מדדים ומחקרים

העלייה לישראל שברה שיאים: כמה הגיעו לארץ בעשור האחרון?

משרד העלייה והקליטה מסכם שנה שיא בעלייה לישראל עם קרוב ל-60,000 אלף עולים מראש השנה החולף עד ראש השנה, בעשור האחרון משרד העלייה והקליטה קלט כ-323 אלף עולים חדשים מרחבי העולם. כל הנתונים בפנים

מערכת ice | 
גל עלייה מאתיופיה (צילום תומר נויברג, פלאש 90)
על פי הערכת משרד העלייה והקליטה עד סוף השנה האזרחית 2022 עשוי להגיע מספר שיא של שני עשורים בכמות העולים כאשר אנו עתידים להגיע למעל ל-64 אלף עולים חדשים. בעשור האחרון משרד העלייה והקליטה קלט כ-323 אלף עולים חדשים מרחבי העולם.
בשנה האחרונה המשרד עמל רבות בכדי לקלוט עשרות אלפי עולים שהגיעו מאוקראינה וסביבותיה במסגרת מבצע 'עולים הביתה' , ובשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה והארגונים העוסקים בתהליכי עלייה וקליטה ועד היום עלו כ-40,000 עולים חדשים מאוקראינה וסביבותיה. בנוסף, הובילה השרה את מבצע 'צור ישראל' לממתינים באתיופיה כאשר כ3,500 עולים כבר הגיעו במסגרת המבצע ועד סוף השנה האזרחית יעלה מספר העולים במסגרת המבצע ל5,000 בהתאם להחלטת הממשלה.

המגמות העתידיות בעלייה לישראל אף הן מציבות אתגר גדול למשרד ולמדינת ישראל על פיהן, קצב העלייה ימשך ואף יתגבר בשל התפתחויות גיאופולוטיות במדינות בריה"מ לשעבר והמשך המלחמה באוקראינה.בשנת תשפ"ב הובילו בקליטתם של עולים חדשים 10 רשויות מקומיות, אשר קלטו אלפי עולים לתוכן. הערים המובילות הן ת"א עם 6,327 עולים חדשים, חיפה – 6,182 עולים, נתניה 6,069 , גם ירושלים המשיכה להוות מקום בטוח לעולים עם הגעתם של כ-4300 עולים. בת ים קלטה כ-3000 עולים אחריה ערים נוספות בהן אשדוד, ראשון לציון, נהריה, אשקלון וב"ש סוגרת את רשימת עשרת הגדולות.
מכמות העולים שציינו, 47 אחוזים עלו מרוסיה. 25 אחוזים מהם עלו מאוקראינה. 6 אחוזים עלו מארה"ב - ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות אל ארץ הגשמת חזון הנביאים. מצרפת עלו 4 אחוזים, ומספר דומה עלו מאמריקה הלטינית. מאתיופיה הגיעו שני אחוזים מכלל העולים, ועוד 12 אחוזים הגיעו ממדינות שונות ומגוונות.
על פי הנתונים של משרד העלייה והקליטה 63 אחוזים מהעולים הם בגילאי עבודה, דבר המהווה חיזוק משמעותי לכלכלה ולעוצמה של מדינת ישראל, זוהי תנופה קריטית למשק הישראלי. 27 אחוזים מהעולים בין גילאי 18-35. 21 אחוזים נוספים בין גילאי 36-50. 15 אחוזים בין גילאי 51-65. לא נשכח את דור העתיד אשר מהווים 23 אחוזים מהעולים ויחזקו את עתידה של מדינת ישראל.
בעשור האחרון עלו כ-14 אלף רופאים ועובדי מערכת בריאות שהיוו עוגן למערכת הבריאות בעיקר בתקופת הקורונה וממשיכים לחזק את המערכת גם היום. חסרים מורים בישראל? בעשור האחרון עלו כ-11.5 אלף עולים עובדי הוראה שממשיכים לתת מעצמם למען דור העתיד של מדינת ישראל. גם תחום מדע והמחקר התעשר בכ-9,000 חוקרים ומדענים בשלל תחומי המדע. כמו כן נקלטו כ-25 אלף מהנדסים שמהווים משענת לאומית לסטארטאפ ניישן.
בעשור האחרון נקלטו כ-24 אלף ילדים שפתחו את שנת הלימודים הנוכחית. כ-3,000 סטודנטים עולים יפתחו את שנת הלימודים האקדמית הקרובה. כ-3,300 חיילים בודדים ממשיכים להגן על מדינת ישראל יחד עם חבריהם הוותיקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה