מדדים ומחקרים

פרטנר מול סלקום: מי הפסידה יותר ברבעון השלישי ומי איבדה יותר מנויים?

פרטנר מציגה הפסד נקי ברבעון השלישי של 2020, לראשונה מזה שלוש שנים. ההפסדים של סלקום קפצו ברבעון זה פי 19. הסיבה העיקרית: עצירת הרווחים משירותי נדידה עקב סגירת השמיים. בקטגוריית הסלולר: לסלקום יש יותר מנויים בסלולר מפרטנר, אך גם שיעור הנטישה גבוה יותר. ומה השתנה במנויי הטלוויזיה?
רועי בהריר-פרל | 
איציק בנבינישתי, אבי גבאי (צילום יחצ, פייסבוק/אבי גבאי)
חברת התקשורת פרטנר הציגה ברבעון השלישי, לראשונה מזה כמעט שלוש שנים, הפסד נקי בדיווח הרבעוני. מדובר בהפסד של 5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, זמן קצר לאחר שסלקום הציגה בדו"ח הרבעוני שלה הפסד נקי של 37 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת הפסד נקי של 2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019 (זינוק של פי 19). 
ההכנסות של פרטנר ברבעון השלישי ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ועמדו על 800 מיליון שקל - זאת, בעיקר נוכח ירידה בהכנסות משירותי נדידה לאחר הטלת המגבלות על היציאה מהארץ. באותו פרק זמן, מתחרתה סלקום רשמה הציגה הכנסות בגובה 956 מיליון שקל, המשקפות עלייה של 3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז הכניסה החברה 928 מיליון שקל.
עקב ירידה של 16% בהשקעות, שרובן מתרכזות בפריסת הסיבים האופטיים, תזרים המזומנים הפנוי של פרטנר צמח ב-62% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיע ל-21 מיליון שקל. תזרים המזומנים של סלקום ברבעון זה צנח ב-81.2% ועמד על 44 מיליון שקל - זאת, למרות צמצומים בהוצאות שביצע המנכ"ל אבי גבאי, שהביאו לירידה של 6.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
 
לסלקום יש יותר מנויים בסלולר מפרטנר, אך גם שיעור הנטישה גבוה יותר
במהלך הרבעון השלישי, גייסה פרטנר 54 אלף מנויים. סלקום, לעומת זאת, דיווחה על 86.4 אלף מנויים שנוספו, בין היתר בשל המיזוג עם גולן טלקום. עבור פרטנר, מדובר בהאצה של ממש, שכן ברבעון השני של 2020 היא גייסה 19 אלף מנויים בלבד וברבעון הראשון הצטרפו לשירותי הטלפוניה שלה רק 6,000 מנויים חדשים.
גם שיעור הנטישה של הלקוחות מפרטנר השתפר מעט ברבעון החולף ועמד על 7.3%, לעומת 7.7% ברבעון השלישי של 2019. בסלקום לעומת זאת, שיעור הנטישה היה גבוה יותר באופן משמעותי ועמד על 8.7%. בשורת ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי רשמה פרטנר ירידה מ-59 שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-51 שקל ברבעון החולף - זאת, בעיקר כתוצאה מהפסקת פעילות הנדידה.

 
בגזרת שירותי הטלוויזיה פרטנר הציגה האטה ביחס לרבעון: החברה גייסה 9,000 מנויים ברבעון השלישי של 2020 והגיעה בסך הכל ל-229 אלף מנויים בשוק הפרטי (החברה לא מסרה נתונים על השוק הסיטונאי). זאת, לעומת 12 אלף מנויים שפרטנר גייסה ברבעון השני של 2020. מנגד, לשירות הטלוויזיה של סלקום התווספו ברבעון החולף 6,000 מנויים ומספר המנויים הכולל של החברה בשוק הפרטי עומד כיום על 251 אלף.
אולם אם מסתכלים על הנתונים מתחילת 2020, פרטנר מצליחה לרשום הישג משמעותי עם צמיחה של 41 אלף מנויים חדשים לפרטנר TV, מול מאזן שלילי של 7 אלף מנויים שעזבו את סלקום.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה