מדדים ומחקרים

התחבורה הציבורית בישראל גרועה? זה המצב לעומת העולם

על פי הנתונים של MOOVIT, בישראל מחכים יותר מדי זמן לאוטובוס ונוסעים מרחקים ארוכים מאוד. 24 מדינות נבחנו וישראל עם נתונים לא מעודדים בכלל
מערכת ice |  4
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
על פי מחקר חדש, מצב התחבורה הציבורית בישראל לעומת שאר המדינות העולם נחשף והאמת? הוא לא מזהיר במיוחד. המחקר בדק כמה זמן הנוסעים הישראלים נאלצים לחכות בתחנות השונות ברחבי הארץ, מה המרחקים שהם נאלצים לעבור לעומת כל אחת מ-23 המדינות האחרות, וגם הסבירות שיוותרו על הרכב הפרטי.
על פי נתוני המחקר של אפליקציית Moovit לשנת 2022 המצב בישראל הוא דווקא לא הגרוע ביותר מבין המדינות שנבדקו. שימו לב, זמן ההמתנה הממוצע בישראל לתחבורה ציבורית הוא 14 דקות בסך הכל, ולא מדובר זמן חריג במיוחד. בחלק מהמדינות זמן ההמתנה יכול להתקרב ל-20 דקות.

עוד נמצא במחקר כי רק ב-13% מהנסיעות שלנו בתחבורה הציבורית, זמן ההמתנה הוא נמוך מחמש דקות וישראל על כן במקום ה-18, לצד קולומביה ותאילנד. זמן ההמתנה די יציב כאשר לרוב לא נאלץ להמתין יותר מ-20 דקות וגם לא 5 דקות. 
על פי משרד התחבורה, קיימת בעיה נוספת לפיה 1 מכל 50 אוטובוסים כלל לא יוצא לנסיעה שלו בכלל. כלומר גם כשאנחנו כבר מחכים, הנסיעה לעיתים קרובות פשוט לא מתרחשת. לצד זאת, הישראלים מעבירים בנסיעות תחבורה ציבורית מרחק רב מאוד. הנסיעה הממוצעת היא של 19 קילומטר שווה ערך למקום הראשון בעולם.
מנגד דווקא הצפיפות באוטובוסים, הניקיון שלהם ושל התחנות ואפילו המחיר של הנסיעה, משפיע הרבה פחות על ההחלטה שלא לנסוע בתחבורה ציבורית. כרגע, נראה שהישראלים לא ששים לוותר על הרכב הפרטי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רח ירושלים 83 ראשון לציון
    פנחס 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחבורת אגד בתוככי ראשון לציון מהגרועים בעולם. מחכים 45 דקות לאוטובוס קו 11 עירוני. לבסוף מגיעים 2 אחד אחרי השני. גם קו 193 מתל אביב לראשלצ מגיע בזוגות. קו 15 בתוך העיר, נוסעים פוטנציאליים מחכים 45 דקות כולל זקנות עם מקלות הליכה. עכשיו תבינו מדוע קונים רכבים כל הזמן? כי אין אמונה במנגנות המקומי. פעם הפעילו רכב בין ראשון לציון לתל אביב דקך לוד. משום מה החליטו שאין מספיק נוסעים. אז הפעילו קו 193 של אגד הנוסע כל 30 דקות ממזרח ראשלצ לרכבת צפון בתל אביב אבל רק עם 5 נוסעים. האם זה תקציבי?
    סגור
  • 3.
    כישלון מחפיר של "שרת התחבורה".
    ותודה למירב מיכאלי 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "שרת תחבורה" - במרכאות.... כזה כישלון, לדעתי, כזו אכזבה. עדיין לא מבין איך הצליחה לעבור את אחוז החסימה.
    סגור
  • 2.
    קו 89
    משה 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעייתי מאושפזת ב"איכילוב".כמעט כל ערב אני מחכה לקו 89 לחולון ולוח הנסיעות מהבהב שהקו עומד להגיע ופתאום יש ביטול ונאלצים לחכות עוד 20 דקות...למה?!!!
    סגור
  • 1.
    חלקם לא מגיע כלל
    צדק 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קו 370 לא מגיע לפעמים 1.5 וחצי כאשר תדירות אמורה להיות כל 20-30 דקות לפי לוז. וזה קורה לפחות 3-5 פעמים. והכי הזוי שאין למי להתלונן, אין פניות הציבור של מטרופולין ורשות ממשלתית -אתר קורס ובטלפון אומרים שנדאג רק לאוטובוס הבא, מה שהיה לא משנה. ורכבת נוסעת מלאה מפוצצת פעם בשעה לתל אביב שזה בכלל לא נוח. ככה שאני חייב לנסוע ברכב מב"ש לת"א או לעבור מגורים. זהו. ככה זה בארץ - רק דיבורים ואין שום מעשה
    סגור