מדדים ומחקרים
משרד התקשורת חושף: זו חברת הסלולר הגרועה ביותר
משרד התקשורת מסכם את שנת 2020 דרך איגוד תלונות שהתקבלו וסקר של לקוחות חברות הסלולר השונות: הוט מובייל עם זמן המענה הארוך ביותר ובמקום האחרון בציון לטיפול מהיר במענה, מבחינת שביעות הרצון - גולן טלקום אחרונה | כל הנתונים
משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) את מדד "איכות השירות" בו הוא משווה את איכות השירות של חברות התקשורת, וזאת כדי להביא לצרכן הישראלי לבחור בספקית התקשורת המתאימה לו לפי איכות השירות ולא רק לפי בסיס המחיר. על פי הודעת משרד התקשורת, המדד יפורסם מדי שנה.
הנתונים המוצגים במדד אוגדו מנתוני מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד, שמפקח באופן שוטף על עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן ומטפל מידי יום בתלונות ופניות על ספקיות התקשורת השונות, וכן מסקר מיוחד שנערך לבקשת המשרד על ידי מכון המחקר סמית' בדצמבר 2020 בקרב 678 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדיקה שערכה חברת רושניק לבקשת המשרד על זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים של החברות, במשך עשרים ימי עבודה בדצמבר 2020.
המדד לאיכות השירות של חברות הסלולר לשנת 2020 בדק את חברות התקשורת בארבעה תחומים: שביעות רצון משירות לקוחות ושירות טכני, זמני המענה במוקדים, החזרת ציוד תקשורת לאחר התנתקות, וחשבונות וחיובי יתר.
אז איזו חברת סלולר עונה הכי מהר בממוצע? על המדד, המובילה היא חברת "פלאפון" עם זמן ממוצע של 2:53 דקות, כאשר הרחק ממנה ובמקום האחרון הוט מובייל עם זמן ממוצע למענה שעומד על 09:08 דקות.
שאר הנתונים: אקספון עם 06:39 דקות, גולן טלקום 05:21, 019 עם 05:17, פרטנר - 04:36, וסלקום - 04:13.
בציונים שנתנו הלקוחות למהירות הטיפול, סלקום במקום הראשון עם ציון של 7.5 - והיא חברת הסלולר המהירה ביותר בטיפול במענה לשביעות רצון הלקוח. אחריה: פלאפון עם ציון של 7.4, במקום השלישי: גולן טלקום ופרטנר עם ציון של 6.8, והוט מובייל במקום האחרון עם ציון של 6.1.
מבחינת שביעות הרצון משירות הלקוחות, פלאפון קופצת למקום הראשון עם ציון של 8.3, סלקום אחריה עם 7.9, פרטנר - 7.7, הוט מובייל - 6.8, וגולן טלקום במקום האחרון עם ציון של 6.6 בלבד.
בכמות תלונות על חיובי יתר, מובילה רמי לוי עם 3.36 תלונות בממוצע לכל 10,000 מנויים, אחריה: הוט מובייל - 3.34, גולן טלקום - 1.72, פרטנר - 1.51, סלקום - 0.75, אקספון - 0.63, פלאפון - 0.44, ובמקום הראשון: 019 עם 0.17 תלונות בלבד.
שר התקשורת, איתן גינזבורג מסר לאחר פרסום המדד: "הצרכנים בישראל ראויים לשירותי תקשורת איכותיים במחירים אטרקטיביים ותחרותיים. המשרד שם לעצמו למטרה להשפיע על אופי התחרות בשוק התקשורת הישראלי, ולפתח תחרות גם באיכות השירותים, בנוסף לתחרות במחיר. 'מדד איכות השירות' הוא כלי שמעניק לצרכן מידע שקוף ואובייקטיבי שמאפשר לו לבחור באופן מושכל יותר בין ספקיות התקשורת, ואני קורא לציבור להשתמש בו – כעת הכוח הוא בידי הצרכנים".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה: "האג'נדה שמובילה אותנו היא העצמת הצרכן הישראלי בשירותי תקשורת שנעשו מרכזיים בחייו. חשיפת ביצועי החברות ושביעות הרצון מהן, תעודד את החברות לשפר את השירות, ותגדיל את התחרות על ליבו הצרכן".
בסלקום מסרו ל-ice כי "תוצאות מדד השירות של משרד התקשורת מעידות באופן מובהק כי סלקום היא החברה ההוגנת בישראל, המעניקה את רמת השירות הטכני הטוב ביותר בכל תחומי התקשורת".
דגנית קרמר, משנה למנכ"ל פלאפון מסרה: "פלאפון ממשיכה להוביל את חווית השירות כפי שניתן לראות בבירור במדד איכות השירות של משרד התקשורת - בזמני המענה, בטיפול בפניות ובשירות לקוחות. שמנו לעצמנו כמטרה להוביל את הענף ולהנהיג שירות מקצועי ואיכותי, ואנו שמחים לראות את שביעות הרצון הגבוהה מצד לקוחותינו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(44):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
42.הוט שרות לקוחותירושלמית 08/2023/09הגב לתגובה זו0 0לא יאמן!!!! שעתיים בדיוק אני ממתינה לשרות לקוחות..ואז השיחה מתנתקת!!כולי בעצבים לא יאומן!!!! גועל נפש של חברה...לא שווה את העצבים שלי גם אם זה בחינם!!!!! עכשיו אני מעבירה 5 קווים לחברה אחרת!!!!סגור
-
41.הוט הכי גרועיםשי 04/2022/22הגב לתגובה זו2 0הוט החברה הכי הכי גרועה שיצא לי להתקל בה מבחינת שירות לקוחות. נציגים דוברי ערבית שמרוויחים גרושים מעבירים אותך ממוקד למוקד, אין להם כוח אליך. אף אחד לא יודע לספק לך תשובות והחוסר בושה שלהם בלנתק לקוחות גובלת בחזירות. שואלים אותך שאלות חודרניות, למה אתה רוצה לעזוב? אולי אתה רוצה להקפיא? אולי אתה רוצה להעביר את המנוי למישהו אחר? חלאס איתכם ועם ההתמסכנות העלובה. אתם הכי פתטים ועלובים בלנתק לקוחות וגם כשאתם מקבלים לקוח חדש אתם עטים עליו כמו טרף. הסיבה היחידה שהייתי מחובר אליהם זה כי לא היו אלטרנטיבות. היום יש ברוך השם. תמשיכו תמשיכו לשלם לגל גדות שתהיה הפרזנטורית שלכם, למרות שכסף לא חסר לה. אבל לקוחות? מבחינתכם שילכו קיבינימט. שום דבר לא יותר חשוב מהכסף אה?סגור
-
40.הוט מובייל הכי גרוע שחוית מימיגבי 01/2022/18הגב לתגובה זו1 0השירות האמינות והטיפול של הוט מובייל שאני חווה כעת הם שיא שלילי חדש של אפסיות וזלזול בלקוחותסגור
-
39.מאוד מאוד מרוצה מסלקום (ל"ת)יהודית 06/2021/13הגב לתגובה זו0 1סגור
-
38.אני לא מאמינה שעדיין יש אנשים שנופלים למלכודת של הוטרויטל 06/2021/11הגב לתגובה זו3 1כניצולת הוט ששילמה הרבה כסף רק כדי להתנתק מהם, גם אם יוצע לי שירות חינם לא אקשר אליהם בשום צורה ואופןסגור
- טען עוד
-
37.מי שילם לכם לכתבה? (ל"ת)ארון 06/2021/11הגב לתגובה זו1 1סגור
-
36.כתבה ממומנת (ל"ת)לילך 06/2021/10הגב לתגובה זו0 1סגור
-
35.סלקוםיוני 06/2021/10הגב לתגובה זו3 1זו החברה הכי שקרנית והכי לא יודעים איך לענות על תקלות....סגור
-
34.מקום 1- WE גם השרות וגם במחיר !!!!!!!!!! (ל"ת)משה 06/2021/10הגב לתגובה זו2 3סגור
-
33.לפי הנראה : הכתבה ממומנת ולא אמיתיתיוסי 06/2021/10הגב לתגובה זו2 2אני לעולם לא חוזר לפלאפון יקרנים , שירות לא אמין , לוקח המון זמן עד שעונים הרבה יותר מהזמן שפורסם ...סגור
-
32.איך הוט ממשיכה להתקיים??יעל 06/2021/10הגב לתגובה זו5 0מדובר בזוועת הזוועות. חברה עם שירות אפס. פשוט אפס. חסרי הגינות לחלוטין.סגור
-
חברה זבליעל 06/2021/10הגב לתגובה זו0 0חברה הכי זבל שיכולה להיות הם עושים מה שהם רוצים שםסגור
-
31.לא שאלו את הדבר הכי חשובא 06/2021/10הגב לתגובה זו2 0למה לא שאלו על שביעות הרצון משירות התקשורת עצמו שזה הכי חשובסגור
-
30.הוט מוביילמשה גמליאל 06/2021/10הגב לתגובה זו0 3מי שעשה את הסקר הזה לא מסתכל על המחירים ולא מסתכל על השירות. לדעתי הוט מובייל אם הכי טובים גם במחירים וגם בשירות. אז נכון ההמתנה אצלם זה משהו מטורף אבל עדיין. להסתכל על שירות ומחירים בסופו של דב, אם מנצחיםסגור
-
29.סלקום טפשותהשני מהאמצע 06/2021/10הגב לתגובה זו1 1משקיעים בשרות אך פוגעים בעצמם בהזדהות פוליטית עם אויבי המדינהסגור
-
28.אקספון קטסטרופהדב 06/2021/10הגב לתגובה זו1 0להתרחקסגור
-
27.יש פה עיוות , מבחינת רשת סלקום נוראית !!א 06/2021/10הגב לתגובה זו2 0סלקום משריעה בפרסום שלה , אבל המוצר שלה גרוע .סגור
-
26.פרטנרקלייר 06/2021/10הגב לתגובה זו1 1אני לקוחה של פרטנר, והם ממש בסדר. השירות שלהם ממש טוב. הם גם עונים מהר. אלכס ודניאל, ממש סבלנים ואדיבים. תשמרו עליהם.סגור
-
25.שקרא 06/2021/10הגב לתגובה זו2 0חח עוד לפני שקראתי את הכתבה חשבתי שהם יגידו סלקום ואני לא חושב שזה נכון בכלל. לסלקום אין שירות טוב.(אני חושב של סלקום משלמים להם על הכתבה.)סגור
-
24..נועם 06/2021/10הגב לתגובה זו0 0פלאפון אחת החברות הגרועות שיש! אולי המהירות שהם עונים לשיחות מרשימה אבל למי זה משנה כשאין קליטה בשום מקום? גולן והוט יצאו גרועות למרות שאין שום חברה שמשתווה להן באיכות הקליטה ובנוחות שימוש בקיצור פלאפון אתם יכולים להוציא הרבה כסף על פרסומות וכתבות ממומנות אבל כולנו יודעים מי אתם באמת זהו, הייתי חייב להוציא את זה.סגור
-
23.מה לא מנסים לעשות אחרי ההתבטאות שלהם בזמן המלחמה סלקוםסלקום שונאי יהודים 06/2021/10הגב לתגובה זו1 0סלקום ישארו טרוריסטיםסגור
-
22.כמי שצרך 30 שנה שירותי סוללר פלפון חב״ נכלוליתמוישה 06/2021/10הגב לתגובה זו1 0משנת 1990 פלפון היתה חב״הסוללר הראשונה . מאז צרפתי את שרותם של כל החברות המובילות . פלפון חב״ שהונתה אותי פעמיים . עוד מהתקופה ששלמנו גם עבור שיחות נכנסות . הפעם האחרונה שהיא הפעם השניה שקבלתי שרות היה לפני כ 12 שנים . חב״ טלפון נשפטה ונקנסה על מעשי המרמה כנגד הצרכנים בסכומים גבוהים ביותר מאז שומר נפשו ירחק .סגור
-
21.כל חברה משווקת צה שטוב לה מתוך הסקרמשה 06/2021/09הגב לתגובה זו0 0בסוף הרי אין מישהו שמובילסגור
-
20.לא יודע עד כמה המדדים האלה באמת מדוייקים ואמיניםדודלי 06/2021/09הגב לתגובה זו0 0הייתי כבר כמעט בכל החברות, אחת נבלה,השנייה טרפה,השלישית ביזיון ובקיצור כולם אותה הגברת בשינוי אדרתסגור
-
19.מדד הבדיחהאסתיה 06/2021/09הגב לתגובה זו0 0חברות שמשחקות במחירים דונים או מוכרות טלפונים כאילו שגרוג ודורשות מחיר גם על הקודם הם אלו ששווים יותר? אולי זה בגלל שהשירות והמחיר של סלקום טובים ולכן יש להם פלח שוק עצום?סגור
-
18.חברות הפלפוניםמני 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0הוט הזועה הגדולה ביותר במדינה! שרות גרוע ביותר אנשי מענה גרועים שלפעמים לא יודעים על מה מדוברסגור
-
17.רק לא סלקוםתחי מדינת ישראל 06/2021/09הגב לתגובה זו4 0סלקום הכי גרועים, הייתי שם בעבר... תברחו מהם נבלות אדם!!!סגור
-
16.לא מאמין בסקרדניאל ק 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0פלאפון מקום ראשןן? כי היא בקבוצת בזק- wallaסגור
-
15.לא לענות= לא לירצות לנתק אותך (ל"ת)יצחק 06/2021/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.תזמון מעניין, מעניין אם הסוקר גם שבת למען הטרורדויד 06/2021/09הגב לתגובה זו3 0עזבתי את סלקום ולא אחזור לשום שרות שלהם, כי אני לא חושב שיהודים צריכים לחיות עם אוייבים.סגור
-
13.סלקום הכי גרועגיא לוי 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0סלקום החברה השקרנית ברמות אל ואחרייה הוט מובייל השנייים עללו מרימים צרכנים סוחטים מהםסגור
-
12.התייחסתי לאמינות - תלונות על חיובי יתר. 019 מפתיעה לטוב (ל"ת)יהונתן 06/2021/09הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.סלקום הוציאו ממני כסף במרמה 3 פעמיםחנה 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0פעם אחת כשהעניקו לי שעון חכם לכאורה מתנה, אך הסתבר ששילמתי עבור השעון במשך שנתיים בחשבון החודשי. בפעם השניה עשו לי אותו טריק עם טלפון סלולרי חדש שחשבתי שקבלתי מהם מתנה כי חידשתי את ההסכם איתם ואז הסתבר ששילמתי על הטלפון במשך 3 שנים. פעם שלישית לא למדתי לקח ושוב עשו לי את אותו הטריק עם 2 טלפונים חדשים ושוב חייבו אותי עבור כל טלפון 1200 שקל ולאחר שביררתי מחיר הטלפון הזה בשוק, הסתבר שמחירו 700 שקל. אני עדיין משלמת את 2 הטלפונים אך כשאסיים, אפרד מסלקוםסגור
-
10.שקר הסקר בסלולריםפרטנר 06/2021/09הגב לתגובה זו4 0לפי דעתי פרטנר מענה מהר. בכל אופן כל החברות בכבלים עושים ביזנס על הלקוחותסגור
-
9.סלקום הגרועה ביותר בזמינות הרשתט.ל 06/2021/09הגב לתגובה זו19 3יש לי סלקום, הקליטה של הרשת על הפנים. יש הרבה מקומות שאני בכלל לא מצליח לקלוט אינטרנט.סגור
-
8.יורקים ללקוח בפרצוףאורן 06/2021/09הגב לתגובה זו1 1למדו מכל הפוליטיקאים לשקר לשקר לשקר . כול חברות התקשורת למיניהם לא אמינות עם הלקוח . משנים מחיר תפס תפס שיטת המצליח . אבל מה הפלא הממשלה נותת להם יד להתעלל בלקוח אז למה לא?סגור
-
7.כל החברות הסלולאר צריכים להתביש בעצמם אם אין הטענה לשנהוכל חודש להטעין/: 06/2021/09הגב לתגובה זו4 0בעבר היה אפשרות להטעין אחד לשנה וזהו אז עכשיו חובה להטעין כל חודש אם לא הם מנתקים מה שגם אורנג' (פרטנר )לא מודעים על ניתוק סים כששוכחים להטעין אז עבר מספר חודשים אז מנתקים מדעת עצמם ואז שרוצים לעבור לפלאפון חדש ולהעביר לעשות גיבוי של ווטסאפ וכו' בלתי אפשרי ולכן חברת אורנג' הכי רמאים ואין עם מי לדבר שיחזירו את הקו אפילו לקנות את הקו בחזרה כל אחד משקר במשהו אחר שולחים מאחד לשני המנהלים לא מנסים אפילו לעזור ואומרים רק סליחה על העוגמת נפש ,ככה לא מתיחסים ללקוחות שקנו סים כולת טלפון עובד מטעינים ב60-90 כל חודש זה בסדר ששוכחים להטעין זהו הם מנתקים בלי להודיעה אפילו ,בלי התראות sms ישר נועלים חוסמים סים ,שאחר כך אי אפשר לקבל סיסמאות ושיחזורים לווטסאפ ולשאר האפליקציות האם לעוד אנשים זה קרה יש מצב להתארגן ולתבוע אותם תכתבו כאן אם עברתם משהו דומה .סגור
-
6.גנביםמוטי 06/2021/09הגב לתגובה זו5 0כולם גרועים וגנבים מי פחות ומי יותר וזו הבעיה שאין טוב להבין כמה הם גרועיםסגור
-
5.הכי לא הגוניםורד 06/2021/09הגב לתגובה זו2 0סלקום זו לא החברה ההגונה ביותר אלא החברה הגזלנית והעושקת ביותר את הציבור הרחב ובמיוחד את ציבור האזרחים הותיקים... שיתביישו...סגור
-
4.מונופול של הוט המקרטעתיצחקי 06/2021/09הגב לתגובה זו4 0למה לא מוציאים רשיונות לספקים חדשים .בכבלים או לתת לבזק שכבר יש לה תשתיות לספק טלווזיה ואינטרנט .או לחברת החשמל שיש לה תש.יות לספק טלווזיה ואינטרנט סה"כ מתיחת כבל על ההעמודים ובא לציון גואל .הוט היא חברה הכי גרועה ויקרנית בגלל שאין לה מתחרים פוטנצייאלים.משרד התקשורת מקבל מהוט דמי שתיקה אני מבקש מהמשטרה לחקורסגור
-
3.העיקר יו"ר ועד העובדים צוהלת חחחח סתומה (ל"ת)עמי 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.אז מה הדירוג הכללי?חופית 06/2021/09הגב לתגובה זו1 0יוצא ש 019 הכי זול הכי אמין ורשת אמינהסגור
-
1.סלקום בשיקום???יהודי 06/2021/08הגב לתגובה זו5 0נראה שמנסים לשקם לאחר הפאדיחות במלחמהסגור
-
זה מתייחס לשנת 2020 אז מה הקשר למלחמה? (ל"ת)יוסי 06/2021/09הגב לתגובה זו3 0סגור