מדדים ומחקרים

וילי פוד מציגה שנת שיא: ההכנסות צמחו לכ-500 מיליון שקל

מגמת הצמיחה נמשכת: חברת "וילי פוד" פרסמה את הדוחות המסכמים את תוצאות שנת 2022 ומציגה מכירות שיא שהסתכמו לסך של 498.3 שקל, עלייה של 9.7% מאשתקד. בתוך כך, תחלק החברה דיבידנד של 30 מיליון שקל
מערכת ice | 
יוסי ויליגר ויליפוד (צילום יחצ)
מגמת הצמיחה נמשכת: חברת "וילי פוד" פרסמה אתמול (רביעי) את הדוחות המסכמים את תוצאות שנת 2022 ומציגה מכירות שיא שהסתכמו לסך של 498.3 שקל לצד צפי בעלייה במכירות גם ברבעון הקרוב.
הרווח התפעולי בחברה הסתכם לסך של כ-45.1 מיליון שקל, הרווח לפני מס הסתכם לסך של 54 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם לסך של 41.6 מיליון שקל. לאור התוצאות התכנס דירקטוריון החברה והחליט על חלוקה נוספת של דיבידנד בסך 30 מיליון שקל לבעלי המניות, כך שסה"כ הדיווידנדים שחולקו בשנת 2022 הסתכמו לסך של 65 מיליון שקל.
בימים האחרונים קיבלה "וילי פוד" היתר להקמת מרכז לוגיסטי חדש בהשקעה צפויה של כ-115 מיליון שקל. המרכז החדש יהיה מותאם למוצרים הדורשים אחסנה בקירור והקפאה והוא ייבנה על קרקע בבעלות החברה בצמוד למרכז הלוגיסטי הפועל ומשמש את החברה כיום.
סיכום תוצאות כספיות לשנת 2022 מול שנת 2021: מכירות החברה הסתכמו לסך של 498.3 מיליון שקל (מכירות שיא) לעומת 454.2 מילון שקל בשנת 2021. החברה רשמה גידול במכירות של כ- 9.7% הנובע בעיקר מהשקת מוצרים חדשים, שיפור הנראות של מוצרי החברה בחנויות, שיפור מערך הסחר והמכירות של החברה וקמפיינים פרסומיים שהגבירו את המודעות הצרכנית למוצרי החברה. 
הרווח הגולמי עלה בשיעור של 3.5% בשנת 2022 והסתכם לסך של כ-143.1 מיליון שקל (שיעור רוווח גולמי של כ- 28.7%) לעומת כ-138.3 מיליון שקל בשנת 2021 (שיעור של כ- 30.4%). הירידה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת להתייקרות חומרי הגלם והחלטת החברה לספוג ההתייקרויות לטובת הצרכנים.
הרווח התפעולי ירד בשיעור של כ-8.6% והסתכם לסך של כ-45.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-49.4 מיליון שקל בשנת 2021. הירידה ברווח התפעולי נגזרת בעיקר מהשקעה בפרסום וקידום מכירות של מוצרי החברה. הרווח לפני מס ירד בשיעור של כ-6.7% והסתכם לסך של כ-54.0 מיליון שקל בהשוואה לרווח לפני מס בסך של כ- 57.8 מיליון שקל בשנת 2021. הרווח הנקי ירד בשיעור של כ-7.8% והסתכם לסך של כ-41.6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-45.1 מיליון שקל בשנת 2021.
יוסי ויליגר, מנכ"ל וילי פוד: "השנה החולפת התאפיינה בסביבת אינפלציה וריבית גבוהה לצד מודעות גוברת לצרכנות נבונה. מאפיינים אלו גרמו לצרכן הישראלי לשנות הרגלים ולחפש אלטרנטיבה זולה ואיכותית על המדף. כתוצאה מכך אנו מרגישים ביקוש הולך וגובר למוצרי החברה שהתחיל בשנת 2022 וממשיך ברבעון הראשון של שנת 2023. אנחנו שמחים לקחת חלק בשינוי המגמה ומקווים להוביל אותה גם בשנה הבאה".
עוד הוסיף ויליגר: "הדוח המסכם של 2022 משקף את העובדה שהצרכן הישראלי יודע טוב מאוד להבחין מתי הוא מקבל את המוצרים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר. אנחנו מאמינים ומקווים שהמרכז הלוגיסטי החדש שהתחלנו בבנייתו, לצד השקעות נוספות ומוצרים חדשים שנשיק בשנה הבאה יחזקו ויגדילו עוד יותר את חלקה של 'וילי פוד' בעגלת הקניות של הישראלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה