מדדים ומחקרים

הגשם הגיע: כך תמנעו בעיות דליפות ונזילות בבית

הכירו את  מטריית הפתרונות לאיטום גגות וקירות הבית, המדריך היעיל למניעה ופתרון של בעיות איטום בבית שלכם | הטיפים של דרור ברמי, מנהל שירות טכני בטמבור

מערכת ice | 
שלוליות (צילום freepik)
עונת החורף, מזמנת לנו לא פעם תקלות ובעיות הקשורות בגשמים המרובים וברוחות העזות שבחוץ. חלק מהתקלות אינן צפויות אך את חלקן ניתן בהחלט למנוע ולפתור על ידי הכנה מראש. כך למשל במקרה של דליפות ונזילות של מים מהגגות ומהקירות החיצוניים, נוכל להיערך מבעוד מועד ולוודא שהאיטום תקין, איכותי  וחזק מספיק. על ידי בדיקה מוקדמת ובמידת הצורך תיקון ושיפור האיטום, נוכל למנוע נזילות בלתי פוסקות, נזקים כבדים ולחסוך עלויות יקרות.
"אחד האתגרים המרכזיים בדרך ליישום פתרונות האיטום בהצלחה, הוא לבחור את הפתרון המתאים ביותר לצרכי הבית שלכם. כך למשל בחירת חומרי איטום שאינם עמידים מספיק עלולה להוביל להתקלפות חומרי האיטום או להתרככות שלהם, וכתוצאה מכך לדליפות וחדירת מים", אומר דרור ברמי, מנהל שירות טכני בטמבור.
כדי לסייע לכם להתמודד בחורף הקרוב עם אתגרי האיטום בצורה מיטבית,  דרור מציע מספר פעולות למניעה ופתרון של בעיות איטום ומסייע לכם בהתאמה ובבחירת המוצרים בהתאם לצורך הנדרש בבית שלכם – איטום גגות, חדרים רטובים ומרפסות.
איטום גגות
את פעולות האיטום מומלץ להתחיל מבדיקת גג הבית. חשוב מאוד לדאוג לפני תחילת החורף לנקות מרזבים ותעלות ניקוז מלכלוך ועלים יבשים שהצטברו במהלך השנה. יש לוודא ששכבת האיטום (אם קיימת) שלמה ושלא נוצרו בה סדקים או חורים. במידה והאיטום אינו שלם ותקין, יש לבצע איטום מחדש של גג הבית. במקרה זה מומלץ להשתמש במשחות לבנות פוליאוריתניות כמו המוצר PU780 המגן מפני חדירת מים למבנה באופן מוחלט ולאורך שנים רבות ועמיד בפני מים עומדים.
בנוסף המוצר עמיד בפני UV, מחזיר את קרני השמש ובכך מקטין את טמפרטורת הבית. קיימות משחות לבנות נוספות אשר בעזרתן ניתן לייצר תחזוקה מונעת אשר תבטיח חורף יבש ואיטום תקין לאורך שנים.
טיפ מדרור ברמי: "אחרי החורף מגיע הקיץ וגם לקראתו צריך להיערך, על מנת להגן על האיטום הביטומני מפני תנאי מזג האוויר הקשים השוררים בישראל בחודשי הקיץ, מומלץ ליישם אחת לשנה פוליאוריתן היברידי לאיטום גגות 777, המשלב חומרים אקריליים ופוליאוריתניים. הגוון הלבן של המוצר מחזיר את קרני השמש, שומר על היריעה הביטומנית ומאריך את תוחלת החיים שלה".
"על מנת לקבל איטום שעמיד בתנאים קשים ומים עומדים, מומלץ להשתמש בפריימר אפוקסי 726 אשר יוצר אדהזיה גבוהה כמעט לכל תשתית ומהווה שכבת בסיס למגוון תשתיות כגון: יריעות ביטומניות, גג איסכורית ועוד. על גבי הפריימר יש ליישם שכבת איטום בעובי 2 מ”מ לפחות על מנת לקבל ממברנה אחידה ואטומה לכל המשטח וללא תפרים וחיבורים".
איטום קירות חוץ
קיימת חשיבות רבה בהקפדה על איטום קירות החוץ של המבנה, למניעת לחות, רטיבות והצטברות של עובש ופטריות ולמניעת רטיבות והתקלפות צבע מתוך המבנה. קיימות המון בעיות על גבי מצעים כגון שפריץ ישן שאינו צבוע, שליכט על בסיס סיד שאינו צבוע, טיח צמנטי לא מטופל וכל מצע סופג אחר. בכדי להימנע ולפתור תופעות מעין אלו, מומלץ ליישם סילרים שקופים על בסיס סולבנט או על מים אשר הופכים את המשטח להידרופובי (בלתי סופג) לאורך זמן רב. 
טיפ מדרור ברמי: "מומלץ מאד לבצע את האיטום עוד בימי הקיץ ולא להמתין לגשמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה