מדדים ומחקרים

פתחון לב חושפת נתון מחריד: זינוק של 89% בבקשות לסיוע

עלייה של יותר מ-25% במספר משפחות מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מדו"ח של ארגון פתחון לב לקראת החגים: כ-45% מכלל מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב, משפחות עובדות בגילאי עבודה, עלייה של כ-15% במספרן של משפחות עובדות בגילאי עבודה מבקשות סיוע
מערכת ice | 
אלי כהן מנכל פתחון לב (צילום פתחון לב)
כמעט שנה לתוך המלחמה, ובארגון 'פתחון-לב' מפרסמים דוח מיוחד על מצבן של המשפחות המקבלות סיוע מהארגון בשנה האחרונה. הדוח מביא נתונים קשים בהשוואה לחגים בשנה שעברה, וכן בהשוואה לפסח השנה! הנתונים כוללים  קפיצה של יותר מ 25% במספר המשפחות המקבלות סיוע, ועליה דרמטית של לא פחות מ-30% במספר המשפחות העובדות בגילאי עבודה ומבקשות סיוע לקראת ראש השנה.
הדוח מציג את הנתונים לגבי עלייה במשפחות מבקשות סיוע (כללי): עלייה של כ-15% במספר משפחות מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב, בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח האחרון (6 חודשים). כמו כן, עלייה של יותר מ-25% במספר משפחות מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (חגים שנה שעברה).
 
לצד זאת, מסתמנת החמרה במצבן של משפחות עובדות: כ-45% מכלל מבקשי הסיוע לקראת ראש השנה הקרוב, הן משפחות עובדות בגילאי עבודה. עלייה של כ-15% במספרן של משפחות עובדות בגילאי עבודה מבקשות סיוע לקראת ראש השנה הקרוב, בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח האחרון (6 חודשים).
נרשמה עלייה של יותר מ-30% במספרן של משפחות עובדות בגילאי עבודה מבקשות סיוע לקראת ראש השנה הקרוב, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (חגים שנה שעברה). נתון מטריד נוסף: בהשוואה לתקופה לפני פסח (בתוך שישה חודשים) מתגלה זינוק של 89% בבקשות לסיוע מצד משפחות הצפון.
אלי כהן, מנכ"ל ארגון 'פתחון-לב': "אם מישהו עדיין זקוק להוכחה לקריסה כלכלית של משפחות שמעולם לא היו במצב הזה, מספר הבקשות לסיוע שאנחנו מקבלים לקראת ראש השנה, מספר את הסיפור כולו. ולא זו בלבד שאנחנו רואים עלייה משמעותית נוספת בפרק זמן של מספר חודשים של 10% במספרם של מבקשי הסיוע ו-25 מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, קיימת גם קפיצה דרמטית של אוכלוסיות חדשות שעד כה כלל לא היו חלק מעולם העוני בישראל. יותר משפחות ממעמד הביניים, יותר משפחות צעירות ויותר משפחות עובדות פונות לארגון כדי לקבל לראשונה סיוע. המדינה חייבת לפעול באופן מיידי, להחזיר את פרויקט תווי המזון של משרד הפנים ולבלום את הקיצוץ בשירותי הרווחה. זה כבר מזמן לא שבר פשוט, אנחנו בעיצומו של משבר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה