מדדים ומחקרים

סקר מנדטים דרמטי: נתניהו והליכוד נוסקים, סמוטריץ' מתרסק

על רקע חיסול סינוואר ופיצוץ הכטב"ם בבית ראש הממשלה, הליכוד ונתניהו מתחזקים בשני מנדטים וקופצים ל-25 כאלה, 4 מנדטים יותר מגנץ והמחנה הממלכתי. למרות זאת, הקואליציה נחלשת כאשר סמוטריץ' לא עובד את אחוז החסימה. ליברמן וישראל ביתנו הם המפלגה השלישית בגודלה בישראל. ומה עם יאיר גולן ויאיר לפיד?
מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע המשך המלחמה בכל הגזרות, חיסול מנהיג חמאס יחייא סינוואר והכטב"ם האיראני שהתפוצץ על ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במעריב ערכו הבוקר (שישי) סקר מנדטים דרמטי במיוחד שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All, ממנו עולה כי הליכוד ובנימין נתניהו זינקו בשני מנדטים ל-25 כאלה, והם כמובן המלגה הגדולה ביותר בישראל.
למרות זאת, הקואליציה הנוכחית נחלשת ויורדת ל-50 מנדטים, זאת אחרי שהציונות הדתית לא עברה את אחות החסימה. לעומת זאת, האופוזיציה עם 60 מנדטים, ללא המפלגות הערביות. 
המחנה הממלכתי ובני גנץ עם 21 מנדטים, אחריהם אביגדור ליברמן ומפלגתו ישראל ביתנו, שממשיכים להראות נתונים מרשימים במיוחד עם 15 מנדטים, כשהם מתבססים כמפלגה השלישית בגודלה בישראל ועוקבים את יש עתיד של יאיר לפיד עם 14 מנדטים.

ש"ס של אריה דרעי והמחנה הדמוקרטי בראשותו של יאיר גולן עם 10 מנדטים כל אחת, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, חד"ש תע"ל ורע"מ עם 5 מנדטים כל אחת. מי שלא עוברים את אחוז החסימה הם כאמור הציונות הדתית של סמוטריץ' (2.2%), גדעון סער (1.9%) ובל"ד (1.6%).
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הליכוד 40 מנדטים ותקפצו לנו. (ל"ת)
    רודף צדק. 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    עד הבחירות יהיו עוד שינויים רבים (ל"ת)
    אחד שיודע 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור