מדדים ומחקרים

סיטי בנק, HSBC ובנקים נוספים בארצות הברית בסכנת משבר נזילות

94 בנקים בארצות הברית נמצאים בסיכון גבוה למרוץ מפקידים בלתי מבוטחים, כך עולה מדוח חדש של אוניברסיטת פלורידה אטלנטיק. הדוח מודד את אחוז הפיקדונות הבלתי מבוטחים מכלל הפיקדונות בבנק. לדברי החוקרים "כל הבנקים ברשימה זו נמצאים בסיכון רציני למרוץ של מפקידים בלתי מבוטחים אם יפגינו סימני חולשה"
שרון בירקמן | 
בנקאות (צילום freepik)
דוח חדש שנערך באוניברסיטת פלורידה אטלנטיק מזהיר כי 94 בנקים בארצות הברית עלולים להתמודד עם ריצה אל הבנק של מפקידים בלתי מבוטחים, אם יגלו חולשה פיננסית. הדוח מתבסס על ניתוח נתונים רגולטוריים מהרבעון הראשון של 2024 ומדגיש את החשיפה הגבוהה של הבנקים לפיקדונות בלתי מבוטחים, גורם סיכון מרכזי למשבר נזילות.
על פי הדוח, מתוך 1,028 בנקים בארצות הברית המחזיקים בנכסים בשווי של יותר ממיליארד דולר - 94  בנקים דיווחו על יחס של 50% או יותר בין הפיקדונות הבלתי מבוטחים לסך הפיקדונות. 

בראש הרשימה נמצא בנק ניו יורק מלון (BNY Mellon) עם 100% פיקדונות בלתי מבוטחים; אחריו מופיעים State Street Bank עם 92.6%, Northern Trust עם 73.9%, סיטי בנק עם 72.5%, HSBC עם 69.8%, J.P. Morgan Chase עם 51.7% ו-U.S. Bank עם 50.4%. פיקדונות בלתי מבוטחים הם כספים שהופקדו בבנק ואינם מבוטחים על ידי ה-FDIC (החברה הפדרלית לביטוח פיקדונות) מעבר לסכום של 250 אלף דולר למפקיד.
לדברי ד"ר רבל א. קול, פרופסור למימון מאוניברסיטת פלורידה אטלנטיק, הבנקים פגיעים במיוחד למשברי נזילות, שכן מפקידים בלתי מבוטחים נוטים למשוך את כספם במהירות כאשר הם מזהים סיכון ליציבות הבנק כתוצאה מחשיפה לנכסי נדל"ן מסחרי או מהפסדים בלתי ממומשים בניירות ערך. ברבעון הקודם קרס בנק Republic First Bank בפנסילבניה, עם 51.5% של פיקדונות בלתי מבוטחים. בעקבות התערבות ה-FDIC, הפיקדונות הועברו לבנק פולטון. 
מדד "סיכון נזילות עקב חשיפה לפיקדונות בלתי מבוטחים" של אוניברסיטת פלורידה אטלנטיק עוקב אחר 1,028 בנקים עם נכסים בשווי של יותר ממיליארד דולר. המדד הוא כלי מרכזי לזיהוי מוקדם של בנקים הנמצאים בסיכון במטרה למנוע קריסות נוספות ולהגן על מחזיקי הפיקדונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה