מדדים ומחקרים

סקר מנדטים דרמטי: נתניהו בדרך לראשות הממשלה, גנץ ולפיד קורסים

סקר מנדטים חדש של ערוץ 14: בנימין נתניהו והליכוד נוסקים ל-33 מנדטים, גנץ מתרסק עם 14 מנדטים, בדיוק כמו ליברמן. לפיד ויש עתיד קורסים עם 9 מנדטים, בן גביר צונח ל-6 מנדטים. סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה
מערכת ice | 
סקר המנדטים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
על רקע המלחמה המתמשכת, המתקפה של איראן על ישראל, הקרבות הקשים בלבנון ובעזה והפיגועים שלא מפסיקים בישראל, סקר מנדטים חדש פורסם הערב (ראשון) בערוץ 14, ממנו עולה כי מי שמרוויח מכל הבלגן מסביב הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהקואליציה בראשותו משיגה 62 מנדטים כל הדרך לשמור על ראשות הממשלה, בעוד האופוזיציה רק עם 48 מנדטים. המפלגות הערביות מחזיקות ב-10 המנדטים הנוספים.
למעשה, הליכוד ונתניהו מתפוצצים עם נתוני שיא של 33 מנדטים, כאשר אביגדור ליברמן וישראל ביתנו ממשיכים להתחזק עם 14 מנדטים, בדיוק כמו בני גנץ והמחנה הממלכתי שממשיכים לצנוח עם 14 מנדטים בלבד.
הדמוקרטים, האיחוד בין מרצ לעבודה בראשותו של יאיר גולן, ממשיכה דבר חזק והיא עם 11 מנדטים. ש"ס עם 11 מנדטים, אחריה יש עתיד של יאיר לפיד שקורסת עם 9 מנדטים בלבד. יהדות התורה עם 8 מנדטים, כאשר מי שצונח הוא איתמר בן גביר ומפלגתו עוצמה יהודית, שמשיגה רק 6 מנדטים.
מפלגת רע"ם ומפלגת חד"ש תע"ל השיגו 5 מנדטים כל אחת, כאשר הציונות הדתית השיגה 5 מנדטים ונכון לסקר זה בצלאל סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה ובגדול. מי שלא עברו את אחוז החסימה הם בל"ד (2%) והימין הממלכתי (1%).
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה