מדדים ומחקרים

נביעות השמידו מוצרים בגלל זיהום, האם יש פיתרון לליסטריה?

אחרי מקרי הזיהום בבקבוקי המים של נביעות, חברת ביו פנס הישראלית מציגה את נתוני הפיילוט שעשתה בטכנולוגיה שפיתחה למניעת ליסטריה, כמה זה יחסוך למפעלי המזון?
מערכת ice | 
השפעת הטכנולוגיה על פסי הייצור (צילום pixabay, freepik)
בחודש האחרון דווחו שני מקרים של זיהום במוצרי מים מינרליים, האחת של מי עדן והשניה של נביעות. בשני המקרים הושמדו מוצרים רבים של החברות שנאספו מהחנויות והצרכנים. ליסטריה היא בעיה שנאלצים להתמודד איתה מפעלי המזון כדי למנוע מקרים כאלה, ולצורך כך מושקעים משאבים רבים בכוח אדם ופעולת מנע. 
לאור כך, חברת ביו פנס הישראלית, סיימה לאחרונה פיילוט מוצלח של שימוש במוצר שפיתחה - ציפוי אנטי בקטריאלי למשטחים,  והוכיחה את יעילותה במניעת הופעת ליסטריה ב-99.9%.

הטכנולוגיה פועלת כך שמצפים משטחים עם הפולימר החדשני של ביו פנס הוא מייצב לאורך זמן את חומרי החיטוי והניקוי. כך, באמצעות שימוש בטכנולוגיה מפעל ייצור מזון יכול לחסוך 50% בהוצאות על עובדי ניקיון ותברואה וכן על חומרי ניקוי וחיטוי. בנוסף, באמצעות הציפוי מוגן הפטנט של החברה ניתן לחסוך 75% מהזמן המוקדש לניקיון וחשוב מכך לחסוך 33% מהוצאות התברואה השנתיות. בחברה מתחייבים כי ההשקעה במוצר חוזרת ללקוח אחרי שנתיים של שימוש בלבד.
במסגרת הפיילוט שנערך לאחרונה במפעל מוביל לייצור בשר בישראל, צופתה רצפת אולם ייצור במפעל ונדגמה לניטור חיידקים לפני ואחרי הציפוי. במהלך שלב הבקרה בן שלושת השבועות שלפני הציפוי, נמצאה ליסטריה באופן יומיומי. לאחר ביצוע הציפוי, נדגמה הרצפה למשך יותר מחודש והוכח שהליסטריה נעלמה לחלוטין מרצפת אולם הייצור. התוצאות הצביעו גם על ירידה משמעותית בחיידקים מחוללי מחלות דוגמת סלמונלה וקולי. יצויין כי סביבת הייצור נשארה נקיה מליסטריה גם היום, בחלוף חודשיים מסיומו של הפיילוט.
בשבוע שעבר השתתף עופר שוהם, מנכ"ל ביו פנס בכס בינלאומי של חממת הפוד-טק של שטראוס. בנאומו אמר כי על פי ארגון הבריאות העולמי בכל שנה "600 מיליון אנשים נפגעים מצריכה של מזון מזוהם, המוביל למותם של 400 אלף איש ולהפסד כספי של מילארדי דולרים. המוצר המהפכני שלנו הוכח מחקרית ויודע גם למנוע את כל סוגי הליסטריה וגם לחסוך משמעותית את הוצאות התברואה של מפעלי מזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה