מדדים ומחקרים

הגירושין של הזוג גייטס עשויים להפוך ליקרים בהיסטוריה, מי השיאנים כרגע?

ביל ומלינדה גייטס מפרקים את הקן המשפחתי אחרי 27 שנים ואם יסכימו לחלוקה שווה, גרושתו של מייסד מייקרוסופט תוכל לקבל כ-65.25 מיליארד דולר, בעבר כבר היו גירושין במיליארדים, מי עוד חוו דבר דומה?
כפיר אדר |  2
ביל ומלינדה גייטס (צילום אינסטגרם עריכה אייס)
ביל ומלינדה גייטס, הזוג המיליארדר המשפיע שאחראי לאחת מקרנות הפילנתרופיה הנדיבות בעולם, מתגרש לאחר 27 שנות נישואים, כך הודיע הצמד בהודעות נפרדות בטוויטר. השניים יישארו יושבי ראש של קרן ביל ומלינדה גייטס, והם ימשיכו לעבוד יחד לעיצוב אסטרטגיות הקרן ולקבוע את כיוון הארגון, לדבריהם.
ההכרזה המפתיעה משאירה מספר שאלות לגבי ההון של גייטס וכרגע הנושא ללא מענה. לא ברור כיצד בני הזוג יחלקו את נכסיהם או האם הם חתמו על הסכם טרום נישואין, אך בשל הונם העצום, הפיצול יהיה ככל הנראה אחד מיישובי הגירושין הגדולים בהיסטוריה. ביל גייטס, שהקים את Microsoft בשנת 1975, שווה 130.5 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאדם הרביעי בעושרו בעולם, על פי פורבס. גייטס הפך לראשונה לאדם העשיר בעולם - עם הון של 12.9 מיליארד דולר - בשנת 1995, שנה לאחר שהתחתן עם מלינדה.
הדבר שהופך הכל למסובך הוא העובדה שוושינגטון, בה מתגוררת משפחת גייטס, היא מדינת רכוש קהילתי. פירוש הדבר שכל הנכסים שנרכשו על ידי אחד הצדדים במהלך הנישואין נחשבים כקהילתיים ובדרך כלל מתחלקים באופן שווה במהלך גירושין בהיעדר הסכם קדם נישואין. אמנם בוושינגטון הצדדים יכולים להסכים לחלק את נכסיהם באופן "צודק ושוויוני", מה שעלול לגרום להסדרים שאינם בהכרח 50/50.
קחו לדוגמא את ג'ף בזוס ואשתו לשעבר מקנזי, מייסד אמזון העניק לגרושתו רבע מחלקו באמזון בהסדר הגירושין שלהם. אם ביל ומלינדה אכן יחליטו לפצל את ההון באופן שווה, מלינדה תהיה שווה 65.25 מיליארד דולר, שזה יהיה הרבה יותר ממקנזי סקוט, גרושתו של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ששווה 59.8 מיליארד דולר (סקוט אכן תרם כמעט 6 מיליארד דולר מהונה. לגופי צדקה בשנה שעברה.).
בתוך כך, פורבס הרכיב רשימה של הפרדות המיליארדר הגדולות ביותר שנרשמו - לפחות היכן שנוכל לעקוב אחר הכסף. במקרים מסוימים, כמו הפיצול בין המייסד של גוגל סרגיי ברין וגרושתו אן וויצ'יצקי, איננו יודעים מה גודל ההסדר מכיוון שתיקי הגירושין נחתמו.
1. ג'ף בזוס ומקנזי סקוט: לפחות 35 מיליארד דולר
בני הזוג נפגשו בזמן ששניהם עבדו בקרן הגידור D.E. שו בניו יורק. לאחר שעברו לסיאטל, מקנזי עזרה לג'ף להזניק את אמזון לשחקים. באפריל 2019 הם הודיעו על תנאי גירושיהם: היא קיבלה כ -4% מהמניות המצטיינות של אמזון - בשווי של למעלה מ- 35 מיליארד דולר בשנת 2019 כאשר הוכרז על ההסדר (והרבה יותר כעת, כאשר מניית אמזון עלתה כמעט 75% מאז). המייסד של החברה אחז בכל חברת הטילים Blue Origin והוושינגטון פוסט. לאחר סיום הגירושין, מקנזי, ששינתה את שם משפחתה לסקוט בשנת 2020 והתחתנה בשנית במרץ 2021, הפכה לאישה השלישית בעושרה בעולם.
2. ביל וסו גרוס: 1.3 מיליארד דולר
הפיצול המבולגן של הזוג ריסק מיליארדר אחד וייצר אחד חדש. סו הגישה בקשה לגירושין בשנת 2016 מבעלה, מייסד מנהל הנכסים פימקו, והיא הסתלקה כעבור שנה עם הון של 1.3 מיליארד דולר. הובלה זו כללה בית של 36 מיליון דולר בלגונה ביץ 'ו"לה רפוס", ציור של פיקאסו שנמצא במחלוקת מ-1932, שמכרה מאוחר יותר תמורת 35 מיליון דולר. בעוד ביל ניסה לקבל את אחד משלושת חתולי המחמד שלהם, בסופו של דבר סו קיבלה משמורת על כולם. ביל איבד את מקומו ב"פורבס 400" בשנת 2018 לאחר 14 שנים רצופות ברשימה. שניהם מנהלים כעת אגודות צדקה משלהם.
3. סטיב ואיליין ווין: 850 מיליון דולר
מייסדי המייסדים של ענקית הקזינו וין ריזורטס תגרשו (בפעם השנייה) בשנת 2010. ההסדר הזה קבע כי איליין, חברת דירקטוריון ווין ריזורט מאז 2002, תקבל 11 מיליון מניות, ששווין היה מוערך בכ- 795 מיליון דולר. סטיב מכר באותה שנה גם כ-114 מיליון דולר במניות - חלקם, אם לא כולם, הגיעו לאיליין במסגרת העסקה. לאחר מכן היא תבעה את ווין ריזורט ב-2012 על מכירת חלק ממניותיה בשיעור 9% והועברה מהלוח שלוש שנים מאוחר יותר על רקע מאבק פרוקסי מכוער. לאחר שסטיב פרש מתפקידו כמנכ"ל ויו"ר בפברואר 2018 על רקע האשמות על הטרדה מינית שהוא הכחיש, מכר את כל מניותיו. איליין, ששוויה כיום 2.3 מיליארד דולר, בעלת המניות האישית הגדולה ביותר בווין ריזורטס.
4. הרולד האם וסו אן ארנאל: 975 מיליון דולר
לאחר שלוש שנים של הליכי משפט מרים, טייקון הנפט ניסה בשנת 2015 לסיים סופית את נישואיו שארכו 26 שנה עם סו אן (ללא הקדמה מוקדמת) בכך שהוא כתב לה צ'ק בסך 974,790,317.77 דולר מחשבון מורגן סטנלי. היא הפקידה את זה, אבל אז שינתה את דעתה, החליטה שהיא רוצה יותר והגישה ערעור וביקשה לחלק גדול יותר מההון של אז 13.7 מיליארד דולר שקשור לבעלות של האם בשיעור של 75% בבעלות ציבורית. באפריל 2015 סיים בית המשפט העליון באוקלהומה את הסאגה, בהיענות לבקשתו של הרולד לדחות את ערעורה, תוך נימוק מתקדים כי סו אן הסכימה להסדר על ידי חתימה והפקדה על הצ'ק. 
5. רוי ופטרישיה דיסני: 600 מיליון דולר
רוי ואשתו הגישו בקשה לגירושין בשנת 2007 בגילאים 77 ו-72 בהתאמה, לאחר 52 שנות זוגיות. רוי, אחיינו של וולט דיסני, היה שווה אז כ-1.3 מיליארד דולר. בעבר היה עמוד התווך של פורבס 400, הוא איבד כמעט מחצית מהונו בפיצול ונפל מהרשימה. בשנת 2008 הוא התחתן עם הסופרת והמפיקה לסלי דמיוז. הוא נפטר כעבור שנה; פטרישיה נפטרה בשנת 2012. קרן משפחתית עם נכסים של 122 מיליון דולר (נכון לשנת 2018) הנושאת את שני שמותיה תומכת בסיבות סביבתיות וכלכליות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    marriage solution
    isabella 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום שלום לעונה לכל החברים שלי שם אני מקרואטיה אני שמח מאוד שבעלי חזר אחרי שש שנות הפרדה הוא חזר עם כל כך הרבה אהבה בעזרת ד"ר אלאבה שעוזרים לי בכוחו הרוחני. הוא גורם למרקו להתבלבל ולהמשיך לראות אותי בחלומותיו כל יום ולהראות לו איך באמת אכפת לי שהוא יקצר את הסיפור שלושה ימים אחר כך מרקו חזר הביתה עם כל כך הרבה אהבה אלי, בבקשה אם אתה זקוק לעזרה כלשהי, פנה לד"ר אלאבה כתובת הדוא"ל הבאה: dralaba3000@gmail.com אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת גם את האיש שלך ולא משנה מה ......
    סגור
  • 1.
    האם אפשר להתגרש מגייטס מבלי להינשא לו תחילה?
    סוזן 05/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם כן - אני מגישה את מועמדותי לגירושין .
    סגור