מדדים ומחקרים

האנטישמיות ברשת: עלייה של 400% בקריאה לטרור ובשידול לאלימות

עלייה חדה בתמיכה בפעולות טרור ובשידול למעשי אלימות נגד יהודים – אלה שתיים מהמסקנות של הדו"ח החדש לניטור האנטישמיות ברשת, שמפרסמות השבוע התנועה למאבק באנטישמיות ברשתות (FOA) וההסתדרות הציונית העולמית בנוגע להתפתחות האנטישמיות בעולם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר
מערכת ice | 
אנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
עלייה חדה בתמיכה בפעולות טרור ובשידול למעשי אלימות נגד יהודים – אלה שתיים מהמסקנות של הדו"ח החדש לניטור האנטישמיות ברשת, שמפרסמות השבוע התנועה למאבק באנטישמיות ברשתות (FOA) וההסתדרות הציונית העולמית בנוגע להתפתחות האנטישמיות בעולם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. אם בעבר רק 4.5% אחוז מהאנטישמיות המנוטרת ברשת קראה לפגיעה פיזית, הרי שבדו"ח הנוכחי מדובר כבר ב-18% מכלל הקריאות האנטישמיות.
מעבר לעלייה בכמות האירועים והתכנים האנטישמיים אשר מזוהה בתקופה האחרונה, הדו"ח מצביע על מעבר מאנטישמיות קלאסית אשר מאופיינת בהשחתה לכזו אשר קוראת לפגיעה פיזית ביהודים או בישראל. בדו"ח מצוג כי יוטיוב הייתה הרשת שהסירה הכי הרבה תכנים מדווחים כאנטישמיים (45%), בעוד שרשת X (טוויטר לשעבר) הסירה רק 6.82% מהתכנים האלה.
בנוסף לכך צוין כי המילה "ציונים" מככבת בפורומים האנטישמיים. בחלקם היא מחליפה את המילה "יהודים" ובחלק אחר את המילה "ישראל". באמצעות סיווג הרעיון הציוני כקולוניאליסטי וכובש, מתקבלת לכאורה ההצדקה לפגוע בישראל תוך הפיכת העניין לפוליטי ולכן לגיטימי.
על רקע זה יש לציין כי התנועה למאבק באנטישמיות ברשת מברכת על השינוי במדיניות התכנים של מטא (פייסבוק), לאחר שזו הכריזה בשבוע האחרון על שינוי משמעותי במדיניות שלה תכני השנאה של הרשת, ובמאבק בתכנים אנטישמיים המוסווים כתקיפות נגד "ציונים". המדיניות החדשה כוללת איסור על שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים, איומים בפגיעה או הפחדה, קריאות לפגיעה פיזית בציונים, הכחשות קיומם והשוואות דה-הומניסטיות.

תגובת מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, תומר אלדובי: "הרשתות החברתיות מאגדות הרבה יותר אנשים מכל מדינה בפני עצמה ולכן יש לראות במדיניות זו אבן דרך מוסרית שעל פיה יש לבסס החלטות גם במציאות החברתית והפוליטית שלנו. על ממשלות ומוסדות לאמץ מדיניות דומה ולהוקיע תכני שנאה מכל סוג שהוא"
לדברי ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית ד"ר רחלי ברץ "קיים קשר ישיר בין השיח האלים והמסית ברשתות החברתיות לבין מקרי האלימות הפיזית והפשעים שנובעים ממנו ואף להליכים פוליטיים עמוקים. נורמליזציה של שנאה ברשתות עלולה להוביל לפגיעה ממשית בחיי אדם – אסור לאפשר נורמליזציה של הסתה נגד יהודים וישראל חייבים לפעול בכל המישורים הדיפלומטים והחינוכים לעצור את ההסתה ברשתות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה