מדדים ומחקרים

חוששים מדמנציה? כך תורידו באופן משמעותי את הסיכון לחלות

עבודות יצירה של מלאכת יד, נגינה בכלי או הכנת פאזלים, עשויים להוריד את הסיכון של אדם לפתח דמנציה בכמעט רבע, כך על פי מחקר חדש. פעילויות גופניות כגון הליכה, ריקוד, ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים הורידו את הסיכון לדמנציה ב-17%. אילו עוד פעולות עשויים למנוע את המחלה?
מערכת ice | 
נורופן. כאב ראש ברדיו (צילום יח"צ/ צילום מסך)
עבודות יצירה של מלאכת יד, נגינה בכלי או הכנת פאזלים, עשויים להוריד את הסיכון של אדם לפתח דמנציה בכמעט רבע, כך על פי מחקר חדש שנערך 'Neurology'. וזה לא מפתיע. סקירה של דוחות דמנציה קודמים שכללו שני מיליון אנשים, מצאה שפעילויות פנאי מסוימות עשויות להפחית את הסיכוי של מישהו לירידה קוגניטיבית ב-23%.
המחקר החדש חילק את פעילויות הפנאי לקטגוריות נפשיות, פיזיות וחברתיות - והגדיר את כולן כפעילויות שאנשים עוסקים בהן להנאתם. לעיסוק בפעילויות שעוזרות לנפש הייתה ההשפעה הטובה ביותר, כאשר לאנשים סבירות נמוכה של 23% לחוות הופעת דמנציה. תחביבים אלה כוללים קריאה או כתיבה להנאתם, צפייה בטלוויזיה, משחק במשחקים שונים, ניגון בכלי נגינה ויצירה.
פעילויות גופניות כגון הליכה, ריקוד, ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים הורידו את הסיכון לדמנציה ב-17%. השתתפות במועדון חברתי או חוג כזה או אחר, מפגשים עם בני משפחה וחברים, כולם היו ברשימת הפעילויות החברתיות והם הפחיתו את הסבירות לדמנציה ב-7%. בנוסף לכך פנאי גם מקצץ את הסיכון לסרטן ולמחלות לב.
 
הצוות סקר 38 מחקרים מרחבי העולם, שבדקו יחד למעלה משני מיליון אנשים שלא סבלו מדמנציה ועקבו אחריהם במשך שלוש שנים לפחות. מתוך שני מיליון המשתתפים, 74,700 פיתחו את המחלה במהלך אותה תקופה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה