מדדים ומחקרים

זה המחיר הממוצע למנה בחתונה באולמות האירועים

חתונה היא אירוע עתיר מדדים ומחירים, שמשתנים בתאם למידת ההשקעה, גודל האירוע, הלוקיישן ומועד האירוע. אחד הדברים שיותר משפיעים על תקציב החתונה הוא מחיר המנה באולם או בגן האירועים. מהו המחיר הממוצע למנה ברחבי הארץ?
מערכת ice |  3
מנה (צילום freepik)
מי שהיה מעורב מתישהו בחייו בחישוב מחיר האירוע כבר בטח התרגל לחישוב – מחיר מנה כפול מספר האורחים פלוס סכום שהאולם מוסיף על הגברה, תאורה ואולי עוד דברים. בכל מקרה, עיקר המחיר הוא למעשה מחיר המנה כפול כמות האורחים. כל אולם וגן אירועים נותן לכם הצעת מחיר על פי הלוקיישן, היום בשבוע, העונה עוד משתנים.
יצאנו לבדוק ביותר מ-200 אולמות ברחבי הארץ, על פי נתונים באתר "מנה מנה", מהם מחירי המנות בחתונות. מהו המחיר ההמוצע למנה בחתונה בישראל? איפה הכי יקר ואיפה הכי זול?
האיזור הכי זול בארץ לחתונות הוא איזור הדרום, שאם צד אחד בחתונה מגיע משם, לפעמים יהיה משתלם יותר להביא את הצד השני לשם בהסעות מאשר לעשות את החתונה במרכז. המחיר הממוצע למנה בחורף עומד על כ- 210 שקל בדרום הארץ, ובקיץ הוא עומד על כ- 240 שקל.
מעט יותר יקר אך ללא הבדל משמעותי הוא ממוצע המחירים בירושלים והסביבה. מנה לאדם באירוע חורף יעלה לכם שם בממוצע כ-215 שקל, ובקיץ הוא יעלה למחיר של כ- 250 שקל למנה. גם בצפון הארץ מחירים כמעט דומים, מחדרה ועד חיפה והגליל, מחירי המנות בחתונת חורף הם סביב ה- 220 שקל למנה, ובקיץ הם עומדים על ממוצע של כ- 260 שקל.
המחירים קופצים כאשר מגיעים לאיזור המרכז. הביקוש לקיים את האירוע במרכז עושה את שלו ומעלה את המחירים בצורה שיוצאת משמעותית בחישוב הכללי, במיוחד אם אתם מקיימים אירוע של 250 איש ומעלה. אם אתם רוצים להתחתן באיזורי השרון וגוש דן תצטרכו לשלם בחורף כ- 250 שקל למנה, ובקיץ המחיר הממוצע יקפוץ לכ- 300 שקל לאדם. 
לסיכום, נראה שמחיר המנה הממוצע בארץ בחורף נע סביב ה- 230 שקל, ובקיץ סביב ה-280 שקל. אמנם מחיר המנה הוא הגורם הכי משמעותי בחישוב תקציב החתונה, אך יש עוד כמה וכמה אלמנטים שניתן לחסוך בהם בדרך לחופה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    A
    A 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה מעולה זה ממש עוזר לזוגות שמתלבטים איפה להתחתן????
    סגור
  • כנס למנה מנה כמו שהמליצו בכתבה
    הרופא 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכל לעשות השוואת מחירים בין האולמות
    סגור
  • 1.
    עזר לנו, תודה
    עומרי וליאן 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכנסו להמלצה שלכם לאתר מנה מנה, עזר לנו במשא ומתן מול בעלי האולמות תוך שאנחנו בטלפון כבר מייצרים תיאום ציפיות כלכלי על המחיר. תודה
    סגור