מדדים ומחקרים

בנק מזרחי טפחות: כך הורדת הריבית בארה"ב תשפיע על ישראל

חשיפת המוסדיים למט"ח גדלה באופן ניכר על רקע עליות במדדי המניות. ירידת התשואות בארה"ב תעודד חזרה לגידור מהותי יותר, בהמשך. העודף בחשבון השוטף מתמתן מעט ברבעון השני. אבל נותר ניכר יחסית, וצפוי להישאר כך, להערכתנו, גם ברבעון השלישי, על רקע מחירי הנפט הנמוכים, והקיטון הבלתי נמנע בטיסות לחו"ל
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
על פי הסקירה השבועית של יוני פנינג, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, הורדת הריבית הראשונה של הפד במחזור המוניטרי הנוכחי מסמנת את סופו של עידן. ועדיין, היא זוכה לתגובת שוק מתונה יחסית, בין היתר על רקע הציפיות להרחבה שהיו גבוהות עוד קודם לכך. ומעבר לזה, כהצלחה של הפד שלא להסיט את השוק יותר מדי ממסלולו.
מעבר לזה, גם נתוני התביעות לדמי אבטלה המשיכו להתמתן, ומעלים את האפשרות ששוק התעסוקה הדוק משחשבו. מנגד, נתוני מכירת הבתים הקיימים הצביעו על התמתנות חשובה באוגוסט. הפדיון של רשתות השיווק, כנ"ל, דווקא נשאר גבוה יחסית, אבל, להערכתנו, באופן זמני.

בישראל, חשיפת המוסדיים למט"ח גדלה באופן ניכר על רקע עליות במדדי המניות. להערכת פנינג, ירידת התשואות בארה"ב תעודד חזרה לגידור מהותי יותר, בהמשך. העודף בחשבון השוטף מתמתן מעט ברבעון השני. אבל נותר ניכר יחסית, וצפוי להישאר כך, להערכתנו, גם ברבעון השלישי, על רקע מחירי הנפט הנמוכים, והקיטון הבלתי נמנע בטיסות לחו"ל.
במשרות הפנויות נרשמת התמתנות קלה, אבל היא לא בענפים מעודדי אינפלציה, ובכל מקרה מהותית פחות מהירידה האחרונה באבטלה. בבריטניה, המדד תואם את הצפי, ומאשרר את העמדה הניצית של ה-BoE.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה