מדדים ומחקרים

לומד עברית מסדרות ישראליות, עושה כסף מקולנוע אמריקאי: כמה שווה טרנטינו?

איש הקולנוע הוותיק שמנסה ללמוד עברית מסדרות טלויזיה ישראליות לילדים, עשה את הונו מהסרטים שוברי הקופות שלו מאז תחילת שנות ה-90. כמה הוא שווה ואיזה סרט שלו הוא המכניס ביותר?
שירה יום טוב | 
קוונטין טרנטינו (צילום Gage Skidmore)
קוונטין טרנטינו הוא סופר, מפיק, במאי ושחקן אמריקאי ששוויו נטו הוא 120 מיליון דולר. סרטיו הניבו יותר מ -1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם. הוא נשוי לבתו של המאסטרו צביקה פיק - דניאלה פיק ולשניים בן משותף. בראיון לג'ימי קימל סיפר לאחרונה על החיים בישראל ועל הדרך שלו ללמוד עברית מהתוכניות טלויזיה שצופה בהן בנו, בעוד הוא עומד מאחורי סרטים שוברי קופות.
טרנטינו עסק מגיל צעיר במשחק ותסריטאות. עד גיל 14 הוא כתב תסריטים שונים והשתתף בהצגות בבית המשחקים הקהילתי המקומי. בגיל 15 הוא עזב את בית הספר התיכון כדי להפוך לסדרן בית קולנוע. במקביל התחיל ללמוד שיעורי משחק ופגש אנשים רבים שאחר כך עבד איתם.
בשנת 1987 כתב וביים את סרטו הראשון, אך פריצת הדרך של קוונטין טרנטינו הגיעה עם הסרט כלבי אשמורת. לאחר שכלבי אשמורת העלו את טרנטינו על מכ"ם הוליווד, פנו אליו מנהלים רבים שרצו שהוא יביים סרטי קולנוע גדולים. טרנטינו שמח לקבל עבודות כתיבה לא מוכרות לסרטים בשלב זה, אך הוא רצה לביים משהו שיצר באופן אישי. הוא דחה את ההצעות לבימוי עבודות ובמקום זאת החל לעבוד על התסריט לסיפור "ספרות זולה", הסרט הכניס יותר מ-200 מיליון דולר. טרנטינו עצמו גם שיחק בסרט, כפי שעשה בעבר בכלבי אשמורת.
קוונטין טרנטינו גם כתב וביים את ג'קי בראון משנת 1997. הוא הכניס 72 מיליון דולר בתקציב דל והוכיח שוב שסרטי טרנטינו היו פופולריים ורווחיים ביותר. הפרויקט הבא של טרנטינו היה סדרת הסרטים קיל ביל. סרט האקשן השאפתני שילב בחירות סגנוניות רבות, שואב השפעות ממערבוני ספגטי, סרטי קונג פו מהאסכולה הישנה וסרטי אימה איטלקיים. להרוג את ביל 1 שוחרר בשנת 2003, והסרט השני יצא לאקרנים בשנת 2004. הסרטים נועדו במקור לצאת כסרט אחד, אך הם חולקו בגלל האורך שלהם. יחד הכניסו הסרטים כמעט 335 מיליון דולר.
במשך כמה שנים אחרי קיל ביל השתתף הבמאי במספר פרויקטים, החל מסדרות טלוויזיה ועד סרטי תעודה. הפרויקט הגדול הבא שלו הגיע כאשר ביים את גרינדהאוס יחד עם רוברט רודריגס.
הוא חזר ליצירת סרטים בצורה אמיתית עם שחרורו של ממזרים חסרי כבוד בשנת 2009. זה יתגלה כסרט הרווחי ביותר שלו, עם הכנסות קופות של מעל 320 מיליון דולר ברחבי העולם. עם זאת, השיא הזה נשבר בשנת 2012 עם צאתו של ג'אנגו ללא מעצורים שהכניס מעל 425 מיליון דולר.
שמונת השנואים  בשנת 2015, הכניסה סכום קטן יותר של 155 מיליון דולר. בשנת 2019 שחרר טרנטינו את היו זמנים בהוליווד שהכניס כמעט 375 מיליון דולר.
קוונטין מקבל בדרך כלל מקדמה של 20 מיליון דולר עבור עבודות הבימוי, ההפקה, והכתיבה הסטנדרטיות שלו על סרטיו. הוא גם מחזיק באחוז תמלוגים נדיב מרווחי סרטיו שיכול להתבטא בסך כולל למשך סרט של 30-40 מיליון דולר במקרים מסוימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה