מדדים ומחקרים
משלוחי המוות: אלו הערים המסוכנות לאופנוענים צעירים ולשליחים
33 רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (15-24), נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 - מספר שיא של עשור, וזינוק של 50% בהשוואה למספר הרוכבים הצעירים שנהרגו בשנת 2020, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
בעמותה מסבירים, כי כלי הרכב הדו גלגלי מאופיין בחוסר יציבות וחוסר ניסיון בכביש של רוכבים צעירים, אשר מציב את אותם צעירים בני 15-24 בקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. זאת כאשר, בשנת 2021 נפגעו 839 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, לעומת 820 שנפגעו ב-2020 ו-779 שנפגעו בשנת 2019.
נתון מטריד נוסף הוא שרב רוכבי אופנוע וקטנוע הצעירים שנפגעו בתאונות בשנת 2021 ברחבי הארץ, נפגעו בתחום העירוני (647 מתוך 839). בבחינת מספרי ההרוגים ניתן לראות כי קרוב למחצית מהם, 14 מתוך 33 נהרגו בתחום הערים והישובים.
בפרט, נרשמה עליה במספר הנפגעים בערים רבות: בתל אביב-יפו נפגעו 113 רוכבים צעירים בשנה שעברה, מספר הנפגעים הגבוה זה ארבע שנים. בחולון מספר הרוכבים הצעירים שנפגעו באותה שנה היה הגבוה בעשור החולף, גם בבת ים חלה עליה במספר הנפגעים ב-2021 לעומת השנה שקדמה לה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ודרמטית ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים כאשר בשנים האחרונות קוצצו תקציבי בטיחות בדרכים".
עוד ב-
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה