מדדים ומחקרים

נתוני השכר נחשפים: האם אתם מרוויחים פחות מהממוצע?

דו"ח הלמ"ס חושף נתונים מעודכנים אודות השכר הממוצע לשכירים: עובדי ההיי-טק בראש, מה לגבי המורים?
מערכת ice |  1
משכורת (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) נתונים עדכניים אודות השכר הממוצע לעובדים שכירים בחודש מרץ 2022. ע"פ דו"ח הלמ"ס חלה עלייה של 1.5% בהשוואה למרץ אשתקד זאת כאשר השכר הממוצע למשרת שכרי (במחירים שוטפים) מסתכם ב-12,490 שקלים.
עובדי ההיי-טק בתחומים "מידע ותקשורת" ממשכים להוביל את טבלת מקבלי השכר עם משכורת של 28,987 שקלים בממוצע. מיד אחריהם נמצאים עובדים במשרות "שירותים פיננסים ושירותי ביטוח" עם שכר ממוצע של 24,950 שקלים בחודש.
בתחתית הדירוג מקבלי השכר הנמוך ביותר הם עובדים בתחום שירותי אירוח ואוכל עם משכורת ממוצעת של פחות מ-6000 שקלים. גם עובדים בקטגורית "אמנות, בידור ופנאי" נמצאים בתחתית עם 6,673.
באשר למורים ועובדי ההוראה ששכרם עורר תשומת לב ציבורית רבה לאחרונה, כשבימים אלה הוכרז סכסוך עבודה בין הסתדרות המורים למשרד האוצר, אלו מקבלים כידוע  שכר נמוך מהממוצע שעומד על כ-8,641 שקלים לעובדים בתחום החינוך.


מתוך דוח הלמס
עוד עולה מהדו"ח, כי בחודש מרץ האחרון המגזר הגדול ביותר היה מגזר החברות הלא-פיננסיות, ובו היו 2.463 מיליון משרות שכיר (63.5% מכלל משרות השכיר במשק). השכר הממוצע למשרת שכיר במגזר זה היה 14,213 ש"ח. מספר משרות השכיר בתחום ההייטק היה 378.9 אלף, עלייה של 11.7% לעומת מרץ 2021. סך הכול מספר משרות השכיר בתחום ההייטק היו 9.8% מכלל משרות השכיר במשק בדומה לחודש פברואר 2022.
 
*נתוני מדדי שכר ותעסוקה מבוססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים למוסד לביטוח לאומי. דיווחים אלו אינם כוללים עובדים המקבלים דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. חישוב השכר הממוצע למשרת שכיר אינו מתייחס למספר הימים בחודש שבהם הועסק העובד. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה וחפרה לסגור את המדינה
    יולי 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עלינו ב 92 היה קשה אבל היה סביר כי היה עתיד. מאז המדינה הכי יקרה במערב בצורה חזירית. חברות מזון כחול לבן שמוכרות פי 5 ממה שמייצאות לחו"ל. תוסיפו לזה שהלקוח הישראלי די אדיש כי יותר חשוב לו פוליטיקה, במצע המפלגות אף אחד בכלל לא מדבר על יוקר מחייה חינוך ונדלן. 4 מערכות בחירות דיברו רק על ביבי ואנשים רצו כמו מטורפים לקלפי כדי לבחור נוכלים חדשים. ייקרו את הקולה לעניים ושכחו לייקר את העוגות במעדניות איפה שכל העשירים קונים. דירות לא יהיו לילדים שלכם ובכלל אם יהיו פה הרבה פה ילדים מכל המגזרים שיחיו ללא קורת גג ואז נראה מחאה שלא חלמו לעשות ב 2011 יאיר לפיד שאל איפה הכסף. אצלו ואצל עבאס בכיס. ואפילו הוא לא סיים בית ספר תיכון. הזיה. אין עתיד.
    סגור