מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על ג'ף בזוס

אנו מכירים את ג'ף בזוס בתור יזם, עשיר, איש עסקים מכובד, יו"ר והמייסד של אמזון. מעבר לזה שהוא האיש העשיר בעולם לפי דירוג "פורבס" גילינו על בזוס עוד כמה דברים שלא ידענו ואת האמת? די הופתענו

בן רז |  1
גף בזוס (צילום אינסטגרם)
ג'פרי פרסטון "ג'ף" בזוס נולד בינואר 1964 בניו מקסיקו שארצות הברית. בזוס הוא המייסד ויו"ר הדירקטוריון של חברת אמזון, עד פברואר האחרון בזוס גם היה מנכ"ל אמזון אך הודיע על פרישתו מתפקידו והוחלף על ידי אנדי ג'סי שניהל את שירותי הענן של החברה. נכון לינואר 2011 בזוס הוא האיש העשיר בעולם עם הון של כ-188 מיליארד דולר.
לאחר סיום לימודיו האקדמיים עבד בוול סטריט בתחום מדעי המחשב. לאחר מכן עבד על הקמת רשת לסחר בינלאומי לחברה בשם פיטל, מקום עבודתו הבא היה Bankers Trust שם התקדם לדרגת סגן הנשיא כבר בגיל 28 ולאחר מכן עבד בתחום מדעי המחשב בחברת ניהול השקעות אחרת בארצות הברית.
בזוס התפטר מעבודתו והקים את אמזון בשנת 1994 בזמן נסיעה מחוף לחוף מניו יורק עד לסיאטל. והפך את החברה מחנות ספרים מקוונת לאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם. משכורתו החודשית כמנכ"ל לשנת 2010 הייתה 81,840 דולר ותוספת אבטחתו האישית הסתכמה בכ-1.6 מיליון דולר. 
בפברואר 2021 בזוס הודיע על התפטרותו כמנכ"ל אמזון אך נשאר לשמש כיו"ר פעיל. ההכנסות של אמזון ברבעון הרביעי הסתכמו ב- 125.6 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ג׳ף בזוס, אישיות מוערכת ומעוררת כבוד בהחלט ! (ל"ת)
    מאלי 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור