מדדים ומחקרים

הנתונים מפתיעים: כמה מורים ערבים מלמדים בבתי ספר של הממלכתי דתי?

פרדוקס? בדיחה מרה? והאם מדובר בתופעה או בשיטה? מערכת החינוך הממלכתית-דתית בישראל, (החמ"ד) המאופיינת בחינוך דתי ומסורתי החלה להעסיק מורים ערבים, המשתלבים במערכת השעות של בתי הספר, ומלמדים את התלמידים הדתיים
דוד זולדן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר)
לשפשף את העיניים ולא להאמין: האם מדובר בתופעה או בשיטה ובעיקר איך מביטים בציונות הדתית על התופעה החדשה? מורים ערבים החלו ללמד בבתי הספר מהזרם הממלכתי דתי. מערכת החינוך הממלכתית-דתית בישראל, החמ"ד המאופיינת בחינוך דתי ומסורתי החלה לאחרונה להעסיק מורים ערבים, המשתלבים במערכת השעות של בתי הספר, ומלמדים את התלמידים הדתיים. לפי נתוני משרד החינוך, כיום מועסקים כ-20 מורים ערבים וארמנים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים.
בשל החוסר במורים, מערכת החינוך הממלכתית-דתית בישראל, החמ”ד, שמטרתה להעניק חינוך יהודי וציוני, החלה בתקופה האחרונה להעסיק מורים ערבים, המשתלבים במערכת השעות של בתי הספר, ומלמדים את התלמידים הדתיים. על פי נתוני משרד החינוך, כיום מועסקים כ-20 מורים ערבים וארמנים בבתי הספר הממלכתיים-דתיים.
תופעת שילוב מורים ערבים בבתי הספר היהודים אינה חדשה בישראל, ובשנת תשע”ד השיק משרד החינוך את התוכנית ל”שילוב מורים בבתי ספר מהמגזר היהודי”, שבמסגרתה מורים דוברי ערבית מהחברה הערבית משתלבים בבתי ספר במגזר היהודי לשם הוראת המקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים. ובשנת הלימודים האחרונה לימדו 3,386 מורים ערבים במוסדות יהודיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה