מדדים ומחקרים

ארגון המיילדות בישראל חושף מגמה של ירידה בהנקה: "מטריד"

"בחלב אם יש גורמי חיסון המחזקים את ההגנה המולדות של גוף האדם. לצערנו עדיין לא כל הנשים יודעות שההזנה הטובה ביותר לתינוק זה חלב אם", כך נכתב בתגובה מטעם הארגון לסקר הלאומי על מצב הבריאות והתזונה בתינוקות
מערכת ice | 
הנקה (צילום shutterstock)
ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה, פרסם תגובה לסקר הלאומי על מצב הבריאות והתזונה בתינוקות: "הסקר חושף דפוס מטריד של ירידה בהנקה לצד עלייה בשימוש בתרכובת מזון לתינוקות. בחלב אם יש גורמי חיסון המחזקים את ההגנה המולדות של גוף האדם. לצערנו עדיין לא כל הנשים יודעות שההזנה הטובה ביותר לתינוק זה חלב אם.
הנקה יכולה להיות מורכבת לחלק מהנשים ולא אצל כולן זה קורה כמו בסרטים. חיוני להכין אותן מראש, ללמד אותן, לתמוך בהן מקצועית במהלך ההיריון ולנטר בזמן אמת את ראשיתו של התהליך. כל זאת כדי להעלות את המודעות ולהקל על חבלי הלמידה בתחילת הדרך. חלב אם, מפחית סיכון להשמנה, סוכרת, אסטמה ומחלות לב. אחרי הכל, תרכובת מזון לתינוקות הוא מזון מעובד שעדיף לשמור למקרה שאין ברירה אחרת.
הדרך היעילה להכין את הנשים לקראת ההנקה היא באמצעות המודל של ליווי הריון רציף על ידי מיילדת, שאנו מובילות בימים אלו ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי ומרחב נשי, עבור כלל הנשים בישראל במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. המפגשים בין המיילדת לאישה יכללו גם הכנה מעשית ומשמעותית לקראת ההנקה.
הוכח מדעית שמודל של ליווי הריון רציף על ידי מיילדת במהלך ההיריון היא גורם המעודד הנקה באופן פרואקטיבי. ולמיילדת יש השפעה חיובית ישירה על שיעורי ההנקה. מחקרים בעולם הראו שנשים שמקבלות ליווי הריון רציף על ידי מיילדת נוטות יותר ליזום הנקה ולהניק לפרקי זמן ארוכים יותר מאשר נשים שלא קיבלו ליווי. מיילדות לומדות כמעט שש שנים והן הוכשרו לספק חינוך ותמיכה לנשים שבוחרות להניק את התינוקות שלהן. הן עוזרות לנשים להבין את היתרונות של הנקה ולטפל בכל חששות או קשיים שעלולים להתעורר. לרבות לימוד טכניקות נכונות, טיפול בכאב או אי נוחות ומתן מידע כיצד לשמור על אספקת החלב.
מיילדות יכולות גם לספק תמיכה רגשית לנשים מניקות. הנקה יכולה להיות חוויה מאוד מורכבת לפעמים, ומיילדת שזמינה לענות על שאלות ולספק עידוד - יכולה לעשות את כל ההבדל. המודל הוא גורם רב עוצמה בעידוד ההנקה. על ידי מתן חינוך, תמיכה וטיפול רגשי, מיילדות יכולות לעזור לנשים לבסס מערכת יחסים והנקה מוצלחת עם תינוקן".
עוד הוסיפו בארגון המיילדות בישראל כי:
- חלב אם מכיל את כל אבות המזון שהתינוק צריך בששת החודשים הראשונים לחייו. הוא מתעכל בקלות ומספק את האיזון המושלם של חלבון, שומן ופחמימות לתמיכה בצמיחה ובהתפתחות בריאה.
- חלב אם מכיל נוגדנים המסייעים בהגנה על תינוקות מפני זיהומים, כולל דלקות אוזניים, דלקות בדרכי הנשימה ודלקות במערכת העיכול. גם תינוקות שיונקים חלב אם נוטים פחות לפתח אלרגיות, אסטמה ואקזמה.
- הנקה הוכחה כמפחיתה את הסיכון למחלות כרוניות אצל תינוקות ואימהות.
- תינוקות יונקים נוטים פחות לפתח השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 וסוגי סרטן מסוימים בשלב מאוחר יותר בחיים.
- אימהות שמניקות נמצאות גם בסיכון נמוך יותר לסרטן השד, סרטן השחלות וסוכרת.
- הנקה מקדמת קשר בין האם לתינוק. מגע העור לעור ומגע העין המתרחשים במהלך ההנקה עוזרים לבנות קשר רגשי חזק בין האם לתינוק.
- הנקה היא נוחה וחסכונית בהשוואה לתרכובת מזון לתינוקות. חלב אם זמין תמיד ובטמפרטורה הנכונה, והוא אינו מצריך שום הכנה או ניקוי בקבוקים וגם לא רכישה בחנות.
ארגון המיילדות מזמין נשים בהריון שרוצות להתייעץ בנושא הנקה או בכל נושא אחר לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת בהתנדבות על ידי מיילדות מקצועיות המספקות תמיכה ומענה מקצועי מבוסס ראיות. בקבוצה יכולה כל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה