מדדים ומחקרים

בעולם יש כמעט 30 אלף אנשים עם מאה מיליון דולר, כמה מהם בישראל?

בתל אביב חיים 82 בעלי הון עם מאה מיליון דולר, לעומת 774 בניו יורק ו-347 בבייג'ין. סינגפור והונג קונג צפויות ליהנות משיעורי צמיחה של מעל ל-100% באוכלוסיית אותם בעלי הון
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעולם חיים היום כ-29,350 אנשים בעלי נכסים נזילים להשקעה בשווי מאה מיליון דולר ומעלה, רובם חיים בארצות הברית ובסין, גידול של 54% בעשור האחרון, כך עולה מדוח שערכה פירמת ייעוץ ההגירה המובילה בעולם, Henley&Partners. בעשור האחרון צמחה אוכלוסיית בעלי ההון שבבעלותם הון של מאה מיליון דולר ויותר בסין בכ-108%, ארצות הברית עם זינוק של 81% בתקופה זו ואירופה עם עלייה של 26% בלבד.
נכון לסוף 2023 חיים בישראל 212 בעלי הון שהונם מוערך בלמעלה ממאה מיליון דולר, צמיחה של 64% בעשור האחרון. עם זאת, תל אביב ירדה השנה שישה מקומות בדירוג חמישים מוקדי העושר המובילים בעולם בה עם 82 בעלי הון לעומת 86 בשנה שעברה. 

ד"ר יורג סטפן, מנכ"ל Henley&Partners: "הנתונים הפושרים שמציגה אירופה נובעים, בין היתר, מצמיחה איטית שחווים שווקים מרכזיים ביבשת, במדינות כמו: בריטניה, גרמניה וצרפת. לעומת זאת, שווקים דינמיים יותר כמו מונקו, מלטה מונטנגרו ופולין, חוו צמיחה של 75% באוכלוסיית בעלי הון עם שווי של מעל למאה מיליון דולר. הגיאוגרפיה של אוכלוסיית בעלי ההון בעולם משתנה. קבוצת העילית של עשירי העולם ממשיכה להתרחב ולעבור בין מדינות. במקביל השפעת המהלכים הללו על הכלכלה, הפוליטיקה והחברה העולמיות, צפויה להיות משמעותית מאוד ומרחיקת לכת".
דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של Henley&Partners: "כמעט שני שלישים מ-50 הערים המובילות בעולם, עבור אוכלוסיית בעלי הון המחזיקים ב-מאה מיליון דולר ומעלה, מקדמות תוכניות הגירת השקעות. המשמעות היא שקיים מתאם חזק בין העושר העולמי לבין תכנון וגיבוש אסטרטגיית מגורים ואזרחות. בעידן של אי ודאות חסרת תקדים, החשיבות של בניית תוכנית אסטרטגית מקיפה, אשר תכלול היתרי שהייה ואזרחויות למדינות שונות בעולם ותעניק לך גישה לתחומי שיפוט שונים, מעולם לא הייתה גדולה יותר עבור אותם בעלי הון".
אנדרו אמויאלס, ראש המחקר ב-New World Wealth שערכה את הדוח יחד עם Henley & Partners: "תל אביב היא מעבדת ההייטק הכי גדולה במזרח התיכון, בזכות חברות כמו וויז, וויקס, צ'ק פוינט ומאנדי. ענקיות הטק כמו אינטל, IBM, סיסקו, מיקרוסופט ו-HP, הן בעלות הנוכחות המשמעותית ביותר בתל אביב בזכות רכישות שביצעו בשנים האחרונות". 
על פי הדוח, שליש מאותם בעלי ההון מתגוררים בכחמישים ערי מפתח ברחבי ארה"ב. העיר ניו יורק נמצאת בראש הערים העשירות, עם 774 בעלי הון של מאה מיליון דולר.  אחריה, אזור מפרץ סן פרנסיסקו כולל עמק הסיליקון עם 675 בעלי הון ולוס אנג'לס עם 496 בעלי הון העונים להגדרה. אוכלוסיית בעלי ההון בערים אלה צפויה לגדול ב-50% בעשר השנים הבאות.
דיוויד יאנג, נשיא הוועדה לפיתוח כלכלי של מועצת הכנסים: "אנחנו רואים הבדלים דרסטיים בין המדיניות הפיסקלית, כלכלית, חברתית ומוניטרית של האריס וטראמפ. לאחר היוודע התוצאות, אנחנו עלולים לראות גל הגירה משמעותי מארה"ב של בעלי הון של מאה מיליון דולר ומעלה, אל עבר מדינות שמספקות בטחון כלכלי ומדיני בצורה טובה יותר".
ד"ר יורג סטפן, מנכ"ל Henley&Partners: "עשירי אמריקה הפכה לקבוצת הלקוחות הגדולה ביותר של החברה, עם זינוק של פי 5 בפניות שקיבלנו מהם לבחינת אופציות להגירת השקעות השנה. אנחנו עדים לאירוע מרתק, אפילו פרדוקס, מצד אחד, ארה"ב נותרה מרכז העושר המוביל בעולם עם 30% מהעושר הנזיל להשקעה הנאמד בסכום עצום של 67 טריליון דולר. מצד שני, אנחנו רואים עלייה חסרת תקדים במספר האמריקאים האמידים, שמחפשים מגורים ואזרחות חלופיים".
אנדרו אמוילס, ראש מחלקת המחקר ב-New World Wealth: "למעלה מ-60% מאותם בעלי הון הם יזמים ומייסדי חברות, מה שממחיש את תפקידם החשוב ביצירת העושר העולמי. לעסקים שהוקמו על ידי בעלי הון של מאה מיליון דולר ומעלה, יש השפעה חיובית מאוד גם על מעמד הביניים, היות והם יוצרים מספר גדול של משרות עם תנאי שכר טובים. רוב החברות במדדים המובילים בעולם ביניהם: S&P 500 ו-Fortune,  הוקמו על ידי יזמים שמאוחר יותר הגדילו את הונם, שנאמד כיום בכמאה מיליון דולר ויותר".
יבשת אסיה נכנסה השנה לרשימת עשרת מוקדי העושר המובילים בעולם עם ארבע ערים וטריטוריות. בייג'ין ממוקמת במקום החמישי בעולם עם 347 בעלי הון של מאה מיליון דולר ומעלה, אחריה סינגפור עם 336 בעלי הון, שנגחאי (322) והונג קונג (320). מהדוח עולה כי עד 2040, סינגפור והונג קונג צפויות ליהנות משיעורי צמיחה של מעל ל-100% באוכלוסיית אותם בעלי הון.
לונדון מדורגת כעת רק במקום הרביעי במדד עם 370 בעלי הון של מאה מיליון דולר. פריז הגיעה למקום העשירי במדד עם 286 בעלי הון, ניס עם 95 בעלי הון.
ערים רבות באסיה ובמזרח התיכון כמו האנגג'ואו (סין), שנזן (סין) טאיפיי, דובאי, אבו דאבי, ריאד (סעודיה) ובנגלורו (הודו) צפויות לראות זינוק של למעלה מ-150% באוכלוסיית בעלי ההון עם מאה מיליון דולר ומעלה עד 2040. ערים מהמבוססות בעולם כמו שיקגו, מוסקבה, ציריך ומדריד, צפויות לחוות צמיחה עושר איטית למדי בגובה של 50% ומטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה