מדדים ומחקרים

הצעירים במדינה עושים הרבה פחות סקס

סקר לאומי חדש שנערך לאורך שלוש שנים על ידי דמוגרפים וסוציולוגים מובילים בסין ופורסם בתחילת אוגוסט, מגלה כי האוכלוסייה הצעירה במדינת הענק מקיימת פחות יחסי מין מדור הוריהם. כנראה שיש מחיר לדיכוי דיקטטורי שנמשך כבר דורות
מערכת ice | 
צעירים בסין עושים פחות סקס
בתחילת החודש פורסם בסין מחקר שכותרתו "מיניות בסין: סקירה וממצאים חדשים". הדו"ח נערך על ידי צוות של דמוגרפים וסוציולוגים מהאוניברסיטאות המובילות בסין, וכלל 6,828 משתתפים.
אחד הממצאים העיקריים בדו"ח היה שהדמוגרפיה הצעירה של סין הראתה פחות עניין במין בהשוואה לדור הוריהם. מבין משתתפי המחקר שנולדו בין 1995 ל-2003, 14.6% מהמשתתפים ו-10.1% מהמשתתפות עם בן זוג לא קיימו יחסי מין בשנה האחרונה. הדוח קובע כי שיעורים אלו "גבוהים אף יותר מאשר בקרב אלו שנולדו בשנות ה-70, ה-80 ותחילת שנות ה-90".
"המיניות בסין עברה שינויים דרסטיים מאז הרפורמה הכלכלית שהחלה ב-1978; השינויים הללו כונו 'מהפכה מינית' על ידי חוקרים רבים", נכתב בדו"ח.
יו מציע שהשכיחות הגואה של בידור, כולל משחקי וידאו ובעלות על חיות מחמד, עשויה להשפיע על התשוקות המיניות. בנוסף, לוחות זמנים עמוסים של עבודה ולחצי הלידה עשויים גם הם להפחית את העניין במין. "יתרה מכך, נראה שהמשיכה של המין עצמו פוחתת בקרב צעירים. משחקים מקוונים, חיות מחמד וצורות אחרות של בידור עשויים לשמש חלופות למין", נכתב בדו"ח.
אצל הצעירות שנסקרו, ירד בחדות הרעיון לקיים יחסי מין עם בן זוג במטרה "למלא את חובותיה כבת זוג". כ-22% מהנשים שנולדו לפני 1970 מאמינות שקיום יחסי מין ימלא את חובותיהן כבן זוג, בעוד שרק 4% מהנשים שנולדו לאחר 1990 מחזיקות באותה אמונה.
הגברים של המשתתפים בסקר שרצו למצוא בת זוג למין באינטרנט היו בעלי השכלה נמוכה מהשכלה תיכונית בממוצע, וחלקם שנולדו בין 1990 ל-1994 הודו ששילמו על סקס בעבר.
הדו"ח מצא כי הדמוגרפיה הצעירה יותר הראתה קבלה גוברת להומוסקסואליות. חוסר הסובלנות למין לפני נישואין, לעומת זאת, נותר רווח בכל קבוצות הגיל. משיבים גברים חלקו דעות שמרניות יותר, כאשר כמעט 50% מאלה מהדור שלאחר שנות ה-80 ראו במין הומוסקסואלי "תמיד לא בסדר", בעוד שכ-30% מהנשים חלקו את אותה דעה.
מספר רב של נשאלים ציינו כי סקס הוא דרך "להביע חיבה" ו"לספק צרכים פסיכולוגיים" במקום להביא ילדים לעולם. הדו"ח מצא גם שלגברים יש נטייה גבוהה יותר לרווחה מינית טובה יותר, למרות שגם נשים היו מרוצות יותר ויותר לפי הירידה החדה במספר הנשים המזייפות אורגזמות.
"אנחנו יכולים לראות את העלייה הברורה של מעמדן של נשים צעירות במערכות יחסים", אמר יו ל-Sanlian Lifeweek per Sixth Tone. "זה משקף את ההתעוררות של האידיאולוגיה הפמיניסטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה