מדדים ומחקרים
סקר: אי אמון מוחלט במשטרה בנושא האופניים והקורקינטים החשמליים
סקר אור ירוק: יותר מחצי מהציבור חושב שאכיפת המשטרה והפקחים העירוניים כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים לא יעילה. כחצי מהנשאלים חוששים במידה רבה/רבה מאוד להיות מעורבים בתאונת דרכים עם אופניים או קורקינטים חשמליים. "יש לשלב ידיים להגברת המודעות לחבישת קסדה בקרב הציבור"
הציבור מביע אי אמון מוחלט באכיפה של משטרת ישראל כנגד רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים. 56% מהציבור חושב שאכיפת המשטרה כנגד רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא יעילה, כך עולה מסקר חדש של עמותת "אור ירוק" שנערך באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות". מהסקר עולה כי רק 9% מהציבור מעריך שאכיפת המשטרה כנגד הרוכבים על הכלים החשמליים יעילה.
הכישלון באכיפה על פי הסקר, לא מסתכם רק במשטרת ישראל, אלא גם בקרב הפקחים העירוניים. 56% מהציבור חושב שאכיפת הפקחים העירוניים כנגד רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא יעילה. רק 8% מהמשיבים בסקר טענו כי האכיפה של הפקחים העירוניים יעילה כנגד רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים.
הסקר מגיע בין השאר על רקע התאונה הזכורה מלפני מספר שבועות, כששני נערים בני 17 שרכבו על אופניים חשמליים נפגעו במרכב בכביש 57, סמוך לצומת שער חפר לכיוון מחלף נתניה. חובשים ופרמדיקים העניקו לנערים טיפול רפואי ופינו אותם לבית חולים במצב קשה עם חבלות בראש ובגפיים, מורדמים ומונשמים.
הסקר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כמו גם את עמדות הציבור בנוגע ליעילות האכיפה של המשטרה והרשויות המקומיות בנוגע לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. המשאל בוצע באמצע חודש מרץ 2022 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 505 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 406 יהודים ו-97 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.
להלן כמה תוצאות מעניינות בחתך ארצי של כלל הנשאלים:
נפגעים וחוששים מתאונות: כרבע מהמשיבים (23%) מציינים כי הם או קרוב להם היה מעורב או כמעט מעורב בתאונת דרכים עם רוכב קורקינט או אופניים חשמליים בשנה האחרונה. בנוסף לכך, כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (49%) חוששים במידה רבה או רבה מאוד להיות מעורבים בתאונת דרכים עם אופניים או קורקינטים חשמליים.
הרוב לא חובשים קסדה: עדות נוספת לחוסר האפקטיביות של מדיניות האכיפה מצד הרשויות הוא הנתון לפיו כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (49%) מציינים כי רוב רוכבי האופניים או הקורקינטים החשמליים, שראו בשנה האחרונה, לא חבשו קסדה. רק 13% טענו כי רוב הרוכבים חבשו קסדה.
הרוב בעד התקנת לוחיות רישום: ועדת השרים לחקיקה אישרה לקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), המחייבת התקנת לוחיות ממוספרות על כל כלי הרכב החשמליים לפני מספר חודשים. קרוב למחצית מהמשיבים (42%), תומכים בהצעת החוק וסבורים שהצעת החוק תסייע במידה רבה או רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים. 37% מעריכים היא ההצעה תסייע אך במידה מועטה ורק 8% טוענים כי היא לא תסייע כלל.
עוד ב-
סלילת שבילי רכיבה – הדרך היעילה לצמצום תאונות: במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתרכזים בהסברה וקמפיינים לצמצום תאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. אך רק 5% מהנשאלים חושבים שמדובר בדרך יעילה לצמצום תאונות הדרכים של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. 42% מהנשאלים טענו כי שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה יעודיים היא הדרך היעילה לצמצום תאונות הדרכים מסוג זה. 23% מאמינים בהחמרת הענישה ו-22% מאמינים כי הגברת האכיפה היא הפתרון היעיל.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכאוס ברחובות הערים גורם לחוסר בטחון בקרב הציבור וחשש גדול מפגיעה בתאונת אופניים או קורקינט חשמלי. מדינת ישראל הוסיפה מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים בשנים האחרונות אבל לא סללה שבילי רכיבה ולא הוסיפה שוטרים וניידות. מהסקר עולה כי הציבור לא מעריך את האפקטיבית של פעולות המשטרה והפיקוח העירוני להשבת הסדר ברחובות ומבקש הסדרה ראויה. האחריות היא של כלל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים, עליהם לשלב ידיים להגברת המודעות לחבישת קסדה בקרב הציבור, לתוספת מידית של שוטרים וניידות ובעיקר יש לשפר את התשתית כך שתעניק תנאי רכיבה בטוחים. שילוב של כלל הפעולות יצמצם את מספר הנפגעים הגבוה ויציל חיים".
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכאוס ברחובות הערים גורם לחוסר בטחון בקרב הציבור וחשש גדול מפגיעה בתאונת אופניים או קורקינט חשמלי. מדינת ישראל הוסיפה מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים בשנים האחרונות אבל לא סללה שבילי רכיבה ולא הוסיפה שוטרים וניידות. מהסקר עולה כי הציבור לא מעריך את האפקטיבית של פעולות המשטרה והפיקוח העירוני להשבת הסדר ברחובות ומבקש הסדרה ראויה. האחריות היא של כלל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים, עליהם לשלב ידיים להגברת המודעות לחבישת קסדה בקרב הציבור, לתוספת מידית של שוטרים וניידות ובעיקר יש לשפר את התשתית כך שתעניק תנאי רכיבה בטוחים. שילוב של כלל הפעולות יצמצם את מספר הנפגעים הגבוה ויציל חיים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.ואף מילה על הדוהרים על מדרכותסיני 07/2022/21הגב לתגובה זו0 0הסקר מתרכז באמצעי מניעת תאונות של הרכבים הדו גלגליים , שהשד יודע מדוע הממשלה אישרה את ייבואם לארץ, בכבישים. אף מיל על תאונות וסיכון הולכי הרגל על ידי מאות דוהרי מדרכות (גם במקומות שיש מסלולים ייחודיים לדו גלגליים: דוגמא המדרכה שך רחוב הרב נסים ושל חנה רמז בשכונת בבלי בתל אביב הינה דוגמא להשתוללות הדוהרים - אף כי במקביל לה יש מסלול מפואר שנסלל על ידי העירייה מפרק הירקון עד גשר ההלכה). התרגלו להיות פורעי חוק - בגלל ההפקרות של הרשויות הממונות על אכיפת החוק.סגור