מדדים ומחקרים

נועה קירל שורטת את המיליון | דירוג יוטיוב

הזמרת הוציאה סינגל חדש והמריאה למקומות הגבוהים במצעד השבועי של שירות הווידאו הגדול בעולם. ואיך רשימת הזמרים הפופולאריים ביותר מלמדת אותנו על הקשר של ישראלים למסורת?
יאיר מור | 
נועה קירל (צילום אינסטגרם/ נועה קירל)
השיר החדש של נועה קירל, "פנתרה", הצליח להביא אותה להישג משמעותי ב'מצעד השבועי' של יוטיוב בישראל, לפי הנתונים שמפרסמת גוגל. בשבוע הראשון שלו בשירות הווידאו הגדול בעולם הצליח "פנתרה" לעבור את 900,000 הצפיות – נתון מכובד מאוד, לאור העובדה שמעט מאוד שירים מצליחים להגיע ליותר ממיליון צפיות שבועיות בישראל.
קירל דחקה את "Cute Boy" של נונו ושגיא קריב למקום השני, למרות שהשבוע גם הוא רשם יותר צפיות מאשר בשבוע שעבר ונמצא מעל רף 900,000 הצפיות; גם "מי זאת" של אנה זק נדחק מקום אחד מטה למרות עלייה של שניים וחצי אחוז במספר הצפיות השבועי; "יאללה ביי" של מאיה דדון" דורכת במקום הרביעי; והזמרת הלבנונית פַרֳאח שְרֵים נפלה שני מקומות עם "אַלְבּי אֶלוּ" למקום החמישי לאחר ירידה של כשניים וחצי אחוז במספר הצפיות השבועי.
ברשימת האמנים הפופולאריים בישראל אמנם לא הצליחה נועה קירל לקחת את ההובלה, אך התברגה במקום החמישי והמכובד עם כשניים ושלושת-רבעי מיליון צפיות וקפיצה של שני מקומות לעומת השבוע הקודם.
במקום הראשון נמצא, כרגיל, אייל גולן, עם זינוק של כ-16% במספר הצפיות השבועי ועלייה ל-5.7 מיליון – כ-2.5 מיליון צפיות מעל עדן חסון, שעדיין נמצא במקום השני עם עלייה של כ-18% במספר הצפיות; עומר אדם דורך במקום השלישי עם שלושה מיליון צפיות ועלייה של כ-16.5%; ואושר כהן עדיין במקום הרביעי עם עלייה של 13% ל-2.8 מיליון צפיות.
הנתונים הללו ככל הנראה מלמדים, פעם נוספת, על הרגלי ההאזנה של ישראלים: לכל הזמרים המובילים קהל מסורתי גדול, שביום ראשון לפני שבועיים ציין (באיחור של יום, בשל השבת) את תשעה באב – יום חורבן בתי המקדש. יום אחד הוא 14%, וזה, כמעט בדיוק, ההפרש במספר ההאזנות שנוספו השבוע לכל הזמרים במקומות הגבוהים, מה שמלמד על הקונצנזוס סביב מנהגי האבלות, שביניהם התנזרות ממוזיקה, ביום הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה