מדדים ומחקרים

דיאטה לחכמים: 4 דרכים בריאות לרזות וגם להאריך חיים

מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מגלה כי מעקב אחר לפחות אחד מארבעה דפוסי האכילה הבריאים שלפניכם מפחית את הסיכון של אדם למוות בטרם עת
מערכת ice |  2
ארוחת בוקר (צילום pexels)
תוצאות מצוות בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד תואמות את הנחיות התזונאים המייעצים לאכול תזונה מגוונת ומרחיבה כדי לענות על צורכי תזונה אופטימליים ולתמוך באורח חיים בריא.
"הנחיות התזונה נועדו לספק עצות תזונתיות מבוססות-מדעיות המקדמות בריאות טובה ומפחיתות מחלות כרוניות קשות. לפיכך, חיוני לבחון את הקשר בין דפוסי תזונה מומלצים לבין תוצאות בריאותיות ארוכות טווח, במיוחד תמותה", אומר פרנק הו, פרופסור לתזונה ואפידמיולוגיה של פרדריק ג'יי. סטאר ויו"ר המחלקה לתזונה.
כדי להעמיק, החוקרים של הרווארד השתמשו בנתוני בריאות שנאספו במשך תקופה של 36 שנים מ-75,230 נשים ממחקר הבריאות של האחיות ו-44,085 גברים במחקר המעקב של אנשי מקצועות הבריאות. המשתתפים לא סבלו ממחלות לב וכלי דם או סרטן בתחילת כל מחקר, והם מילאו שאלונים תזונתיים כל ארבע שנים.
התגובות שלהם קיבלו ניקוד על סמך מדד אכילה בריאה 2015, תזונה ים תיכונית חלופית, אינדקס תזונה מבוססת צמחים בריאה ומדד אכילה בריאה חלופית, שהם ארבעת מדדי התזונה. כולם חופפים ונוטים לכיוון דגש על דגנים מלאים, פירות, ירקות, אגוזים וקטניות, עם הבדלים קלים בלבד בכל קנה מידה.
אם לאדם היה ציון גבוה יותר במדד אחד לפחות, זה תואם לסיכון נמוך יותר למוות בטרם עת מכל הסיבות, כמו גם ציונים נמוכים יותר של מחלות לב וכלי דם, סרטן ומחלות בדרכי הנשימה. יתרה מכך, ציונים גבוהים יותר על התזונה הים תיכונית החלופית ומדדים חלופיים של אכילה בריאה נקשרו באופן ספציפי לירידה בסיכון למוות ממצבים נוירו-גנרטיביים. ממצאים אלו היו דומים באוכלוסיות היספניות, קווקזיות ואפרו-אמריקניות.
דפוסי אכילה יכולים וצריכים להיות מותאמים  למסורות והעדפות מזון אינדיבידואליות. מכיוון שההנחיות מתעדכנות כל חמש שנים על ידי משרדי הבריאות ושירותי האנוש בארה"ב (HHS) והחקלאות (USDA), צוות זה מקווה שעבודתם תומכת במאמצים לספק המלצות תזונה איכותיות ומבוססות ראיות לאנשים בארצות הברית מדינות בשנים הבאות.
אם אתם מחפשים דיאטה חדשה בשנה החדשה, הנה מה שמודד כל מדד דיאטה. מדד האכילה הבריאה מספק כמויות מומלצות בכל קבוצות המזון העיקריות, כולל פירות, ירקות ומוצרי חלב.
הציון של דיאטה ים תיכונית חלופית מעמיק יותר כיצד אנשים מקפידים על התזונה הפופולרית, המדגישה אכילת פירות, דגים, אגוזים. המדד גם עוקב אחר צריכת אלכוהול והרגלים אחרים.
בינתיים, מדד התזונה המבוססת על צמחים בריאה מדרג את צריכת האדם של מזונות בריאים מהצומח (כמו ירקות ודגנים מלאים) מול מזונות לא בריאים מהצומח (דגנים מזוקקים ומזונות עתירי סוכר) ומזונות מהחי (בשר).
לבסוף, אינדקס האכילה הבריאה האלטרנטיבית בוחן הכל מאכילת ירקות ועד צריכת משקאות ממותקים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לחרטט ולא לכתוב מתומצת ועינייני (ל"ת)
    שמנה ונמוכה 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • בול...ארוך.מייגע.חסר שום חידוש (ל"ת)
    אנה 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור