהטן, ניו יורק, חשף אתמול (שבת) בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי את ארבעת טיפולי השיניים שכולנו עושים, ומזהיר במיוחד מפניהם. 
הדבר הראשון ממנו הוא מזהיר הוא שימוש במי פה. למרות הנחיית איגוד רופאי השיניים האמריקני ששטיפות פה מסוימות יכולות להרחיק חיידקים, רובד, עששת ודלקות חניכיים, קוראטולה מתעקש ששימוש במי פה עלול לגרום לנזק. לטענתו, חלק ממי הפה מכילים חומרים משמרים, כמו פרבנים, שיכולים להרוס את המיקרוביום של הפה.
ד"ר גרי קוראטולה סיפר: "אני תמיד נדהם מכך שרופאי שיניים נותנים לאנשים בקבוקים קטנים של מי פה בביקור הניקוי שלהם. זה עמוס באלכוהול, צבעים מלאכותיים שעשויים מפחם וידועים כמסרטנים במיוחד".
הדבר השני מפניו מזהיר הדוקטור הוא טיפול שורש. לטענתו: "זה ההליך היחיד שאנחנו עושים שבו אנחנו שומרים רקמות מתות אנושיות בתוך הגוף". הטיפול כולל הוצאת חיידקים וריקבון מהשן, חיטוי האזור, מילוי השורשים ואיטום למניעת ריקבון נוסף. לא רק שהם כואבים וכמו כל הליך נושאים סיכונים, אלא שהם גם נקשרו לרמות אנדוטוקסין מוגברות.
עוד דבר ממנו הוא מזהיר - משחת שיניים פחם, שהפופולאריות שלה עלתה בשנים האחרונות, הרופאים שממליצים על השימוש בה מבטיחים הלבנת שיניים ונשימה רעננה. אבל קוראטולה מזהיר שזה יכול לששוחק ואפילו להרוס את השיניים. לטענתו, זה גורם לשיניים להיות רגישות יותר, מכיל חומרים מסרטנים, ועלול להוביל לכתמים על השיניים.
ואחרון חביב, תאמינו או לא - סתימות מתכת. על פי מינהל המזון והתרופות, הסתימות מכילות לרוב תערובת של כספית נוזלית וסגסוגת אבקתית. לתכולת הכספית בסתימות יש פוטנציאל לשחרר אדי כספית לתוך הפה, שעלולים להישאף על ידי הריאות, מה שיגרום להשפעות בריאותיות שליליות. הדוקטור ממליץ על שיטות אחרות, כגון סתימות קרמיקה, פורצלן או שרף.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    רופאי השיניים שובתים אותנו
    ויוה 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים מסתובבים עם בעיות שיניים חמורות רק בגלל שמלא רופאים מפקיעים מחרים ולוקחים מחיר כפול פי כמה מהמחיר הריאלי. אלו בני בליעל שחיים חיי עושר רק על גבינו. לא הוגן ולא מוסרי.
    סגור
  • 7.
    לא חסרים רופאים
    מלי 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורללים.....לס
    סגור
  • 6.
    שטויות במיץ
    מנש 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רופא צמא פרסום
    סגור
  • 5.
    הוא ממש לא מיינסטרים
    שרון 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל קיבל במה... לשם מה?
    סגור
  • 4.
    אז מה?? לא נעשה טיפול שורש?
    יעל 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא הבנתי... מה הוא רוצה? איזה מן רופא שיניים זה? לעקור אולי את כל השיניים וזהו?
    סגור
  • 3.
    עקירה עדיפה על טיפול שורש ומבנה? (ל"ת)
    שיינה 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    לא חידש שום דבר
    אחת, כאן בארץ 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשרופאי שיניים עסוקים בלדחוף עוד ועוד טיפולים ככה זה נראה
    סגור
  • 1.
    קישקוש (ל"ת)
    סבתא עזיזה 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור