מדדים ומחקרים

אלו בעלי האזרחות הישראלית העשירים ביותר ברוסיה

בראש הרשימה נמצא מיכאל פרידמן ששוויו מוערך ב-12.6 מיליארד דולר; במקום השני משה קנטור ששוויו מוערך ב-11.3 מיליארד דולר; במקום השלישי מיכאל פרוחורוב ששוויו מוערך ב-11.3 מיליארד דולר; במקום השלישי רומן אברמוביץ' ששוויו מוערך ב-9.2 מיליארד דולר ובמקום הרביעי גרמן חאן ששוויו מוערך ב-8.2 מיליארד דולר
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
מגזין פורבס פרסם היום (שלישי) את דירוג 20 המיליארדרים הרוסים העשירים ביותר בעולם - ולא פחות מחמישה מתוך רשימת המיליארדרים הנוצצת, הם בעלי אזרחות ישראלית. 
במקום ה-9 ברשימה מדורג מיכאל פרידמן ששוויו מוערך ב-12.6 מיליארד דולר; במקום ה-11 משה קנטור ששוויו מוערך ב-11.3 מיליארד דולר; במקום ה-12 מיכאל פרוחורוב ששוויו מוערך ב-11.3 מיליארד דולר; במקום ה-16 רומן אברמוביץ' ששוויו מוערך ב-9.2 מיליארד דולר ובמקום ה-18 גרמן חאן ששוויו מוערך ב-8.2 מיליארד דולר.
על פי המגזין, עושרם המשולב של כל המיליארדרים הרוסים עלה בשנת 2022 מ-353 מיליארד דולר ל-505 מיליארד, והסיבה העיקרית לכך היא ככל הנראה העברת הכספים של האוליגרכים לרוסיה מחשש שיוחרמו במערב בגלל הסנקציות על פלישתה של רוסיה לאוקראינה. 
עם זאת, המלחמה באוקראינה גם גרמה לאפקט הפוך, היות שהסנקציות של המערב הורידו מהרשימה עשרות של מיליארדים.
דוגמה מובהקת לכך, מבין בעלי האזרחות הישראלית, הוא אברמוביץ' שאיבד בשנה האחרונה הרבה מהונו עקב סנקציות שהוטלו עליו על ידי האיחוד האירופי ובריטניה בגלל הקשרים שלו לממשל הרוסי. הסנקציות גרמו למיליארדר למכור את נבחרת הכדורגל צ'לסי שהייתה בבעלותו מאז 2003.  
לגבי שאר הרשימה, במקום הראשון נמצא אנדריי מלינצ'נקו (51) מייסד יוגורם ו-SUEK שהונו מוערך ב-25.2 מיליארד דולר. במקום השני נמצא ולדימיר פוטנין, בעל המניות הגדול ביותר של נורילסק ניקל, שהונו הוערך על ידי ב-23.7 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצא ולדימיר ליסין - יו"ר מועצת המנהלים של התאחדות הספורט הלאומות ששוויון מוערך ב-22.1 מיליארד דולר. במקום הרביעי ברשימה ליאוניד מיכלסון שהוא יהודי והונו מוערך ב-21.6 מיליארד דולר. מיכלסון הוא יו"ר מועצת המנהלים של נובאטק PJSC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה