מדדים ומחקרים

הפוליטיקאים הקרביים ביותר: באיזו מפלגה שירתו הכי הרבה מטכ"ליסטים?

בדקנו האם והיכן שירתו חברי הכנסת והשרים של ממשלת נתניהו השישית, מי בשורות האופוזיציה נשלח לחזית ומי שירת בעורף, באיזו דרגה השתחררו נציגכם בכנסת ואיזה גוש צובר לזכותו שירות משמעותי יותר? והפעם:  באיזו מפלגה הכי הרבה יוצאי סיירת מטכ"ל? 
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, אבי דיכטר, רם בן ברק ומתן כהנא (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל, תומר נויברג, נעם רבקין פנטון)
אל מול הקריאות לסרבנות וכשסוגיית השוויון בנטל שוב עולה על שולחן הממשלה, בדקנו האם והיכן שירתו חברי הכנסת והשרים של ממשלת נתניהו השישית. לסיירת מטכ"ל נציגות מרשימה בליכוד אבל גם באופוזיציה יש נוכחות סמלית של יוצאי היחידה.
בדירוג הקרביים של ice הליכוד מוביל על פני הסיעות האחרות כאשר בין שורות המפלגה בולטים כמה יוצאי סיירת מטכ"ל כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ששירת כלוחם ומפקד צוות ביחידה והשתחרר בדרגת סרן. נתניהו שירת במילואים לפחות עד שנת 1981.
 
גם לאבי דיכטר תרומה מכרעת לסטטיסטיקה. דיכטר שירת כלוחם בסיירת מטכ"ל וסירב להצעתו של מפקד היחידה, אהוד ברק, לצאת לקורס קצינים. במלחמת יום הכיפורים, בהיותו לוחם ותיק, מונה לתפקיד פיקודי. בתום שירותו בסיירת הצטרף לשב"כ. במקביל לעבודתו בשב"כ הוסיף דיכטר לשרת במילואים בסיירת מטכ"ל עד שנת 1990 ולקחת חלק במבצעיה וסיים בדרגת סמ"ר. דיכטר כזכור, התמנה בהמשך לראש השב"כ. 
גם ליש עתיד נציגות מכובדת. רם בן ברק ששימש כמשנה לראש המוסד החל את דרכו כלוחם בסיירת מטכ"ל והשתחרר בדרגת סרן.
למחנה הממלכתי שמעטרת את ראש רשימתה בגנרלים ישנה נציגות מסיירת מטכ"ל. מתן כהנא הנציג חובש הכיפה כיהן כמפקד בסיירת מטכ"ל ולאחר מכן התנדב בחיל האוויר עד שפיקד על טייסת F16 ברמת דוד.
שותף להכנת הכתבה שחר גרשון
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה