מדדים ומחקרים

המיליארדר קן פישר לא חושש ממיתון: אלו שתי המניות שהסתער עליהן

המשקיע המפורסם קן פישר לא חושב שאחרי האינפלציה יגיע מיתון, בדומה לתקופה אחרת בהיסטוריה. אלו שתי המניות שהגביר את האחיזה בהן
מערכת ice |  1
קן פישר (צילום מתוך הטוויטר)
המגמה הדובית של השנה שעברה הפכה לריצת השוורים של 2023, והשאלה כעת היא, מה הלאה? שם בולט אחד שצריך לשמוע אותו בעניין הוא המיליארדר קן פישר. עם היסטוריה של הצלחה ארוכת שנים בהשקעות, פישר יודע דבר או שניים על התנהגות השוק.
המייסד של פישר השקעות הקים את חברת ניהול הכספים העצמאית שלו עם 250 דולר בלבד ב-1979, חברה ששווה כיום יותר מ-197 מיליארד דולר, בעוד שהשווי הנקי של פישר עצמו עומד מעל ל-5 מיליארד דולר.
נכון לעכשיו, היכן שרוב החוקרים רואים סימנים של מיתון המתגבש לשנה הקרובה, פישר רואה אנלוגיה היסטורית לשנת 1967. אותה שנה, לאחר שנה דובית, עם אינפלציה גבוהה, בסביבה פוליטית מפוצלת, עם מלחמה בזירה הגיאופוליטית. כולם חזו מיתון עמוק, אך מה שקרה היה הפוך.
זה אמנם מעניין בתור תיאוריה, אבל מה שיותר מעניין הוא הדוגמה המעשית שפישר נתן. הוא הולך "חזק" לצד השורי, ומכפיל כמה מפוזיציות המניות שלו כהכנה להמשך ביצועי השוק החזק. לפי מסד הנתונים של TipRanks ניתן לראות פרטים על שתיים מרכישות המניות האחרונות שלו. כל אחד מהם הוא קנייה חזקה, על פי קהילת האנליסטים, ויש לו פוטנציאל אפסייד מוצק לשנה הקרובה. בואו נסתכל מקרוב.
Veracyte, Inc. (VCYT)
בעולם הביוטק, בו Veracyte היא מובילה בתחום החיוני של דיאגנוסטיקה. החברה מציעה מגוון של בדיקות רפואיות המספקות את התשובות שהרופאים והמטופלים זקוקים להם - הראשונה כדי לספק טיפול נאות, השנייה כדי לקבל את נוחות הידע, ולשניהם יש צורך במידע כדי לקבל החלטות. הבדיקות של החברה משתמשות בחידושים בטכנולוגיה גנומית ולמידת מכונה כדי לספק את האבחנות המדויקות ביותר - אשר בתורן מובילות לטיפולים ולתוצאות טובות יותר. ל-Veracyte יש בדיקות זמינות למגוון מחלות, במיוחד סרטן, כגון סרטן ריאות, סרטן הערמונית, סרטן בלוטת התריס וסרטן השד.

עד כה, המגמה של החברה נראית טוב למשקיעים. ההכנסות עלו בעקביות בשנתיים האחרונות, כשהשורה העליונה של 3Q22 של 75.6 מיליון דולר מייצגת עלייה של 25% משנה לשנה. זה נתמך על ידי צמיחה של 26% בהיקף הבדיקות העולמי, שהגיעו ל-26,374 בדיקות שהושלמו. Veracyte זינקה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה לטווח של 288 מיליון דולר עד 293 מיליון דולר, עלייה של 5.2% בקו האמצע. נדע ב-22 בפברואר אם החברה השיגה את היעד הזה.
בינתיים, ברור שקן פישר אופטימי לגבי Veracyte. כבר הייתה לו פוזיציה במניה הזו, וברבעון האחרון הגדיל אותה ב-21%, או רכש 348,096 מניות. זה מביא את סך האחזקה של פישר ב-VCYT ל-2,085,604 מניות, או כמעט 3% מהחברה. מניותיו שוות כ-51 מיליון דולר לפי הערכות שווי נוכחיות.
במבט קדימה, כדי לכמת את עמדתה השורית, נאם מעניקה למניות VCYT דירוג ביצועים גבוהים יותר (כלומר קנייה), ויעד המחיר שלה של 33 דולר מרמז על אפסייד פוטנציאלי של ~35% באופק של שנה אחת.
Intuit, Inc. (INTU)
הבחירה השנייה של פישר היא חברת תוכנה. Intuit היא היצרנית של המשפחה הפופולרית של מוצרי TurboTax ו-Quickbooks, המאפשרים ניהול חשבונות, חשבונאות וחישובי מס עבור אנשים פרטיים ועסקים קטנים. החברה רואה שיא קבוע בהכנסות החופף לרבעון השני של השנה הקלנדרית - הכולל את המועד האחרון לאפריל להחזרי מס שנתיים של יחידים למס הכנסה.
תאריך היעד הזה עוד חודשיים בלבד, ואינטואיט מתכוננת לעונה העמוסה הקבועה שלה. בינתיים, אנחנו יכולים להסתכל אחורה על הרבעון האחרון שדווח על ידי החברה - הרבעון הראשון של 23' הפיסקלית, הרבעון שהסתיים ב-31 באוקטובר - ולקבל מושג היכן הוא עומד כעת.
היו כמה התחלות, אבל בסך הכל, אינטואיט ראתה צמיחה קבועה בשורה העליונה מאז תקופת המגיפה. ברבעון הפיסקאלי הראשון של 23, הכנסות החברה בסך 2.6 מיליארד דולר עלו ב-29% מהתוצאה בשנה הקודמת; החברה רשמה למעלה מ-12 מיליארד דולר בהכנסות הכוללות. בשורה התחתונה, הרווח למניה Non-GAAP של Intuit הגיע ל-1.66 דולר למניה ברבעון השני. זה גבר על התחזית של 1.19 דולר ב-39%, ועלה ב-8.4% משנה לשנה.
קן פישר לא מחכה לדיווחים שיגיעו ב-23 לחודש - והוא מרחיב את אחזקתו בחברה כעת. ברבעון האחרון קנה 462,468 מניות. זה סימן עלייה של 24% בנתח שלו בחברה, שמגיע כעת ל-2,412,769 מניה ומוערך במיליארד דולר מרשים.
בסך הכל, Intuit מתגאה בדירוג קונצנזוס חזק של קנייה מבוססת על 17 ביקורות חיוביות של אנליסטים - מספיק כדי להציף את הדירוג הבודד של 'מכירה'. מחיר המסחר של המניות הוא 417.50$ ויעד המחיר הממוצע שלהן של 492.33$ מרמז על עלייה של 18% בערך ב-12 החודשים הבאים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להוציא את כל הכספים
    שפכטל 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיה מיתון באמריקה וגם לא באירופה , מיתון יהיה רק בישראל
    סגור