מדדים ומחקרים

ארצות הברית מתאוששת: האינפלציה הנמוכה ביותר מתחילת השנה

הדולר ממשיך את ירידות השערים החדות שלו ועומר על 3.46 שקלים, ירידה של 2.8%. לעומת זאת, היורו דווקא ממשיך להתחזק. רמת האינפלציה בארצות הברית היא הנמוכה ביותר מתחילת השנה, מדד הליבה ממשיך לטפס וירד משיא של 40 שנה
מערכת ice | 
הדולר יורד
הדולר, שרשם בשבועות האחרונים עליות חדות עם עליית הריבית בארצות הברית, ממשיך היום (שישי) את ירידות השערים החדות שלו מול המטבעות המרכזיים האחרים, ועומד כבר על 3.46 שקלים, ירידה של 2.8% ו-0.6% לעומת היורו. לעומת זאת, המטבע האירופי מתחזק בשיעור של 0.3% לרמה של 3.55 שקלים.
בנוסף לכף, אמש פורסם כי מדד המחירים לצרכן בארצות הברית עלה ב-0.4% בחודש אוקטובר. עם נסתכל על החישוב השנתי, נראה שהמדד עלה ל-7.7% ביחס לאוקטובר אשתקד, פחות משמעותית מהצפי שעמד על 8%.
למעשה, מדובר ברמת האינפלציה הנמוכה ביותר בארצות הברית מאז חודש ינואר 2022, כשזה מגיע כאמור על רקע העליות החדות בריבית שקבע הבנק המרכזי האמריקאי בחודש מרץ, זאת במטרה לבלום את האינפלציה שעלתה. 
מדד הליבה, שמנטרל מחירים שנחשבים לתנודתיים כמו מחירי המזון והאנרגיה, טיפס ב-0.3% בחישוב חודשי. בחישוב שנתי עלה מדד הליבה ב-6.3%, וירד משיא של 40 שנה שרשם בחודש הקודם כשהגיע לקפיצה שנתית של 6.6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה